Fantasia Fanatic XXVII

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXVII

Inlägg av dea »

#64 och #67 i anmälningslistan heter bägge två Fredrik Sjöberg.

Har det blivit något galet och jag är dubbelt införd, eller är det någon mer som har ett så himla vackert namn?
LÅter som fel, även om det är ett fint namn.-) ska kolla på det
Ni får gärna lägga upp bilder på några exempel-bord, så man vet vad man kan vänta sig i terrängväg. Lite trist att komma dit med en viss typ av armé som sedan blir bortsprängd p.g.a. att det inte finns någon terräng, detta har hänt mig på en turnering tidigare (i Danmark) så vore roligt att se hur borden ser ut innan man åker upp :)
Kommer inte att ha möjlighet att lägga upp bilder på bord men vi jobbar på mer LOS blockande terräng och har tagit åt oss mycket av kritiken kring utställningen av terrängen.
Det kommer att vara tätare än tidigare år, så är helt inställd på att det kommer att gnällas en del över det i år
Förvänta dig att den eventuella LOS-blockern står i ett hörn och är komplett oanvändbar.

/BitterLinus
Men Linus du var väl uppe och spelade senast när Arsenal vann saker. Och precis som för Gunners så ändras saker på FF (fast till det positiva), kanske dags att du tar dig norrut igen

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXVII

Inlägg av Elevatorlake »

Hur fanatiskt är det md wysiwyg på fanatic? :) Jag kör mest troligt grey knights och där finns ju massor med valmöjligheter per enhet och med den nya codexen ändrades en hel del i vad man väljer och jag har inte möjlighet att göra om alla modeller. Får man köra några vapen som andra än vad modellen faktiskt har, t.ex incinerators och psycannons?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Fantasia Fanatic XXVII

Inlägg av DHettNeck »

Elevatorlake skrev: Får man köra några vapen som andra än vad modellen faktiskt har, t.ex incinerators och psycannons?
Nu är inte jag arrangör, men överlag är sånna stora grejer inte acceptabelt på turneringar. Att komma undan med någon liten pryl är en sak, men en sådan vapen-prox är väldigt förvirrande.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: Fantasia Fanatic XXVII

Inlägg av Poet »

Tror ej de kommer tillåtas, men de e väl bara knipsa av pipan och superlimma dit psycnnon pipan? (och även om det skulle tillåtas att spela flamers som psy så kommer du ju få typ 0p i målnijng vilket är lika tråkigt?)

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXVII

Inlägg av Elevatorlake »

Poet skrev:Tror ej de kommer tillåtas, men de e väl bara knipsa av pipan och superlimma dit psycnnon pipan? (och även om det skulle tillåtas att spela flamers som psy så kommer du ju få typ 0p i målnijng vilket är lika tråkigt?)
Jag har inte målat de själv så jag borde få 0p på målning i vilket fall som helst :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: Fantasia Fanatic XXVII

Inlägg av Poet »

Får inte sämre målningspoäng för att någon annan målat din arme , kan bara inte medverka i best painted =)

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXVII

Inlägg av dea »

Hur fanatiskt är det md wysiwyg på fanatic? :) Jag kör mest troligt grey knights och där finns ju massor med valmöjligheter per enhet och med den nya codexen ändrades en hel del i vad man väljer och jag har inte möjlighet att göra om alla modeller. Får man köra några vapen som andra än vad modellen faktiskt har, t.ex incinerators och psycannons?
Det får man inte göra

Jag har inte målat de själv så jag borde få 0p på målning i vilket fall som helst :)
som andra påpekat så påverkar det inte dina målapoäng men du kan dock inte vinna Best in Show

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXVII

Inlägg av dea »

9 dagar kvar innan FFXXVII, just nu är vi 77st anmälda. Men det finns fortfarande platser kvar så se till att anmäla er så vi passerar 80 deltagare

Anmälan går att göra på fantasiafanatic@gmail.com

Välkommen

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXVII

Inlägg av Dante82 »

Efter att vi har blivit upplysta om att det sekundära objektivet med Tactical Objectives är öppet för tolkning har vi nu uppdaterat häftet och förtydligat detta. Det är så att efter du genererat tre T.O och valt ett av dem så ska du slänga de andra två (vilket inte var utskrivet tidigare).

Så 40K-häftet är nu uppdaterat till version 1.5 som förhoppningsvis ska vara den sista versionen.

Användarvisningsbild
DarkMessiah
Inlägg: 378
Blev medlem: 13 feb 2012, 12:32
Ort: Hallstahammar

Re: Fantasia Fanatic XXVII

Inlägg av DarkMessiah »

Fråga ang lagtävlingen:

"Intolerans
Ingen i laget använder sig av allies"

Räknas det även som allies om man kör ett allied detachment från sin egen faction?
Är dom intoleranta då också? :)

Skriv svar