Fantasia Fanatic XXVIII

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

NIB
Inlägg: 263
Blev medlem: 30 maj 2011, 09:48

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av NIB »

+1 Allain.

Jag ser inte hur en pdf av en digital formation är svårare att förstå än en pdf av en formation som även råkar finns i tryckta böcker, eller hur digitala formationer på något sätt överhuvudtaget skulle vara ovänligt mot nybörjare.

Men nu är det som det är och det blir säkert bra, även om jag aldrig förstått denna udda restriktion.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av Flogger »

+1 på NiB
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Evola
Inlägg: 49
Blev medlem: 19 feb 2015, 18:36

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av Evola »

Jag blir lite nyfiken vad ni som gnäller på redan spikade restriktioner får ut av det annat än låta som pubertala sur f#"@!r?
Tryck till efter FF på ett konstruktivt sätt istället för att gnälla.
Kom igen nu.

FF är awesome på alla sätt och vis ju, knasiga restriktioner eller ej. :D

Något jag tänkt på så är det swefaq, ingen alls eller någon annan FAQ som används deenna gången? Har säkert missat det i reglerna men please enlighten me.
http://Trollapan.blogspot.se

Min blog kring 40k, Warmahordes och hobby i stort.

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av The Gretchin »

Evola skrev:Jag blir lite nyfiken vad ni som gnäller på redan spikade restriktioner får ut av det annat än låta som pubertala sur f#"@!r?
Tryck till efter FF på ett konstruktivt sätt istället för att gnälla.
Kom igen nu.

FF är awesome på alla sätt och vis ju, knasiga restriktioner eller ej. :D

Något jag tänkt på så är det swefaq, ingen alls eller någon annan FAQ som används deenna gången? Har säkert missat det i reglerna men please enlighten me.
Kanske för att de vill se en förändring? Jag följer en del turneringstrådar och det är ytterst få arrangemang som inte får lite mothugg vare sig det gäller regler, matchlängd eller målningspoäng. Senast för någon dag sedan ändrades kompupplägget på TOK:s lagturnering. En bra arrangör tar in kritik och väljer sedan själv att följa den eller ej, en dålig arrangör kastar bara av sig kritiken så fort den kommer. ;)
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av DHettNeck »

Evola skrev:Jag blir lite nyfiken vad ni som gnäller på redan spikade restriktioner får ut av det annat än låta som pubertala sur f#"@!r?
Tryck till efter FF på ett konstruktivt sätt istället för att gnälla.
Kom igen nu.

FF är awesome på alla sätt och vis ju, knasiga restriktioner eller ej. :D

Något jag tänkt på så är det swefaq, ingen alls eller någon annan FAQ som används deenna gången? Har säkert missat det i reglerna men please enlighten me.
Att komma med synpunkter är det inget fel på.

SWFAQ lär gälla som vanligt skulle jag tro.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av Papa D »

Helt awesome. Läst restrictions och häftet. Känns lätt att förstå, väl skrivet, enkla men balanserande restriktioner. Tack att ni har BB!! De som balanserar de svagare codexarna! Detta kommer bli bästa FF in ages!

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av Bronson »

Papa D skrev:Helt awesome. Läst restrictions och häftet. Känns lätt att förstå, väl skrivet, enkla men balanserande restriktioner. Tack att ni har BB!! De som balanserar de svagare codexarna! Detta kommer bli bästa FF in ages!

/D
+1
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av Elevatorlake »

Papa D skrev:Helt awesome. Läst restrictions och häftet. Känns lätt att förstå, väl skrivet, enkla men balanserande restriktioner. Tack att ni har BB!! De som balanserar de svagare codexarna! Detta kommer bli bästa FF in ages!

/D
Håller med.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av dea »

Självklart tar vi åt oss av all kritik (precis som GW:-) och lägger oss ner och gråter en stund.

Nä, tyck till får ni göra och ändra oss gör vi om vi tycker det blivit fel (kolla basfrågan tex). Men för mycket ändringar från nu och fram till turneringen blir rörigt för alla stackare som inte bor framför datorn.

Efter FF har vi alltid en utvärderingstråd, fyll den med tankar, idéer osv så tar vi allt i åtanke till våren. Men tänk även på att vi vill att FF ska passa alla så försök se det ur fler spelares perspektiv än bara er egen (detta gäller inte nödvändigtvis något som diskuterats i den här tråden).

Angående vad som ska tillåtas är det alltid en spretig fråga. Vi tar åt oss och funderar, denna gången blir det på detta sätt. Nästa gång kanske listan utökas med fler digitala produkter

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av dea »

Btw, tack Tröger för hjälpen med scenarion

Skriv svar