Fantasia Fanatic XXX

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Fantasia Fanatic XXX

Inlägg av dea »

Fantasia Fanatic XXX

30:e upplagan av Fantasia Fanatic hålls den 8-9 oktober 2016. Ingen vill missa detta jubileum, hoppas jag.

Nu hittar ni alla regler för våra turneringar på http://www.fantasiaspel.se/tournaments/ ... anatic-xxx

Ni kan anmäla er till Fanaticen på följande sätt:
fantasiafanatic@gmail.com
http://www.speltid.se/turneringar/12882 ... vgift.html
På Fantasia i Umeå

Kostnade 300:- (all information finns i regelhäftet)

Vi kommer spela följande spel:
Warhammer 40K 2000p

Warhammer Age of Sigmar, 2000p

Warmachine/Hordes

9th Age, 2500p


Anmäl er redan idag för att inte missa detta jubileum. Vi kommer att fira ordentligt eftersom vi firar 30:e upplagan.

Fest på O´learys. På lördag kommer vi fira upplaga trettio med att äta middag på O´learys.
Vi har bokat bord kl 21.00 för alla som vill fira med oss. För att delta måste ni meddela detta innan, senast 10 dgr innan. Det kommer att kosta 270:- att äta (då finns det en kött och en fisk rätt att välja mellan, veg finns). Om ni anmäler er till detta kommer vi meddela hur det ska betalas.

Välkommen

Länk till anmälningslista http://stridshammaren.se/forum/index.ph ... xxx#latest
Senast redigerad av 3 dea, redigerad totalt 1 gång.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXX

Inlägg av Elevatorlake »

Finns det någon ETA på restriktioner och missions för 40K?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Fantasia Fanatic XXX

Inlägg av fauh »

Fantasia Fanatic XXX låter som något ifrån "vuxenhyllan" i den lokala videobutiken ca 20 år sen. :)

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Fantasia Fanatic XXX

Inlägg av Katarsis »

Synd att Return of Xander Cage inte kommer ut förrns nästa år, annars hade vi haft en konspirationsteori att reda ut.

Hursom, jag tänkte försöka åka till FF nu när det är jubileum och allt.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Fantasia Fanatic XXX

Inlägg av DHettNeck »

Spikade restriktionerna på Fantasia XXX

Se regelhäftet i första posten.
Senast redigerad av 11 DHettNeck, redigerad totalt 22 gång.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Fantasia Fanatic XXX

Inlägg av Serpent »

Ingen Invisibility? Där gick möjligheten att spela hyfsat snälla Chaos Marines, då... :roll:

Missförstå mig rätt, jag fattar att det är en jävligt tråkig spell att möta. Det är en rätt trist spell att spela med också, men när du möter monsterlistor som din egen armé inte ens kan hoppas att ta död på om så dess spelare ligger utslagen av både ebola och sömnbrist, då behöver du nån sorts handikapp. Kanske borde jag skylla mig själv som spelar en dålig Codex, men vad fan? Är Invis en sån gamebreaker?

På allvar så funderade jag på att åka upp på Fanatic. Det är en grymt rolig turnering, annorlunda och när jag nu inte kan vara med på TTT (sociala kontraktet kallar) så tänkte jag att en helg i Umeå hade varit kul. Övriga restriktioner ser OK ut. Men som det ser ut nu känns inte Night Lords som något att ta med och bli stompad av Knights/Grav/Eldar/Taurassel galore med.

(Jag har fattat att jag ligger efter i spelmetat, sånt är livet. Då är det bättre att ta sig ur spelet om jag vill undvika frustrationen. Och spara de pengar som det kostar att ta sig till Umeå.)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Fantasia Fanatic XXX

Inlägg av DHettNeck »

Serpent skrev:Är Invis en sån gamebreaker?
Det enkla svaret är ja, det är den. Det är ju hjärtat i alla DeathStars och är nog det mest uppenbara i hela 40K att "kompa bort" om man vill ha restriktioner som gör listor snällare.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Fantasia Fanatic XXX

Inlägg av Röde »

Man får spela alla codexar som för närvarande säljs av GW men får bara ha en Super Heavy. Betyder det att man i praktiken inte får spelar en Imperial Knights?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Fantasia Fanatic XXX

Inlägg av DHettNeck »

Röde skrev:Man får spela alla codexar som för närvarande säljs av GW men får bara ha en Super Heavy. Betyder det att man i praktiken inte får spelar en Imperial Knights?
Du får spela 1 IK, så det beror på vad du menar med "i praktiken".

Hade det varit upp till mig hade man fått spela 3 IKs, men efter att dom körde det en gång på fantasia 28 sparkade "Norrborna" bakut och vill inte det mer.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Fantasia Fanatic XXX

Inlägg av Hylander »

Att ta bort Cursed earth känns lite hårt spec när man fixa 2+ RR. Är det såpass illa att demonerna går från 5++ till 4++?

Vad mer är man ute efter där?

Är det att en flugenhet ka gå från 3++ till vanligt 2++ pga boken?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar