Fantasia Fanatic XXVIII

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av Dante82 »

Kort uppdatering.

Det är bara två veckor kvar till turneringen nu. Jag kommer att börja uppdatera anmälningslistorna med vilka som skickat in listorna idag och ska försöka göra dagliga uppdateringar. Har jag skrivit in i anmälningslistan vilken armé/ras ni spelar betyder det att jag registrerat er lista. Ifall ni skickat in listan men inte fått den registrerad inom ett par dagar så hör av er så kollar jag upp vad det kan bero på. Och snälla snälla lägg ner ett par minuter på att formatera listan till ett läsbart skick och spara ner detta i filformatet .txt, rtf eller pdf så jag slipper lägga ner massa tid på att antingen lösa det själv eller maila tillbaka och be om det.

Notera också att sista dag för inskick av listor är Onsdagen 23/9

Laghäftet till 40K har blivit lite försenat men det ska komma upp inom kort.

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av dea »


Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av Elevatorlake »

Får man skicka in listan från battlescribe eller måste man sätta sig och skriva om den i txt? :)

Edit. En annan fråga också; får man proxya grey knight paladiner som vanliga grey knight terminators? Enda skillnaden är en pinne på ryggen. Jag kan naturligtvis knipsa av den men jag hade tänkt slippa det om jag vill spela med de som paladiner någon gång i framtiden.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av dea »

Får man skicka in listan från battlescribe eller måste man sätta sig och skriva om den i txt? :)

Edit. En annan fråga också; får man proxya grey knight paladiner som vanliga grey knight terminators? Enda skillnaden är en pinne på ryggen. Jag kan naturligtvis knipsa av den men jag hade tänkt slippa det om jag vill spela med de som paladiner någon gång i framtiden.
Ja på båda

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av dea »

Glad att kunna meddela att Pastavagnen kommer att servera lunch på lördag utanför lokalen (kanske även söndag).

För er som inte ätit hans mat så är det bra pasta, gigantiska portioner för liten peng. Vi kommer att informera om detta under incheckningen

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av Papa D »

Jippi! så glad var gång jag slipper äta fast food på turnering!

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

thismeanswarmate
Inlägg: 218
Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av thismeanswarmate »

Excellnörden i mig gjorde ett spreadsheet för att enkelt kunna se hur många av varjé armé som är med. Räknar tyvärr inte in allianser, eftersom de inte finns tillgängliga. Rätt tydligt vilka som är mest populära.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av Gonka Koff »

Jaha, så gjorde jag det igen, -bytte ut en fullt fungerande armé som jag tränat på ett tag, till ett oprövat spektakel två timmar före deadline.
Ut med wraiths! In med ... Trumvirvel... deathbringer flight!

Nån som tror det var en bra idé?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av DHettNeck »

Gonka Koff skrev:Jaha, så gjorde jag det igen, -bytte ut en fullt fungerande armé som jag tränat på ett tag, till ett oprövat spektakel två timmar före deadline.
Ut med wraiths! In med ... Trumvirvel... deathbringer flight!

Nån som tror det var en bra idé?
Hahaha, nej :P
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Fantasia Fanatic XXVIII

Inlägg av Max »

Jag tror det kommer KROSSA!

Skriv svar