Fantasia Fanatic XXXI

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Fantasia Fanatic XXXI

Inlägg av Nurgle »

Ge mig fem knights och jag ska ge dig ett tomt bräde. *slickar sig om läpparna*

doomarn
Inlägg: 21
Blev medlem: 04 aug 2010, 13:57

Re: Fantasia Fanatic XXXI

Inlägg av doomarn »

Bring it. Det mesta är fritt på ff. Har inge problem med knight listor. Dubbla stormsurge och dubbla wraith knights blir ju bara gay.
Ser verkligen framemot denna ff där det är minimum med restriktioner. Nu får man spela med gubbarna man köpt osv. Inge max 3 skit.

Kudos till dea med crew som släpper till lite.

/stefan

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Fantasia Fanatic XXXI

Inlägg av XecrNist »

Får man spela med alla olika val (fortifikationer och terrängbitar) man kan köpa som fortifications från Planetary Onslaught?

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXXI

Inlägg av dea »

Jag tycker det låter helt orimligt! I sådana fall borde antal knights dras ner också. Någon kanske säger 1 knight =/= stormsurge. Så kanske det är men varför får det bara spelas 1 av superheavys som klart är sämre än knights? T.ex. någon baneblade-variant.

Dessutom är det orättvist och obalanserat då renegade knights endast kan tas upp till 3 i ett forsworn detachment medan imperial knights kan ta 3 i oathsworn detachment samt 5 i baronial court. I alla fall där kan ni väl göra det lika.

Hur resonerar ni egentligen?
Den enda förändring på Super Heavys från ITC som vi gjort är att begränsa flera Stormsurges, så jämförelsen med te.x Baneblades vill jag inte gå in på eftersom det inte är aktuellt i ITC´s standardmall.
Angående stormsurges var det ett beslut som togs när vi bestämde restriktionerna för FF, har full förståelse för att alla inte håller med oss. Men vi tycker det räcker gott med en, sen om det är rätt eller fel tror jag är lättare att se efter FF.
Får man spela med alla olika val (fortifikationer och terrängbitar) man kan köpa som fortifications från Planetary Onslaught?
Får återkomma på den frågan när jag har boken framför mig

//Dea
Fantasia Fanatic

RupiX
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 mar 2017, 10:26

Re: Fantasia Fanatic XXXI

Inlägg av RupiX »

Hej inte spelar ITC reglerna förut blev första gången igår. Så har lite frågor som jag förhoppningsviss kan få svar på:
Vi spelade: Mission 1 Deployment: Dawn of War Eternal War Objectives: Objective #1 & #4 (2VP), #5& #6 (3VP) Tactical Objectives: Cleanse and Control. 7VP in max difference. Killpoints: 3VP in max difference. Secondary objectives: Line Breaker (1VP), First Blood (1VP) and Slay the Warlord (1VP).
Placerar man bara Cleanse and Control objectives och tar 1,4,5 & 6 som Eternal war objektives sen när spelet är slut?
Hur exakt räknar man poäng? 3vp in max differece och bara vp är olika? Vi räknade det som den som vann Maelstorm fick 7VP killpoints 3Vp och så höll vi 2 av varje eternal war så 5Vp var. Är det rätt? :)

MVH

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Fantasia Fanatic XXXI

Inlägg av DHettNeck »

Du placerar alltid ut alla objektivs, men bara dom som anger i missionet ger VP på slutet.

I slutet räknar båda spelarna ihop alla VPs och så kollar man diffen. Varje delmoment kan dock bara ge en viss mängd VP och det är det som anges, dock får man bara så mycket som man faktiskt tog.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Fantasia Fanatic XXXI

Inlägg av XecrNist »

Får man spela med alla olika val (fortifikationer och terrängbitar) man kan köpa som fortifications från Planetary Onslaught?
Får återkomma på den frågan när jag har boken framför mig

//Dea
Fantasia Fanatic
Hej!

Hur blev det med den här frågan? Jag skulle gärna vilja veta då det påverkar lite hur jag kommer bygga min lista, om det är värt att investera lite i terräng eller inte.

Keibo
Inlägg: 161
Blev medlem: 30 sep 2016, 20:49

Re: Fantasia Fanatic XXXI

Inlägg av Keibo »

XecrNist skrev:
Får man spela med alla olika val (fortifikationer och terrängbitar) man kan köpa som fortifications från Planetary Onslaught?
Får återkomma på den frågan när jag har boken framför mig

//Dea
Fantasia Fanatic
Hej!

Hur blev det med den här frågan? Jag skulle gärna vilja veta då det påverkar lite hur jag kommer bygga min lista, om det är värt att investera lite i terräng eller inte.
+1 på det!

RupiX
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 mar 2017, 10:26

Re: Fantasia Fanatic XXXI

Inlägg av RupiX »

DHettNeck skrev:Du placerar alltid ut alla objektivs, men bara dom som anger i missionet ger VP på slutet.

I slutet räknar båda spelarna ihop alla VPs och så kollar man diffen. Varje delmoment kan dock bara ge en viss mängd VP och det är det som anges, dock får man bara så mycket som man faktiskt tog.
Okej känns som det är mycket kvar att lära då. Finns det någon mer info ang detta någonstans?

Användarvisningsbild
Simpilicious
Inlägg: 255
Blev medlem: 16 maj 2015, 16:35
Ort: Uppsala

Re: Fantasia Fanatic XXXI

Inlägg av Simpilicious »

Ibland står det i missionshäftet som finns tillgängligt innan turneringar. Annars brukar det mest spridas mun-till-mun mellan spelare på turneringar :)
Simon Gulve
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points

Skriv svar