Fantasia Fanatic XXV *LIVE*

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Fantasia Fanatic XXV *LIVE*

Inlägg av LillePer »

Aha, okej. Han är ju så dålig med broadsides/riptide så det var ju synd...

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXV *LIVE*

Inlägg av Dante82 »

Var för trött efter turneringen igår för att fixa listorna men här har ni topp 10 om ni vill se.

https://www.dropbox.com/sh/skx4ix21137miid/LfcTl6k8hR

NIB
Inlägg: 263
Blev medlem: 30 maj 2011, 09:48

Re: Fantasia Fanatic XXV *LIVE*

Inlägg av NIB »

Tröger, ser att du mötte en Tyranidlista i sista matchen, minns du vad han hade?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Fantasia Fanatic XXV *LIVE*

Inlägg av DHettNeck »

NIB skrev:Tröger, ser att du mötte en Tyranidlista i sista matchen, minns du vad han hade?
Från minnet:
2*Flyrants, Dakka
1*Tervigon
30*gaunts
2*Exocrines
3*Hiveguards
2*2*Zoans
1*Tyrrano, acid spray
2*5+1 Genestealer (broadlord)

Tror det är hela listan.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Fantasia Fanatic XXV *LIVE*

Inlägg av DHettNeck »

Kanske att genestealers var några fler.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Fantasia Fanatic XXV *LIVE*

Inlägg av Bronson »

Den jag mötte i match 3 känns som en riktigt stabil lista för Nidzen om man spelar in sig lite på den. Man kan nog köra ganska defensivt ungefär som Hylander spelar sina Demoner när det är ett lite hårdare klimat.

2x Flyrants
2x Tervigoner
2x30 gaunts
1 venomthrope
1 Biovore
2x Mawlocs
3x Hive crones

Reservar flyrants, Hive crones, 1 tervigon och sen vet jag inte hur mawlocs räknas, om dom inte räknas till antalet reserves man får ha. Det som börjar på bordet står inom synapse från Tervigonen och trycker i en ruin eller skog med bra cover. Blir mycket äckel som kommer i runda 2 som det vart för mig. Jag kör Eldau och ska väl egentligen bara blåsa bort det men det gick bara inte. Klarar några grounding tests och det blir riktigt jobbigt med alla monster som är i ansiktet och chargar runda 3. Jag tror inte man ska försöka ge sig på nåt med Mawlocs om det inte är helt safe att ta bort nåt. Bättre att bara försöka ställa ut dem nära. Blir ju 7-8 monster att behöva hantera.
Nåt sånt, jag kan ha tagit fel på några detaljer här ovan.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

NIB
Inlägg: 263
Blev medlem: 30 maj 2011, 09:48

Re: Fantasia Fanatic XXV *LIVE*

Inlägg av NIB »

Bronson skrev:Den jag mötte i match 3 känns som en riktigt stabil lista för Nidzen om man spelar in sig lite på den. Man kan nog köra ganska defensivt ungefär som Hylander spelar sina Demoner när det är ett lite hårdare klimat.

2x Flyrants
2x Tervigoner
2x30 gaunts
1 venomthrope
1 Biovore
2x Mawlocs
3x Hive crones

Reservar flyrants, Hive crones, 1 tervigon och sen vet jag inte hur mawlocs räknas, om dom inte räknas till antalet reserves man får ha. Det som börjar på bordet står inom synapse från Tervigonen och trycker i en ruin eller skog med bra cover. Blir mycket äckel som kommer i runda 2 som det vart för mig. Jag kör Eldau och ska väl egentligen bara blåsa bort det men det gick bara inte. Klarar några grounding tests och det blir riktigt jobbigt med alla monster som är i ansiktet och chargar runda 3. Jag tror inte man ska försöka ge sig på nåt med Mawlocs om det inte är helt safe att ta bort nåt. Bättre att bara försöka ställa ut dem nära. Blir ju 7-8 monster att behöva hantera.
Nåt sånt, jag kan ha tagit fel på några detaljer här ovan.
Nja du fick nog med allt utom Comms Relay och Hive Commander. Jag hade även uppgraderat skytte på den outflankande Tervigonen, men det gjorde inget i någon match. Jag kan reserva 7 units med den listan, Mawlocs räknas in eftersom dom kan starta på bordet. Mot dig så startade Flyrants på bordet men jag drog in dom i reserves i första rundan för att komma åt ditt castle bättre. Gick ju sådär med Mawlocs :) Det smarta hade varit att bara ställa dom utanför ruinen (eller gett dig tomma hörnet), spelade dom allmänt för vårdslöst på turneringen.

Listan funkar bra, 8 monster + en extra scoring unit i enemy deployment turn 2.

Skriv svar