Fantasia Fanatic XXII, 6-7 oktober

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Fantasia Fanatic XXII, 6-7 oktober

Inlägg av Bronson »

Låter klockrent om det fungerar med telefonerna att se matchningar och rapportera in resultat. Slipper man all trängsel :) :wub:
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Fantasia Fanatic XXII, 6-7 oktober

Inlägg av Lillen »

Dante82 skrev:
Lillen skrev:Är det meningen i vissa uppdrag att man inte får välja om man vill börja? Vissa står det bara vinnaren väljer deployment.
Det står fel i uppdrag 1, den meningen skall bytas ut mot motsvarande mening i övriga scenarion. Nu i sjätte är det ju ett slag för att få välja deployment och ett för att få börja. Slaget om vem som börjar deploya täcks av nästa punkt i scenariobeskrivningen (ie. sidan 121 i regelboken).
Jag läser 6th ed som att samma slag för deploy och first turn. Inte två olika.

Tar man first turn så börjar man också sätta upp.

Fråga:
Men det är inte meningen att om man slår högst att men måste börja utan man får lov att välja. Eller hur?

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXII, 6-7 oktober

Inlägg av Dante82 »

Ja den som väljer att deploya först börjar också (med eventuellt undantag för seize the initative), men det är ett separat slag för att välja bordshalva/deploymentzone innan slaget om deployment. Jag kan inte hitta vart jag skrivit att den som slår högst måste börja, så du får gärna citera vart det står för det är felaktiga uppgifter isf.

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Fantasia Fanatic XXII, 6-7 oktober

Inlägg av Lillen »

Jag som är ute och simmar. Hade helt missat först slaget på sida 118 vid deployment.

Nu är jag med på hur det är menat i häftet.

Med vänlig hälsning,

Lennart

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXII, 6-7 oktober

Inlägg av Dante82 »

Vi har nu uppdaterat 40K scenariona och lagtävlingshäftet med största sannolikhet för sista gången. Ändringarna är inte markerade i häftet så för er som vill ha en snabb sammanfattning av ändringarna så är det följande:

40K scenario delen:
1 och 5 har en korrigerad deployment beskrivning som nu stämmer överens med vad som var tänkt.
I scenario 1 är beskrivningen av hur fast attack fordon håller rättad.
I scenario 2 är den utdaterade regelbeskrivningen för SM combat squads borttagen.

Lagtävlingshäftet:
Achievementet "allt som allt, en draw" har fått en restriktion.

Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Fantasia Fanatic XXII, 6-7 oktober

Inlägg av Rasmus »

I en värld där fordon numera har "wounds", varför inte räkna halva VP:s om man tagit hälften av hull points istället för immobilized?
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXII, 6-7 oktober

Inlägg av Dante82 »

Ja det kan ju vara en idé men vi låter det vara så denna gång nu när det är så lite tid kvar till turneringen.

/Daniel

jeppeapan
Inlägg: 164
Blev medlem: 25 apr 2009, 20:59

Re: Fantasia Fanatic XXII, 6-7 oktober

Inlägg av jeppeapan »

Det är ju minst sagt komiskt att ni ruleat Aegis Defense LINE till att bli Aegis Defense CIRCLE :)

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXII, 6-7 oktober

Inlägg av Dante82 »

jeppeapan skrev:Det är ju minst sagt komiskt att ni ruleat Aegis Defense LINE till att bli Aegis Defense CIRCLE :)
Eller Aegis Defence Square (eller vilken geometrisk form du vill som inte har några lösa ändar) :P

Vi får väl se hur det fungerar med fortifications. Reglerna är ju inte riktigt gjorda för turneringsspel. Men det blir nog bra i slutändan.

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXII, 6-7 oktober

Inlägg av Dante82 »

Nu är det bara 1½vecka kvar till avspark så om ni inte har anmält er redan börjar det vara hög tid att göra det nu. Det finns fortfarande plats för fler. Ni som vet med er att ni ska anmäla er tillsammans som lag får gärna meddela oss via denna tråd eller till vår Fanatic-mail och ange lagnamn och vilka som ska vara med i det laget så får vi lägga in så mycket av den informationen innan turneringen börjar vilket underlättar vårt arbete och minskar risken att vi måste kasta om folk i första rundan.

/Daniel
Fantasia Fanatic Crew

Skriv svar