Fantasia Fanatic XXI Våren 2012

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Fantasia Fanatic XXI Våren 2012

Inlägg av Dante82 »

Så var det dags för en Fantasia Fanatic igen, den tjugoförsta i ordningen. I dag öppnas portarna för anmälning så det är bara att anmäla sig nu på studs. Vi har totalt 150 platser som delas mellan Fantasy och 40K enligt principen först till kvarn.

Datum: 28-29 April
Anmälningsavgift: 300kr

Ett informationshäfte om turneringen hittar ni här där all grundläggande information finns samt uppgifter om hur man går till väga för att anmäla sig. Ett specifikt häfte för 40K med scenarioinfo o dyl. kommer vid ett senare tillfälle.

Lista över anmälda

/Daniel
Fantasia Fanatic Crew

Användarvisningsbild
MindMotion
Inlägg: 37
Blev medlem: 02 feb 2012, 01:49

Re: Fantasia Fanatic XXI Våren 2012

Inlägg av MindMotion »

1) 2000 poängs arméer.
2) Arméer görs efter befintliga Codex.
a) Inget White Dwarf eller annat material från deras hemsida användas (bortsett från FAQ och errata)
Står det, betyder det att mina systrar spelar med witch hunter codex på denna turnering eller att jag inte får vara med alls pga armen jag spelar? o.O
Senast redigerad av 3 MindMotion, redigerad totalt 29 gång.

Användarvisningsbild
MindMotion
Inlägg: 37
Blev medlem: 02 feb 2012, 01:49

Re: Fantasia Fanatic XXI Våren 2012

Inlägg av MindMotion »

dubbelpost

Jony
Inlägg: 432
Blev medlem: 15 mar 2009, 23:11
Ort: Eskilstuna

Re: Fantasia Fanatic XXI Våren 2012

Inlägg av Jony »

Får inte Night spinnern till Eldar användas?

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXI Våren 2012

Inlägg av Dante82 »

Det är fel i häftet, en rest från svunna tider som legat kvar för länge.

Alla officiella regler från white dwarfs gäller, så systrarna spelar med listan där och Night spinnern är tillåten osv.

40K scenariopacket kommer att läggas ut nästa vecka.

/Daniel
Fantasia Fanatic Crew

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXI Våren 2012

Inlägg av Dante82 »

Anmälningslistan uppdaterad med de som anmält sig över de senaste veckorna, närmare 100 anmälda nu (49 40Kspelare).

Scenariopacket kommer upp inom kort.

/Daniel

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Fantasia Fanatic XXI Våren 2012

Inlägg av Papa D »

SÅ Sjukt orättvist! Jag är i USA då =( Syns i höst!!

MvH

Papa D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXI Våren 2012

Inlägg av Dante82 »

Scenariopacket är upplagt nu, ni hittar det via länken i orginalposten.

/Daniel

Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Fantasia Fanatic XXI Våren 2012

Inlägg av Rasmus »

Efter provspelande skulle det vara trevligt att få lite förtydliganden över mission 2. Egentligen bara den andra som vi tyckte var intressant, men 1 och 3 kan för all del få besvaras också ;)

-Enheter behöver inte vara scoring för att hålla/räknas i zonerna antar jag, är det korrekt? Det vill säga att även en dedicated transport som enligt specialreglerna inte kan contesta är 100% effektiv på det i just detta scenario.

-Flyende enheter, ska dessa bara räknas bort? Eller räknas de i zonerna och i mittcirkeln?

-Kan samma enhet vara delaktig i flera zoner?
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXI Våren 2012

Inlägg av Dante82 »

Scenario 2 håller på att revideras, en uppdatering kommer förmodligen att komma ut tidigt nästa vecka. Detta kommer att göra fordon betydligt sämre i detta scenario efter ändringen. Men nedanstående svar kommer att vara gällande även efter uppdateringen.
-Enheter behöver inte vara scoring för att hålla/räknas i zonerna antar jag, är det korrekt? Det vill säga att även en dedicated transport som enligt specialreglerna inte kan contesta är 100% effektiv på det i just detta scenario.
Ja alla modeller räknas, specialreglerna för dedicated transports gäller bara när det uttryckligen handlar om objektiv.
-Flyende enheter, ska dessa bara räknas bort? Eller räknas de i zonerna och i mittcirkeln?
Flyende enheter räknas inte, ska förtydliga det
-Kan samma enhet vara delaktig i flera zoner?
Kommer att bestämmas i uppdateringen, och troligtvis kommer man inte att kunna ha samma enhet delaktig i flera zoner.

Skriv svar