Retro Dark Eldar (ni har sett dem förr och hickat)

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Retro Dark Eldar (ni har sett dem förr och hickat)

Inlägg av benmannen »

Målade upp lite Reavers idag... En liten trea med en Heatlance. Har en Arena Champion som jag nog borde måla upp också, men jag har svårt att hitta poängen för att kunna klämma in honom...

Rolig detalj: Ingen av dem håller i styret :)

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Retro Dark Eldar (ni har sett dem förr och hickat)

Inlägg av benmannen »

Jag körde 2 matcher mot Necrons, och de är som vanligt rätt knepiga. Det är svårt att komma åt deras scoring enheter... Fick spö i bägge matcherna även när han snällade till en lista efter första matchens mosande.

Jag fick tag på en obyggd Ravager häromdagen, så bort med en Talos tyvärr och in med den, jag bytte bort en Dark Lance enhet mot en större Wracksenhet och byggde på med en Khymerae. Fler beasts är alltid bra. In kom en liten 5a warriors med Blaster också, lite mer antitank behövs.

1750p Retro Dark Eldar v3

HQ


Haemonculus
Liquifier Gun & Venom Blade

Haemonculus
Liquifier Gun & Venom Blade

ELITES

8 Incubi
Klaivex

Raider
Flickerfield, Night Shields & Enhanced Aethersails

8 Incubi
Klaivex

Raider
Flickerfield, Night Shields & Enhanced Aethersails

TROOPS

5 Warriors w Blaster

12 Warriors
Sybarite med Agonizer
Blaster & Splinter Cannon

8 Warriors
Blaster

Raider
Flickerfield, Night Shields, Splinter Racks

7 Wracks
Liquifier Gun
Acothyst w Hexrifle

FAST ATTACK

3 Reavers
1 Heatlance

2 Beastmasters & 8 Khymera

HEAVY SUPPORT

Talos
Chainflails & Twinlinked Haywire Blaster

Talos
Chainflails & Twinlinked Haywire Blaster

Raven Strike Fighter
Flickerfield & Night Shields

Army Total 1750
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Retro Dark Eldar (ni har sett dem förr och hickat)

Inlägg av benmannen »

Jag fortsätter och målar på så smått med Retrolistan.

Fick en gammal Warrior Sybarite med Agonzier på posten idag. Så jag målade upp den snabbt... På fotot ser den rättrisig ut men är helt i ok IRL :) Jag visste inte ens om att den här modellen fanns förrns jag ramlade på en Tradera auktion för ungefär en vecka sen med just samma modell. Det verkar som om att det var den enda Sybariten som gjordes, förutom en modell som ser ut som en Archon och har en slags Wolverineklo på vänsterarmen...

Jag målade också upp 3 Wracks, en med liquifier gun och en Acothyst med Hexrifle. Jag väntar på ett till Ebayköp med 7 till Wracks, har bara 6 stycken just nu.

Raven Strike Fightern får vara med ett tag till. Den är rätt rolig, och kanske kan bli riktigt bra i 6e ed som det ser ut nu.

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Skriv svar