Fantasia Fanatic XXVI

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

Gullberg
Inlägg: 211
Blev medlem: 07 nov 2012, 10:52

Re: Fantasia Fanatic XXVI

Inlägg av Gullberg »

Var jäklig sugen på att åka upp i höst men kan bara instämma med flogger om att restriktionerna känns lite tagna ur luften. Hade varit sugen på att lira med både LoW och de olika formationerna som finns.
Får hoppas på att det ser annorlunda ut till våren då jag hoppas kunna åka upp och lira.

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXVI

Inlägg av dea »

Vi vill ju att så många som möjligt ska komma och spela. I första utkastet hade vi tillåtit alla LoW som finns som Citadel modeller (skulle det funka)? Eller ska vi ta bort Knighten också, blir det orättvist?

Och vilka formationer saknar ni? Har egentligen inget emot formationer men det känns som det är svårt att hålla koll på vilka som finns och vart man kan hitta alla. Om dom finns i böcker som man kan bläddra i känns lättare att hålla koll på.

Restriktionerna är medvetet ganska lik 6:e för att spelet ska få sätta sig. Men är det något som kan tas bort eller måste läggas till för att spelet ska bli spelbart (enligt er)?

Vi vill ju att reglerna ska passa spelarna, så tyck till. Vad vill ni ska läggas till/ta bort för att det ska vara intressant att spela?

Kram

Ceasar
Inlägg: 500
Blev medlem: 13 okt 2008, 13:32

Re: Fantasia Fanatic XXVI

Inlägg av Ceasar »

dea skrev:
Och vilka formationer saknar ni? Har egentligen inget emot formationer men det känns som det är svårt att hålla koll på vilka som finns och vart man kan hitta alla. Om dom finns i böcker som man kan bläddra i känns lättare att hålla koll på.
Här har du samtliga som inte finns i böcker (tror jag).

http://www.blacklibrary.com/games-works ... Dataslates

Känns konstigt att inte använda dem då de är lika officiella som de som printats i en bok.

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXVI

Inlägg av dea »

Har inte haft möjlighet att kolla in dom och var väl inte helsugen på att köpa hem alla.

Är dom vettiga? GW tenderar ju ibland att gå bananas med regler.

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXVI

Inlägg av dea »

Kikade på Tau Support Carden och den känns ganska bra:-)

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXVI

Inlägg av dea »

Angående LoW, skulle det vara bättre med inga eller alla?

NIB
Inlägg: 263
Blev medlem: 30 maj 2011, 09:48

Re: Fantasia Fanatic XXVI

Inlägg av NIB »

På FF kan två Tyranid-detachments inte ge synaps till varandra eftersom dom blir bara Allies of Convenience och därför inte räknas som friendly... :(

Just Tau support cadre och Tyranid Skyblight är väl de två formations som tidigare räknats som för bra (om man tänker FF-standard). Jag vet inte hur bra dom blir i 7th ed dock, med en restriktion på 2 CAD (och endast två Flying Hive Tyrants).

Några stora turneringar i USA har tillåtit vissa (de flesta) LoW och Imperial Armour om jag förstått det rätt, länkar finns i den här tråden http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... 11&t=11820

Allain
Inlägg: 249
Blev medlem: 05 mar 2012, 13:12

Re: Fantasia Fanatic XXVI

Inlägg av Allain »

NIB skrev:På FF kan två Tyranid-detachments inte ge synaps till varandra eftersom dom blir bara Allies of Convenience och därför inte räknas som friendly... :(
Är det verkligen så? När du tar 2 CAD allierar du väl inte med dig själv, utan endast utökar dina choices? Battle Brothers, Convenience etc gäller väl endast när du tar väljer en annan faction än din primary, eller är jag helt ute och cyklar?
Mikael Ek

Användarvisningsbild
DarkMessiah
Inlägg: 378
Blev medlem: 13 feb 2012, 12:32
Ort: Hallstahammar

Re: Fantasia Fanatic XXVI

Inlägg av DarkMessiah »

Enligt regel nr 5 kommer 2 detachments från samma codex räknas som allies och blir därmed AoC

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXVI

Inlägg av dea »

Vi kommer att kolla igenom reglerna ikväll. Återkommer med de ändringar vi beslutar oss om.

Men om jag förstår de som skrivit här så vill ni spela spelet med fritt och det är något som FF gärna gör

Skriv svar