Utvärdering Fantasia Fanatic XXV

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Utvärdering Fantasia Fanatic XXV

Inlägg av Dante82 »

Då var turneringen över för denna gång. Har inte så jättemånga punkter vi specifikt vill ha feedback på denna gång men följande saker:

40K
Scenarion, lagomt invecklade? Variation? För gynnsamma/ogynnsamma för någon speciell typ av armé? För lätt att vinna 20-0? något annat?

Angående möjligheten att vi erbjuder någon form av catering till lokalen för mellan 80-120 kr, hur intressant är det? Hur mycket handlar det om priset på maten? Om vi skulle erbjuda någon form av kall mat, typ kycklingpastasallad för ~50kr, skulle det vara ett intressant alternativ om ni inte har något intresse av varmrättscatering alternativet ovan?

Övriga åsikter om kioskutbud, terräng och allt annat ni kan komma på tas gärna emot.

/Daniel
Fantasia Fanatic Crew

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Utvärdering Fantasia Fanatic XXV

Inlägg av DHettNeck »

Vill börja med att tacka för en kanonbra turnering!

Maten
Jag beställde lunch båda dagarna och jag är riktigt nöjd med vad jag fick för 80:-. Dock känns 80:- som ett över tak, är det dyrare än så tror jag att folk går iväg och äter nått annat. Sen var infon om maten lite sent ute för att många skulle välja den tror jag. Koisken var bra.

Terräng
Terrängen var överlag helt ok, även om mer LoS-blockers hade varit nice. Viktigt är då att dom täcker LoS helt och inte har massa hål m.m.

Missions
Missions var helt ok, alla fungerade bra. Dock tycker jag att det var för mycket som bara gick ut på att döda motståndaren och för lite som var hålla objectives. Något jag inte gillar är de "egna" varianterna av sekundära uppdrag. Ha alltid med standard Slay the warlord, line breaker och first blood som tertiära missions och några egna som sekundära.

När det kommer till poängen så tycker jag att ni ska ta bort 10-0 i första matchen. Det gör inte någon större skillnad men krånglar till allting lite. Gör det samtidigt svårare att ta 20-0 och gör så att det bara är första matchen man inte kan möta någon ur sitt eget lag. Med svårare 20-0 tror jag att topspelarna kommer få börja möta varandra lite tidigare vilket är bra med bara 5 matcher på 80 pers.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Robert
Hyffsat låg lägstanivå
Inlägg: 815
Blev medlem: 20 nov 2011, 18:19

Re: Utvärdering Fantasia Fanatic XXV

Inlägg av Robert »

Missions

gillade att ni försökt balansera ut vem som går etta eller två genom att scora första runda 3 och first blood på många objektiv missionsen.
kändes dock som att man inte behövde så mycket troops för alla objektiv mission var alltid fast/heavyscoring vilket jag inte riktigt gillar.
tycker det blir obalans när wraithknights/flygare/broadsides/wraiths blir scoring.

sen gillar jag inte mest scoring enheter vid liv i slutet av matchen dessutom i ett mission som inte straffar msu genom att göra armeer med många killpoints mindre värda.

skulle vilja se objektiv i final missionet och göra det riktigt svårt att 20/0 så inte toppen möter varandra och någon längre ner katapultar upp.

Mat
kiosken var bra då det alltid är lite stressigt på lunchen så skulel jag gilla matiga mackor eller sallad till salu.

gillar los blockers i deploymentzonen men ska dem vara i mitten bör dem vara lite mindre.
sen ogillar jag iden med bort med bara ruiner då en warlord trait blir helt galen och vissa armer tjänar extremt på det vill ha en balans lite skog lite ruin lite kullar kanske inte lika snyggt men bättre att spela på.
/el kicko
/Kickern

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Utvärdering Fantasia Fanatic XXV

Inlägg av Bronson »

Skitkul som vanligt!

Nu kanske jag bara hade tur att få 5 bra bord med LOS-block på alla. Hursom så var borden bra. Byta ut några ruiner och göra dem till skog kan nog vara nåt.

Jag har gnällt vid tidigare tillfällen också men poängsystemet är lite tråkigt. Det blir väldigt mycket 20-0. Snegla på det TOK kört på sistone, väldigt svårt att klämma in 20-0 med det systemet.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Skriv svar