[Blogg] Legio Custodes

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

[Blogg] Legio Custodes

Inlägg av Katarsis »

För att ha något att göra den närmaste tiden tänkte jag försöka mig på att bygga upp en lite snyggare armé och samtidigt upprätta mig själv från mitt lite misslyckade försök med denna armén förra gången. Så Legio Custodes v2 är på g. Denna gången kommer det att bli en Paladianlista med några vanliga Cuatodes fast i artscale mumbojumbo som Paladins. Skissar på lista just nu men om jag satsar på RydCon kommer det antagligen bli något i stil med:

Draigo
Librarian
10 Paladins
10 Paladins
Venerable Dreadnought

Har börjar bygga på lite detaljer och är typ färdig med en shoulderpad som sedan bara skall ctrl-c, ctrl-v:as. Bilden är kass men det är ändå bar en WIP så mer kommer nog när den sitter på en gubbe.

Bild

Börjar nog bygga på lite ben idag.

Och till sist en poll: sexpack på rustningen, yay or nay?
/Mattias
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: [Blogg] Legio Custodes

Inlägg av theWatchman »

scibor monsterous har ju coola custodes-pryttlar. Men det hade du väl redan koll på... Du brukar ju ha koll på alla möjliga typer av obskyra internetföretag... ;)

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: [Blogg] Legio Custodes

Inlägg av speedfreek »

8-pack och nipples!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: [Blogg] Legio Custodes

Inlägg av Katarsis »

@Watchman: Nä, jag bygger eget. En armé som Custodes förtjänar all del kärlek den kan få och bör inte köpas massproducerat färdigt.

@Speedfreek: Jag trodde nipples var underförstått oavsett vilket alternativ det blir.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: [Blogg] Legio Custodes

Inlägg av MITTZ »

speedfreek skrev:8-pack och nipples!
Alltså inte 2-pack och navel som på Howling banshees då?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: [Blogg] Legio Custodes

Inlägg av Katarsis »

Okej. 6pack och nipples är det som gäller. Har fått tag på lite bits från Sanguinary Guards så idag blir det till att börja bygga torsos. Fick ett panikförfrågan att hjälpa till att måla färdig en Fantasyarmé inför helgen så jag har vart lite upptagen, men nu gasar vi på igen.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: [Blogg] Legio Custodes

Inlägg av Lillen »

6 pack!

Skriv svar