Fantasia Fanatic XXIX

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

Hawk
Inlägg: 222
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:49

Re: Fantasia Fanatic XXIX

Inlägg av Hawk »

Dessutom: När senast vann en MSU lista någon stor turnering?
Öppna SM vanns av en Gladius. Jag är kluven, men helt klart så gynnar upplägget MSU. Frågan är om det spelar någon roll... Själv ska jag spela WS Gladius och hoppas på att Grav kommer att dominera :).

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Fantasia Fanatic XXIX

Inlägg av Hylander »

Hawk skrev:
Dessutom: När senast vann en MSU lista någon stor turnering?
Öppna SM vanns av en Gladius. Jag är kluven, men helt klart så gynnar upplägget MSU. Frågan är om det spelar någon roll... Själv ska jag spela WS Gladius och hoppas på att Grav kommer att dominera :).
Som alla andra vettiga människor :D
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXIX

Inlägg av Elevatorlake »

Det är väl kul med TO som premierar mobilitet och flexibilitet?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Fantasia Fanatic XXIX

Inlägg av Gonka Koff »

Hylander skrev:Dessutom: När senast vann en MSU lista någon stor turnering? (Olofs spindlar räknas inte till den kategorin då det inte är MSUn som vinner.)
Det går ju knappast dåligt för MSU..., öppna SM, som Håkan skrev, vanns av Gladius. På DefCon lyckades två Gladius pressa in sig på 2:a och 4:e plats mellan RipTideWingsen. Westeros vanns av MSU-Eldar. Själv ser jag Gladiusar och MSU överallt. Länge sedan man såg lyckade Necrons däremot...
Senast redigerad av 1 Gonka Koff, redigerad totalt 19 gånger.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Fantasia Fanatic XXIX

Inlägg av Gonka Koff »

Elevatorlake skrev:Det är väl kul med TO som premierar mobilitet och flexibilitet?
Absolut, jag har inget emot MSU, det är helt ok. Jag pratar mer om balans gentemot alla andra som inte har MSU-listor.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXIX

Inlägg av Elevatorlake »

Gonka Koff skrev:
Elevatorlake skrev:Det är väl kul med TO som premierar mobilitet och flexibilitet?
Absolut, jag har inget emot MSU, det är helt ok. Jag pratar mer om balans gentemot alla andra som inte har MSU-listor.
Det gör väl inget att tau och necrons får det lite tyngre, nackdelen är väl att eldar blir ännu bättre tyvärr?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Fantasia Fanatic XXIX

Inlägg av fauh »

Elevatorlake skrev:
Gonka Koff skrev:
Elevatorlake skrev:Det är väl kul med TO som premierar mobilitet och flexibilitet?
Absolut, jag har inget emot MSU, det är helt ok. Jag pratar mer om balans gentemot alla andra som inte har MSU-listor.
Det gör väl inget att tau och necrons får det lite tyngre, nackdelen är väl att eldar blir ännu bättre tyvärr?
Tau kanske men necrons tycker jag inte har det särskilt fett just nu...

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXIX

Inlägg av Dante82 »

Två veckor kvar till Fanaticen nu. Även om sista dagen för listinskick är onsdagen den sjätte så år ni som redan är klar med er lista gärna skicka in den så blir det mindre för mig att registrera sista dagarna. Kom ihåg att bifoga listan i pdf, rtf, eller txt format och se till att ni skickar den till den till fanaticlistor at gmail punkt com.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Fantasia Fanatic XXIX

Inlägg av Hylander »

I regelhäftet står det " Other Sources" är det tex Sentinels of Terra, Clan Raukkan osv?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Fantasia Fanatic XXIX

Inlägg av Neth_Oni »

förut har det ju alltid funnits en lista där man ser alla som är anmälda till alla olika spelsystem. Är jag blind eller är den borta? Skulle vara kul att se hur många som ska delta i varje event och vilka namn man känner igen :)

Skriv svar