Du kan max ha 3*3 då du endast får ha tre av samma enhet. D-Cannons är jobbiga, men det finns många svar mot dom, så jag ser det inte som något jätteproblem. Visst finns det vissa arméer som har väldigt svårt för dom, men vissa bryr sig ganska lite. Men man kan överväga att stryp dom lite kanske.doomarn skrev:Ingen förutom jag som tycker 3x3 D-battery (eldar) är lite för OP? eller 6x3 som restriktionerna tillåter just nu.
billiga str D barrage,, visst bara 24" men inget överlever inom det området mot en av de starkaste skytte armeerna som finns. Me not likey
Fantasia Fanatic XXX
Moderator: Dante82
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Fantasia Fanatic XXX
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Fantasia Fanatic XXX
Äh det är väl bara såna dåliga factions som måste komma inom 24" som bryr sig.
Re: Fantasia Fanatic XXX
Tänkte mer alla RR inte bara de som börjar med 2+. dvs skjuter man bolters med 3+ så blir RR max 4+ men det gör ju relativt lite det med men det är väl lite åt hållet att allt som RR bara lyckas 50%. Grimoire+Kairos blir ju lite sämre tex osv och där kanske någon % hit eller dit faktiskt betyder en delJag har aldrig förstått detta argument. Rent matematiskt är 2+/4+ bara 6% bättre än 2+/2+ på to hit eller to wound, knappast nått som är värt att göra en regeländring för. 2+/2+ svae är däremot 300% bättre än 2+/4+, så det gör faktiskt skillnad i spelet på ett positivt sätt att nerfa det.En annan idé är att ALLA RR skall klaras bäst på 4+ (även skytte mm) vilket kanske är något att fundera på.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Re: Fantasia Fanatic XXX
Är incursion effektivt borttaget iom att man bara får ha troops som är fler än 3 av?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Fantasia Fanatic XXX
Nej det är den inte. Alla core-choices innehåller ju troops, så det är ju inget problem.Hylander skrev:Är incursion effektivt borttaget iom att man bara får ha troops som är fler än 3 av?
Men om du med "effektivt" menar att vissa delar av Incurions inte får spelas så stämmer det. Vissa av formationerna går inte in med restriktionerna nej, men det är fullt möjligt att spela incursion.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Fantasia Fanatic XXX
En fråga som jag hoppas att du kan svara på Tröger är vad du hade hoppats på att få bort från spelet med denna kompmall? Varför?
Riskerar inget lag att bli för strypta eller att du tar bort deras enda styrka på detta sätt?
Riskerar inget lag att bli för strypta eller att du tar bort deras enda styrka på detta sätt?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Fantasia Fanatic XXX
Tanken med mallen är att strypa dödstjärnor och listor som skjuter bort motstånderan på tur 1. Det är helt enkelt för att ta bort dom tråkigaste listorna från spelet (dvs spammande, tok-skytte och deathstars).Smagol skrev:En fråga som jag hoppas att du kan svara på Tröger är vad du hade hoppats på att få bort från spelet med denna kompmall? Varför?
Riskerar inget lag att bli för strypta eller att du tar bort deras enda styrka på detta sätt?
Det är klart att någon factions kan bli för strypta, men om vi snackar kompetativt spel så är det ju hur som bara ca 5 av 15 factions som har någon chans i grund, och jag är övertygad om att detta leder till ett åtminstone jämnare spelfält.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Fantasia Fanatic XXX
*bort med ett inlägg mitt barn lyckades skriva*
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
Re: Fantasia Fanatic XXX
Ser många begränsningar för flera "staka" enheter och arméer. Men hur är det med markerlights och Tau? Själv ser jag det som en rätt viktig frågade dessa kan boosta rätt många andra enheter eller ta bort cover till en rättbillig poäng.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Fantasia Fanatic XXX
Du får gärna vara mer konkret än så. Exakt vad ser du som problemet?wolf skrev:Ser många begränsningar för flera "staka" enheter och arméer. Men hur är det med markerlights och Tau? Själv ser jag det som en rätt viktig frågade dessa kan boosta rätt många andra enheter eller ta bort cover till en rättbillig poäng.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015