Fantasia Fanatic XXVIII

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av dea »

Redigerat

Allain
Inlägg: 249
Blev medlem: 05 mar 2012, 13:12

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av Allain »

Fråga: Om nya Tau-boken hinner komma innan listinsläpp, är det okej att spela med den då? Det borde väl vara lugnt eftersom det inte finns några arméspecifika restriktioner till turneringen.
Mikael Ek

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av DHettNeck »

Allain skrev:Fråga: Om nya Tau-boken hinner komma innan listinsläpp, är det okej att spela med den då? Det borde väl vara lugnt eftersom det inte finns några arméspecifika restriktioner till turneringen.
Det räknar jag med att det är iaf ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av dea »

Fråga: Om nya Tau-boken hinner komma innan listinsläpp, är det okej att spela med den då? Det borde väl vara lugnt eftersom det inte finns några arméspecifika restriktioner till turneringen.
Om den hinner, absolut

Smagol
Inlägg: 97
Blev medlem: 22 okt 2012, 10:37

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av Smagol »

Ryktas om att en ny SweFaq är på G, man får ju hoppas det då den nuvarande är lite out of date :mrgreen:
Frågar igen om varför ett så gammalt och icke funktionabelt Codex som Inquisitionen får vara med, som om jag minns rätt bara finns i digitalform och inte andra mer aktuella får vara med?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av DHettNeck »

Smagol skrev:Ryktas om att en ny SweFaq är på G, man får ju hoppas det då den nuvarande är lite out of date :mrgreen:
Frågar igen om varför ett så gammalt och icke funktionabelt Codex som Inquisitionen får vara med, som om jag minns rätt bara finns i digitalform och inte andra mer aktuella får vara med?
Tror att det beror på just att det är ett codex.

Ny SWFAQ kommer imorgon förmodligen, kanske ikväll.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Smagol
Inlägg: 97
Blev medlem: 22 okt 2012, 10:37

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av Smagol »

Ok låt mig formulera om mig. Man bestämmer att man inte ska använda digitala codexar och supplement och så använder man Inquisitionen men gamla outdate regler.
Då codexet är gammalt och icke uppdaterat bl.a finns regler där som fanns i GK och har nu plockats bort ex. Deras granater, chimeran har gammal regel antar jag?
Kan inte se varför man kan och tillåter användandet om det inte är så att man har det på ETC och ni nu vill använda det?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av DHettNeck »

Jag tror inte dom bryr sig ett dugg om ETC. Jag gissar att du bestämde sig för att det är codexar som gällde och inget annat, därav tilläts den. Den är inte heller utdaterad mer än någon annan codex från 6:th då det är en komplett codex.

Med det sagt så kan jag tillägga att jag inte är arrangör på något sätt till denna turneringen utan beslutet togs av Dea.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

wavefire
Inlägg: 1
Blev medlem: 29 aug 2015, 15:43

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av wavefire »

Finns också ett simpelt skäl. Digitala formationer, oavsett vad man tycker om dem, går att spela utan men om du spelar SoB eller Inquisition så har du inte så mycket alternativ annat än att byta armé om inte deras digitala codexar godkänns. Om jag inte missminner brukar det alltid vara minst en SoB på FF.

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av dea »

Ok låt mig formulera om mig. Man bestämmer att man inte ska använda digitala codexar och supplement och så använder man Inquisitionen men gamla outdate regler.
Då codexet är gammalt och icke uppdaterat bl.a finns regler där som fanns i GK och har nu plockats bort ex. Deras granater, chimeran har gammal regel antar jag?
Kan inte se varför man kan och tillåter användandet om det inte är så att man har det på ETC och ni nu vill använda det?
Digitalt eller inte är helt klart en het potatis:-) vi kommer att utvärdera efter höstens FF och se vad som händer i framtiden (det gäller iofs upplägget på restriktioner och scenarion också)

Som Wavefire säger så har det en del att göra med vad man kan och inte kan spela med om man plockar bort (framförallt) SoB men även Inquistion.

Och nä, ETC styr inte hur vi sätter restriktionerna på FF

Skriv svar