Kickern på nya äventyr

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Kickern på nya äventyr

Inlägg av DHettNeck »

Sjukt kul med rapportering :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Robert
Hyffsat låg lägstanivå

Inlägg av Robert »

match 5

eftersom vi var 2min sena med resultaten match 4 hade vi fått -15poäng

så vi pairade oss efter vad vi ville möta

så jag valde nidz

2flyrants 2tervi doom i pod 9raveners lite huveguards

bordet hade höga los blockers överallt så visste att jag torskat

då han kunde gömma alla raveners tyranrs och tervigons i mitten utan att jag ser dem

så jag deployar 6 attackbikes sammael ocj darkshroud reservar resten. vilkey han inte var bered på .
han börjar och forstätter gömma sig ich jag boosatr med allt och doomen kommer in och gör ignet då allt mitt hade 3+
/Kickern

Robert
Hyffsat låg lägstanivå

Inlägg av Robert »

dödar doom och pod med muna 5 abikrs(en död fb av en flyrant shooting)

tar ett hörn och blådeser bort en tyrant rassa dpawnade gaunts och en ravener

han chargar med ravener tyrant swipar ochskjuter

men har kört lager så inte så farligt torskar 8bikes

men sen misslyckas jag med moral ocj flyr så kan ibte hit and run så jag kan döda raveners och där förlorar jag matchen men gör.3wou.ds på en tyrant och dödar lite gaunts och chargar command squad i raveners.

hanbikdrn dör men kan contesta scora med attackbikes så runda 5 är det 10-10 mefortsäyter till tur 7 så jag förlorar max

så för er som håller räkningen så 5förluster iofs som första ställ men fortfarande så byter den här turneringen till.den.mest pinsammaste jag spelat (innan så var det sm pga sportsmanship pris och för att jag förlora en poäng till flogger för jag glömde line breaka)
/Kickern

Robert
Hyffsat låg lägstanivå

Inlägg av Robert »

utvärdering

hade jag kul?

absolut 5jätte trevliga matchet nassa god mat och öl och massa trevliga människor många dom flrhoppninfsvis ska komma och prova att spela i sverige.

ni som läst min blogg om turnering i lodz känner kanske igen favoriter i repriss såsom

killen i rullstol och domarn i hokeyfrilla och reflexväst
båda dem var där så jag körde på taktiken att aldrig fråga domare eftersom allt han sa var fel fortfarande.
fick några överaskningar pga at polen raw tolkar tx vehicles får ingen cover mot grav eller hur man positionerar en temolate weapon.

men det gick smidigt eftersom jag kunde fråga mitt lag om tolknignsr och alla gav upp i regeldiskusioner mot mig efterdom dem inte ville visa att dem inte flrstår engelska.
/Kickern

Robert
Hyffsat låg lägstanivå

Inlägg av Robert »

insåg at jag glömt en match men den var oigressant

tau lista broadsifds riptides med gk med div shooty hebchmen och 2gåendre dreadkbight

alfastrikar men dödar alla drones men broadsides covrar meltor.
rubda två missar 12/15 melta skott så chargas av 2dreadknigts och en riptide och det är över

men det absolut bästa på hela turneringen sim gjorde det värg resan var ändå att jag fick skratta åt killen i rullstol när han.2 ggr på raken måste spela hammer and anvil på mittenbordet
vilket stärker min tro att dett finns en högremakt med ett sine för humor.
/Kickern

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

HAHA! Du är helt otrolig Robert. Men skriva kan du fan inte. Hur gör du egentligen? Kanppar med stortårna?

Älskar dig iaf! Skapas någon gång ett 40k-museeum så skall vi ställa ut dig och Flogger efter er död, personligheter som eftervärlden bara måste få ta del av.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Älskar dig Kickern! :wub:

Däremot ska du sluta dricka alkohol, du kan uppenbarligen inte spela när du druckit.

Varför allierade du inte in chapter master på bike? Som tankar till commandsquadet?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Robert
Hyffsat låg lägstanivå

Inlägg av Robert »

det var restriktioner på allies/primary och vi hade redan en sm som primary.

jo spelar kasst när jag är bakis/full men det gör alla om man inte heter hesselberg.

sen skyller jag på cafe ägarn där jag käkade frukost som frågade om jag ville ha te eller kaffe varpå jag svarar bara apelsin juice vilket han tolkade som jaha jag avbeställer mackan och frukt samt croisangen han vill inte ha nåt annat än ett glas juice

så var rätt hubgrig och bakis dag 2
/Kickern

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Underbart Kickern! Men det känns inte tryggt att du irrar runt ensam i Polen, ... -det verkar ju liksom inte alltid bli som du tänkt dig...
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar