Uppfräschning av tau

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Joppe
Inlägg: 383
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:39

Uppfräschning av tau

Inlägg av Joppe »

Ny codex = dags att fräscha upp min tauarmé. Får se om jag orkar måla om allt men här är iaf ett första försök på en hammerhead gjord med ny airbursh och lite maskeringstejp.
Bilagor
hammerhead 1.JPG
hammerhead 1.JPG (84.13 KiB) Visad 2186 gånger

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Uppfräschning av tau

Inlägg av Ismeno »

Bra start! :-)
Det är en mycket ljusare blåvit grej mitt uppe på skrovet som ser lite märkligt ut dock. Antingen tona ner den eller göra fler likadana kanske?

Joppe
Inlägg: 383
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:39

Re: Uppfräschning av tau

Inlägg av Joppe »

Ismeno skrev:Bra start! :-)
Det är en mycket ljusare blåvit grej mitt uppe på skrovet som ser lite märkligt ut dock. Antingen tona ner den eller göra fler likadana kanske?
Gjorde fler likadana, dessutom hade färgen inte riktigt torkat så den blänker mer på bilden än i verkligheten.

Joppe
Inlägg: 383
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:39

Re: Uppfräschning av tau

Inlägg av Joppe »

Båt nummer 2 grundad + skyray torn. Klippte lite trianglar i en toarulle och använde som mall, funkade ganska bra :)
Bilagor
skyray 1.JPG
(444.61 KiB) Nerladdad 272 gånger

Manjaro
Inlägg: 68
Blev medlem: 07 nov 2010, 09:49

Re: Uppfräschning av tau

Inlägg av Manjaro »

Spännande färgval, snyggt!

Skriv svar