Hemogoblins IG tråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Samuel
Inlägg: 304
Blev medlem: 28 aug 2010, 13:06

Re: Hemogoblins IG tråd

Inlägg av Samuel »

De skarpa kontrasterna och högdragningarna är helt rätt väg om du vill ha något som ser bra ut på spelbordet. Inte för att det inte ser bra ut på bilderna. Dessutom är Marbo skithäftig! :)

Det enda jag är skeptisk till är att camoflague-mönstret är så stort på Vendettans vingar. Jag tror att det hade blivit bättre med ett mindre mönster. Eventuellt att detta även gäller för sidan på Russen. Men, det är svårt att se riktigt tydligt ända härifrån.

Användarvisningsbild
Hemogoblin
Inlägg: 162
Blev medlem: 22 feb 2012, 13:14
Ort: Uppsala

Re: Hemogoblins IG tråd

Inlägg av Hemogoblin »

Tack så mycket! :D
Förstår inte varför men högdragningarna, framförallt kanterna på rustningen, ser mycket bredare ut i bilderna än verkligehet. Funderar på att gå över vissa kanter och göra dom lite smalare.

Angående camo mönstret, så är detta mitt tredje försök till camo på fordon. Prövade större, men såg för platt ut, även provat mindre mönster fläckar, men detta blev för "prickigt" om du förstår. Fick bli lite lagom stora :D
Fluffmongo
"BLOOD FOR THE BLOOD GOD!"

Användarvisningsbild
Hemogoblin
Inlägg: 162
Blev medlem: 22 feb 2012, 13:14
Ort: Uppsala

Re: Hemogoblins IG tråd

Inlägg av Hemogoblin »

Inte gjort särskilt mkt på senaste, mest små petat på färdiga gubbar.
Har dock köpt en valkyrie till, och en Demolisher. Demolishern ligger på målar bordet.
Fick även höra att Fantasia i Uppsala ska hålla i en APOC spel i augusti. Så nu blir det att få klart min 1750pts lista och sedan lägga till lite tungt förstärkning!

Lite bilder förhoppningsvis i morgon!
Fluffmongo
"BLOOD FOR THE BLOOD GOD!"

Användarvisningsbild
Hemogoblin
Inlägg: 162
Blev medlem: 22 feb 2012, 13:14
Ort: Uppsala

Re: Hemogoblins IG tråd

Inlägg av Hemogoblin »

Lite sent men som lovat; En demolisher!

Bild

Bild

Bild

Bild

inte helt nöjd med Dozer bladen, får se om jag rättar till den :D
Fluffmongo
"BLOOD FOR THE BLOOD GOD!"

Användarvisningsbild
Hemogoblin
Inlägg: 162
Blev medlem: 22 feb 2012, 13:14
Ort: Uppsala

Re: Hemogoblins IG tråd

Inlägg av Hemogoblin »

Tog en paus från Reavern och målade lite IG

Bild
Commisar Lord

Bild
Plasmaguns

Bild
Bild
Fluffmongo
"BLOOD FOR THE BLOOD GOD!"

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Hemogoblins IG tråd

Inlägg av RUNE »

Jag gillar färgschemat du har på kamouflaget. Det är en enhetlig IMP armé du har knåpat ihop än så länge.
Jag kan tycka att chip:ingen är lite väl tilltagen, det blir nästan som high lights. Samtidigt blir det ganska effektfullt. Antar att det är en smaksak.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Hemogoblins IG tråd

Inlägg av BoBo »

Jag gillar dem! Tycker chipping o skarpa hightlights fugerar finfint!

Användarvisningsbild
Hemogoblin
Inlägg: 162
Blev medlem: 22 feb 2012, 13:14
Ort: Uppsala

Re: Hemogoblins IG tråd

Inlägg av Hemogoblin »

En liten uppdatering.
Inget jag har användning för utanför Apocalypse spel men jag gillar modellen och Creed behöver lite sällskap på hyllan :p

Bild

Var riktigt rolig att måla, especiellt flaggan. Satt länge och funderade över om man skulle måla i "officiell Cadian 8th" färger. Men som ni ser valde en mer personlig flagga som matchade armens färger. Rätt val?
Ska gå över lite av chippning på den här och några andra modeller, då det har blivit lite väl tilltaget på vissa ställen även för min smak :D även om man inte tänker på lika mkt IRL.
Fluffmongo
"BLOOD FOR THE BLOOD GOD!"

lilleklegg
Inlägg: 186
Blev medlem: 06 jul 2011, 08:48

Re: Hemogoblins IG tråd

Inlägg av lilleklegg »

Här finns mycket inspiration att hämta. Älskar de här bloggarna, kanske skulle uppdatera min också.

Användarvisningsbild
Hemogoblin
Inlägg: 162
Blev medlem: 22 feb 2012, 13:14
Ort: Uppsala

Re: Hemogoblins IG tråd

Inlägg av Hemogoblin »

Lite action bilder från Fantasia Apoc spel i somras.

Första försvars linjen redo att skicka tillbaka fienden...
Bild

Col. Knight och hans HQ enhet vaktar objektivet... Han lyckades hålla objektivet och överlevde spelet.
Bild

Men hans storbror kanske skyddade honom en del :P
Bild

Tur 2; då alla flyers har anlände... 2 Vendettor kom inte med på bilden, hände mycket ovanför brädan den turen :D
Bild

där tog bildern a dock slut, då entusiasmen för spelet tog över :D
Fluffmongo
"BLOOD FOR THE BLOOD GOD!"

Skriv svar