Rasmus blogg: Mortifactors

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Rasmus blogg: Mortifactors

Inlägg av Blom »

Det ser jätte bra ut! Gillar det gula framförallt på chainswordet. Kappan var snygg den med.

Vad kommer du spela dem som? Vanilj marines, BA eller kanske tom Chaos?
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Rasmus blogg: Mortifactors

Inlägg av Rasmus »

Jag tror att det beror väldigt mycket på vad ett eventuellt framtida DA-codex har för spelstil.

Men antagligen SW gissar jag, åtminstone i början för att få ut de på spelbrädet som allies till guards.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Rasmus blogg: Mortifactors

Inlägg av Rasmus »

Så här ser alternativet till bas ut för stunden, dock en slarvigt gjord sådan. En ytterligare tanke är att blommorna skulle kunna vara gula för att knyta ihop med färgschemat, lite som gräset gör just nu.

Bild
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Rasmus blogg: Mortifactors

Inlägg av Rasmus »

#2. Känner att jag verkligen skulle behöva ta lite dagsljusbilder, synd bara att målarlusten kommer om kvällarna :).

Bild
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Rasmus blogg: Mortifactors

Inlägg av speedfreek »

Snygg lie! Var kommer den ifrån eller har du byggt den?

Martin
Inlägg: 35
Blev medlem: 09 dec 2012, 10:56

Re: Rasmus blogg: Mortifactors

Inlägg av Martin »

släng på devlan mud på de vita delarna! devlan mud gör precis vad som helst hur bra som helst!

Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Rasmus blogg: Mortifactors

Inlägg av Rasmus »

Ja, det vita behöver på något sätt skuggas. Måste inhandla en ny wash bara :).

Lien kommer från en rejält gammal wraith, alltså bladet. Resten är en GK-hillebard.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Rasmus blogg: Mortifactors

Inlägg av Rasmus »

Slängt på lite Devlan på det vita, blev faktiskt betydligt bättre!

Och en teaser av min "Njal".

Bild
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Skriv svar