Fantasia Fanatic XXIX

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

tutten
Inlägg: 115
Blev medlem: 15 dec 2009, 01:05

Re: Fantasia Fanatic XXIX

Inlägg av tutten »

Hur är det med mechs/skitariis warconvicationen? Räknas den som 1, 2 eller 3 detachments?
Flaming Dolphins

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Fantasia Fanatic XXIX

Inlägg av DHettNeck »

tutten skrev:Hur är det med mechs/skitariis warconvicationen? Räknas den som 1, 2 eller 3 detachments?
Det är bara ett detachment.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

ezikiel2517
Inlägg: 7
Blev medlem: 24 jan 2013, 16:45

Re: Fantasia Fanatic XXIX

Inlägg av ezikiel2517 »

Vad är tanken med uppgrades. Får man ha 300pt över sina 2000pt eller är de tänkt som de är skrivet att man bara kan ha 300pt uppgrades i en 2000pt arme!?

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Fantasia Fanatic XXIX

Inlägg av Neth_Oni »

Det är 300 pts gratis upgrades från bl.a war convocation

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXIX

Inlägg av dea »

Om man vill ha någon av formationern som inte enbart är troops behöver man flera av de andra. Lite synd just för denna turneringen.
Det blir tre formationer som inte går att spela ur Wulfen boken, är något vi får titta på till hösten. Men alla gudar har minst en annan formation dom kan använda
Vad är tanken med uppgrades. Får man ha 300pt över sina 2000pt eller är de tänkt som de är skrivet att man bara kan ha 300pt uppgrades i en 2000pt arme!?
Det gäller endast dom detachments som ger gratis formationer, alltså Space Marine och War Convocation

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Fantasia Fanatic XXIX

Inlägg av Hylander »

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Fantasia Fanatic XXIX

Inlägg av Gonka Koff »

Hylander skrev:Får man, om man vill, använda:

https://www.games-workshop.com/en-SE/Su ... Objectives
Whääääää!!!! Dom där bör nog kollas igenom ordentligt innan de godkänns. Tänker exempelvis på att vi tillåter att man får slänga de man inte kan klara, -kanske blir då effekten att alla "svåra" kort kan slängas och att det bara blir det göttaste kvar i leken?

Jag tycker att restriktionerna nu ser att ut att gynna MSU väldigt mycket som det är, en kvalificerad gissning är att dessa kort kommer hjälpa dom lite till.

EDIT: Nu har jag läst korten... och jag hade rätt, men det var ännu värre än vad jag trodde. Jag röstar nej!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXIX

Inlägg av dea »

Får man, om man vill, använda:

https://www.games-workshop.com/en-SE/Su ... Objectives
Vi kommer inte tillåta dom den här gången, får se hur det blir till hösten

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Fantasia Fanatic XXIX

Inlägg av Hylander »

Gonka Koff skrev:
Hylander skrev:Får man, om man vill, använda:

https://www.games-workshop.com/en-SE/Su ... Objectives
Jag tycker att restriktionerna nu ser att ut att gynna MSU väldigt mycket som det är, en kvalificerad gissning är att dessa kort kommer hjälpa dom lite till.
Du skojar nu va, Gonka? ... Necrons å Tau, Tau å Necrons.

Dessutom: När senast vann en MSU lista någon stor turnering? (Olofs spindlar räknas inte till den kategorin då det inte är MSUn som vinner.)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Fantasia Fanatic XXIX

Inlägg av Hylander »

dea skrev:
Får man, om man vill, använda:

https://www.games-workshop.com/en-SE/Su ... Objectives
Vi kommer inte tillåta dom den här gången, får se hur det blir till hösten
Bra, då vet jag.
Tackar för snabbt svar.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar