Fantasia Fanatic XXVI

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Fantasia Fanatic XXVI

Inlägg av dea »

Så var det dags för Fantasia Fanatic XXVI, höst 2014.

Datum: 27-28 september
Anmälningsavgift: 300kr
Första anmälningsdag: 28:e juli

Allmänt:

Fantasia Fanatic hålls i Umeå två ggr/år. Normalt brukar vi vara mellan 100 - 140 spelare och hoppas att både nya och gamla spelare är sugna på att ta sina modeller långt norrut och slåss bland renar, isbjörnar och snö.

Bonuslotter:

Då vi uppskattar att vi har en gedigen skara spelare som bokar in sig på fanaticen i god tid innan så kommer vi även denna fanatic att ha en utlottning av figurer där man får fler lotter ju tidigare man anmäler sig. Det kommer att lottas ut ett figurpack i vardera spel till ett värde av 10:-/deltagare i det spelet (räknas ut separat för 40K och fantasy). Alla som anmäler sig innan 1:a september kommer att vara med i lotteriet.

Vi spelar:

1995p 40K

Regelhäfte hittar ni på:
http://www.fantasiaweb.se/Gismo/Bildark ... %20(1).pdf

Anmälan kan ni göra på följande sätt:
fantasiafanatic@gmail.com (vi behöver namn, spelsystem). Betalning görs på BG 648-3093
http://www.speltid.se/fantasia-fanatic- ... vgift.html (glöm inte att meddela vilket spel du ska delta i, går en Warhammer Fantasy turnering samtidigt)

Det går alltså inte att anmäla sig här i tråden men självklart får ni gärna skriva att ni kommer här (kom bara ihåg att anmäla er också) Anmälan är inte bekräftad förrän vi fått betalning (vi har alltså ingen föranmälan)

Har ni regelfrågor går det bra att ta dom här i tråden eller maila fantasiafanatic@gmail.com

Länk till anmälningslistan http://stridshammaren.se/forum/index.ph ... 014#Item_2

Välkommen
Senast redigerad av 7 dea, redigerad totalt 19 gång.

Användarvisningsbild
DarkMessiah
Inlägg: 378
Blev medlem: 13 feb 2012, 12:32
Ort: Hallstahammar

Re: Fantasia Fanatic XXVI

Inlägg av DarkMessiah »

Wohoo! Efterlängtat!

Men 2 saker jag såg snabbt i häftet:
Armélista (Armélistan skall även mailas in till oss senast onsdagen 26 Mars på
fanaticlistor@gmail.com)
Naj.. Det där tror jag inte på! Mars känns dumt ;)
c) Vi använder oss inte av Datasheets och Dataslates (utom de undantag i punkt 13)
Finns ingen punkt 13 :/

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Fantasia Fanatic XXVI

Inlägg av Flogger »

Jag antar att det alltså är ok att ta Lords of War från Escalation boken?

Vore trist om ni inte tillåter Lords of War när ni tillåter imperial Knights. Kanske ha något i stil med:

Max 1 Super heavy/gargantuan Creature (shooting D-weapons not allowed)


Då räknas ju Imperial Knight där också. Det vore roligare, då slipper man brutna titaner och skit men släpper ändå in de lite gulligare stora sakerna, som hierodules och Squiggoths :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Fantasia Fanatic XXVI

Inlägg av Bronson »

Jag tycker det är helt ok med en LoW också utan D-skytte.

Men restriktionerna tycker jag börjar bli lite knasiga nu. Antingen ta bort dom helt och hållet eller börja räkna in mer grejer där. Som det är nu är det helt ok att köra en demonspam lista som kan ta fram 5 nya enheter i rundan och gravturions med Tigge är ganska brutet om man ser till vad som finns på listan. Kör man utan fortifications och battle-brothers så har man en ganska bra restriktion där.
Kanske behålla det som är för flygen så man slipper Necron airforce men det skulle kännas helt ok ändå att möta om man fick köpa in saker som kan hantera dem.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Ceasar
Inlägg: 500
Blev medlem: 13 okt 2008, 13:32

Re: Fantasia Fanatic XXVI

Inlägg av Ceasar »

Bronson skrev:Men restriktionerna tycker jag börjar bli lite knasiga nu. Antingen ta bort dom helt och hållet eller börja räkna in mer grejer där. Som det är nu är det helt ok att köra en demonspam lista som kan ta fram 5 nya enheter i rundan och gravturions med Tigge är ganska brutet om man ser till vad som finns på listan. Kör man utan fortifications och battle-brothers så har man en ganska bra restriktion där.
Kanske behålla det som är för flygen så man slipper Necron airforce men det skulle kännas helt ok ändå att möta om man fick köpa in saker som kan hantera dem.
+1

Samt varför spela utan datasheets och formations? Man kan ju alltid räkna att de tar upp en datachment om ni vill blocka att man bygger listan för fritt.

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXVI

Inlägg av dea »

Häftet är nu uppdaterat med lite fixade buggar.-)

Ceasar
Inlägg: 500
Blev medlem: 13 okt 2008, 13:32

Re: Fantasia Fanatic XXVI

Inlägg av Ceasar »

dea skrev:Häftet är nu uppdaterat med lite fixade buggar.-)
Jaha och vart hittar man det då? Länken hänvisar till det gamla häftet. :D

dea
Inlägg: 166
Blev medlem: 17 sep 2012, 22:03

Re: Fantasia Fanatic XXVI

Inlägg av dea »

Så efter lite badass internet skills är länken fixad:-)

Jony
Inlägg: 432
Blev medlem: 15 mar 2009, 23:11
Ort: Eskilstuna

Re: Fantasia Fanatic XXVI

Inlägg av Jony »

När ni skriver formations är tillåtna från Space Ork codex, menar ni att jag kan ta formations från Ghazghkull supplementet? =)

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Fantasia Fanatic XXVI

Inlägg av Flogger »

Inga LoW men helt ok med Imperial Knight samt inga formationer förutom för Orks, Space Wolves och Militarum Tempestus?

Helt med på restriktioner men tycker de ska ha någon form av poäng och inte bara vara tagna ur luften.

Men men, jag låter bli att åka upp i höst också. Hoppas på mer lockande upplägg i vår.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar