Anthelion 7Th Armoured Penal Batallion.

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Anthelion 7Th Armoured Penal Batallion.

Inlägg av Ismeno »

Tack! Nu väntar Trojan no2 vilket gör artilleridelen klar. Sedan 3 Vanquishers + en Atlas för "tankdelen" av armén. Efter det om jag har något driv kvar blir det det mechade infanteriet.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Anthelion 7Th Armoured Penal Batallion.

Inlägg av Ismeno »

Hmmmmm, sitter och dreglar över en Thunderbolt från FW, var evigheter sen jag målade ett flygplan. Får nog bli ett efter alla tanks. Men vilket färgschema? Idéer mottages tacksamt!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Anthelion 7Th Armoured Penal Batallion.

Inlägg av Ismeno »

Satte undan Trojan no2 och målade upp den första av tre Vanquishers. Köpte den begagnat; Caveat emptor! Var i sämre skick än jag trodde, men det blev väl hyffsat till slut. Satte på track guards och schürtzen i brass-etch från en 1/35 Panzer3.
ImageUploadedByTapatalk1358680359.287421.jpg
(135.77 KiB) Nerladdad 381 gånger
ImageUploadedByTapatalk1358680372.013156.jpg
(130.63 KiB) Nerladdad 381 gånger
ImageUploadedByTapatalk1358680382.464585.jpg
(163.58 KiB) Nerladdad 381 gånger
Trojan no 2 härnäst och sedan resten av Vanquarna. Tänkte eventuellt ta mig till turneringen i Ulricehamn i juni, vore kul om armén var klar till dess.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Anthelion 7Th Armoured Penal Batallion.

Inlägg av Ismeno »

Inget färdigt att visa denna helg tyvärr. Jobbar vidare på Trojan no2.
ImageUploadedByTapatalk1359282554.596195.jpg
(195.26 KiB) Nerladdad 313 gånger
Två Vanquishers och en Atlas har fått grundfärg och dekaler.
ImageUploadedByTapatalk1359282500.793409.jpg
(277.79 KiB) Nerladdad 313 gånger
Också har jag fått en hög med resin, tjoho!
ImageUploadedByTapatalk1359282534.310221.jpg
(232.53 KiB) Nerladdad 313 gånger

Max S
Inlägg: 400
Blev medlem: 18 jun 2012, 21:21

Anthelion 7Th Armoured Penal Batallion.

Inlägg av Max S »

Vad är det för skoj i resin högen?

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Anthelion 7Th Armoured Penal Batallion.

Inlägg av Ismeno »

Det är X6 ombyggnadskits till Chimeran från Chapterhouse, gör en 6-hjulig version istället för larvband. Tänkte göra ett par Chimeror och nån Hellhound.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Anthelion 7Th Armoured Penal Batallion.

Inlägg av Ismeno »

Äntligen klar med andra Trojanen. Den första var det en massa strul med men den här blev jag mer nöjd med. Alltid en massa smågrejer man kan lägga oceaner av tid på men jag känner att det som gäller nu är att få en armé på spelbordet och ändå vara nöjd med finishen, en ständig balansgång! Två Vanquishers härnäst.
ImageUploadedByTapatalk1359646057.766525.jpg
(182.36 KiB) Nerladdad 196 gånger
ImageUploadedByTapatalk1359646068.732802.jpg
(162.54 KiB) Nerladdad 196 gånger
ImageUploadedByTapatalk1359646079.498380.jpg
(171.82 KiB) Nerladdad 196 gånger

Skriv svar