Minotaurs

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Minotaurs

Inlägg av Kerrai »

Det som är helt klart klockar väll in på runt 1400p + eventuella uppgraderingar som inte behöver modelleras.

Har en byggd defiler och 6 Noise Marines byggade också, men sedan saknar jag iaf 2 rhinos och fler noise marines :), så det tickar in iaf
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: Minotaurs

Inlägg av katzenjammer »

jag har inte laddat upp något här på ett tag, har testat mig fram till en nyans av brons som känns okej. jag är väl inte 100% nöjd, men jag orkar inte mixtra mer nu. jag köper på mig mer och mer prylar, så nu vill jag bara komma igång och spela.
några marines, inte helt klara. får inte till ljuset, så bronsfärgen syns inte riktigt.
några marines, inte helt klara. får inte till ljuset, så bronsfärgen syns inte riktigt.
download.jpg (63.33 KiB) Visad 495 gånger
inledningsvis kommer jag måla upp:

2x10 marines
2 rhinos
5 scouts inkl. heavy bolter
land speeder storm (för scoutsen att cruisa i)
1 iron clad dreadnaught
5 assault terminators

osäker på vilken hq jag ska köra på 1000 poäng, blir väl nån billig generisk. tycker det är trist att lägga poäng på hq på små poängsummor. troligtvis nån konverterad librarian.

just nu är jag snart klar med 10 marines. jag kör så många steg på dem att det känns som om det tar för evigt. håller samtidigt på att snygga upp en gammal rhino jag fick av en kompis och snygga till den med gs och instamold. kommer inte bli klockrent, men jag har 2 till rhinos + 1 razorback till senare, blir den skit så låter jag bli att använda den helt enkelt. håller även på att göra egna stormshields till mina terminators och gjuta av lite detaljer från de FW grejerna jag köpt så att de inte ska se mongo och odetaljerade bredvid min chapter master.
såhär ser min första version av sköldarna ut. tjurhuvudet kommer vara bättre avgjutet, Lambdan kommer vara symmetrisk och bakgrunden kommer se ut som hamrad brons.
såhär ser min första version av sköldarna ut. tjurhuvudet kommer vara bättre avgjutet, Lambdan kommer vara symmetrisk och bakgrunden kommer se ut som hamrad brons.
IMG_1447 (320x272).jpg (64.48 KiB) Visad 495 gånger
Bilagor
terminator påbörjad. tror jag kommer sno enskilda prylar från min chapter master för att få dem se lite mer detaljerade ut. exempelvis chaptersymbolen på ena knäet.
terminator påbörjad. tror jag kommer sno enskilda prylar från min chapter master för att få dem se lite mer detaljerade ut. exempelvis chaptersymbolen på ena knäet.
IMG_1448 (640x480).jpg (60.95 KiB) Visad 495 gånger
Flesh is a design fault

Skriv svar