Fantasia Fanatic XXXI

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXXI

Inlägg av dea »

Ursäkta sent svar men här kommer det:-)
Får man spela med alla olika val (fortifikationer och terrängbitar) man kan köpa som fortifications från Planetary Onslaught?
Har ändrat i häftet och texten ser ut som följer (hojta till om det är något som är oklart)

All fortification data slates and upgrades from the Planetary Onslaught book and data slates such as the Plasma Obliterator are allowed.
The Macro Cannon Aquila Strongpoint, the Vortex Missile Aquila Strongpoint, the Void Shield Generator, Basilica Administratum, Manufactorum, Sanctum Imperialis and Shrine of the Aquila are not allowed.
No Fortification Networks may be taken. We define a Fortification Network as those listed as such in their dataslate or a dataslate with more than
1 Fortification in it such as the Tidewall Gunfort.

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXXI

Inlägg av dea »

Okej känns som det är mycket kvar att lära då. Finns det någon mer info ang detta någonstans?
all info som finns är i regelhäftet, Trögers svar stämmer (han har skrivit scenariona:-) Men är det fortfarande är det enklast att maila oss (vilket jag tror du gjort och svar kommer ikväll.-) eller ringa (ibland är det enklast att svara muntligt)

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXXI

Inlägg av Elevatorlake »

Står säkert i någon av myriaden med info som finns tillgänglig men vad gäller för att bli tablad alternativt inte ha några modeller på bordet (null deploya)? Förlorar man automatiskt om man har inte har modeller på bordet i slutet av en runda eller spelar man vidare som tidigare?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Fantasia Fanatic XXXI

Inlägg av DHettNeck »

Elevatorlake skrev:Står säkert i någon av myriaden med info som finns tillgänglig men vad gäller för att bli tablad alternativt inte ha några modeller på bordet (null deploya)? Förlorar man automatiskt om man har inte har modeller på bordet i slutet av en runda eller spelar man vidare som tidigare?
Du förlorar i princip, står tydligt i mission-delen:
*If your opponent has no models left on the table, the game doesn’t end, continue playing and try to collect VPs as normal.
*If at the end of a game turn, a player has no models on the table, all models in reserve are counted as destroyed after the turn ends.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Simpilicious
Inlägg: 255
Blev medlem: 16 maj 2015, 16:35
Ort: Uppsala

Re: Fantasia Fanatic XXXI

Inlägg av Simpilicious »

Någon annan än jag som reagerade på att warlord traits nu rullas innan man vet vem som kommer deploya först (och går först)?
Simon Gulve
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXXI

Inlägg av dea »

Någon annan än jag som reagerade på att warlord traits nu rullas innan man vet vem som kommer deploya först (och går först)?
Vi har valt att lägga det i samma ordning som i ITC scenarion

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXXI

Inlägg av dea »

Nu hittar ni en uppdaterad anmälningslista på http://stridshammaren.se/forum/index.ph ... xxi#latest

Har ni inte anmält er än börjar det bli dags, skicka in den på fantasiafanatic@gmail.com

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXXI

Inlägg av dea »

Nu har vi bokat lokal för Fantasia Fanatic Players Party, ni hittar all info på http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=65&t=16993

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Fantasia Fanatic XXXI

Inlägg av Neth_Oni »

äntligen fått besked att jag kommer kunna åka till Fanatic nästa helg så har precis kastat ihop en lista men nu kommer frågan hur jag tar mig dit. Är inte så pepp på att köra ensam hela vägen och blir lite väl bökigt med packning/för dyrt med hotell för att tåg ska locka.

Så jag tänkte slänga ut frågan här om någon som åker från Stockholm, Linköping, Uppsala eller liknande har plats i bilen? Skulle kunna mötas upp i Gävle isf?

Användarvisningsbild
Simpilicious
Inlägg: 255
Blev medlem: 16 maj 2015, 16:35
Ort: Uppsala

Re: Fantasia Fanatic XXXI

Inlägg av Simpilicious »

Hade varit nice om arrangörerna hade en mall att skriva sin armélista i eller några riktlinjer. Ser inte fram emot att se såna flummiga svårlästa armybuilder-listor :oops:
Simon Gulve
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points

Skriv svar