Nytt projekt: Promethium relay pipes, behöver input

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Nytt projekt: Promethium relay pipes, behöver input

Inlägg av Nora »

Hej
Sitter och funderar på vad nästa projekt skall bli och jag fick upp ögonen för Promethium relay pipes. Men innan jag börjar med projektet så skulle det vara bra om jag kan få lite tips.
Jag avser använda dem till min ork hord med Burna Boyz. Så vitt jag vet så finns det ingen GW produkt för denna byggnaden och en enkel googling gav inte så många resultat på custom build varianter. Någon som har något tips på hur man bygger en? Lättast är nog att använda sig av ABS rör, men skall man använda sig av två smala, parallella rör eller ett tjockare, vad blir bäst?
Sedan har jag en enkel regelfråga också kring dessa; från regelerna: Fuel Siphon: Any flamer weapon as defined in the Warhammer 40,000 rulebook) fired by a non-vehicle model within 2" of a Promethium Relay Pipe in the Shooting phase can change its weapon type from Assault to Heavy, or from Pistol to Heavy. If it does so, the weapon gains the Torrent special rule until the end of that phase.
Vad gäller här för enheter som sitter i fordon, kan de använda sig av Fuel Siphon förutsatt att gluggen de skjuter från befinner sig innanför 2" från rören?
Tackar för svar

Pipkin
Inlägg: 471
Blev medlem: 02 jun 2014, 00:33

Re: Nytt projekt: Promethium relay pipes, behöver input

Inlägg av Pipkin »

Necropost av gudsnåde...

En kille på Dakka-dakka har ett set som han kommer börja sälja.

Bild

Skriv svar