Anthelion 7Th Armoured Penal Batallion.
Anthelion 7Th Armoured Penal Batallion.
Tack! Nu väntar Trojan no2 vilket gör artilleridelen klar. Sedan 3 Vanquishers + en Atlas för "tankdelen" av armén. Efter det om jag har något driv kvar blir det det mechade infanteriet.
Anthelion 7Th Armoured Penal Batallion.
Hmmmmm, sitter och dreglar över en Thunderbolt från FW, var evigheter sen jag målade ett flygplan. Får nog bli ett efter alla tanks. Men vilket färgschema? Idéer mottages tacksamt!
Anthelion 7Th Armoured Penal Batallion.
Satte undan Trojan no2 och målade upp den första av tre Vanquishers. Köpte den begagnat; Caveat emptor! Var i sämre skick än jag trodde, men det blev väl hyffsat till slut. Satte på track guards och schürtzen i brass-etch från en 1/35 Panzer3.
Trojan no 2 härnäst och sedan resten av Vanquarna. Tänkte eventuellt ta mig till turneringen i Ulricehamn i juni, vore kul om armén var klar till dess.
Anthelion 7Th Armoured Penal Batallion.
Inget färdigt att visa denna helg tyvärr. Jobbar vidare på Trojan no2.
Två Vanquishers och en Atlas har fått grundfärg och dekaler.
Också har jag fått en hög med resin, tjoho!
Anthelion 7Th Armoured Penal Batallion.
Vad är det för skoj i resin högen?
Anthelion 7Th Armoured Penal Batallion.
Det är X6 ombyggnadskits till Chimeran från Chapterhouse, gör en 6-hjulig version istället för larvband. Tänkte göra ett par Chimeror och nån Hellhound.
Anthelion 7Th Armoured Penal Batallion.
Äntligen klar med andra Trojanen. Den första var det en massa strul med men den här blev jag mer nöjd med. Alltid en massa smågrejer man kan lägga oceaner av tid på men jag känner att det som gäller nu är att få en armé på spelbordet och ändå vara nöjd med finishen, en ständig balansgång! Två Vanquishers härnäst.