Fantasia Fanatic XXI Våren 2012

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Fantasia Fanatic XXI Våren 2012

Inlägg av Bronson »

speedfreek skrev:Brukar väl vara noll som får full pott, eller blandar jag ihop det?
Jag baserade mitt påstående på att du med några till brukar kunna klämma in max poäng i Umeå på målning? Jag vet att jag fått 27p för mina Eldar och dom är inte i närheten av de finaste arméerna som kommer.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Fantasia Fanatic XXI Våren 2012

Inlägg av Serpent »

Senaste åren har 28 varit Best Painted, 30 poäng får du om du är Gud själv.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Fantasia Fanatic XXI Våren 2012

Inlägg av Bronson »

Borde finnas ett gäng gudar enligt resultatlistan från senast i så fall ;). Nåt fel på pdf filen så jag kan bara se "nedre" halvan av fältet och där finns det då 3st med 30p på målning
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Fantasia Fanatic XXI Våren 2012

Inlägg av Asplund »

Serpent skrev:Senaste åren har 28 varit Best Painted, 30 poäng får du om du är Gud själv.
Blev man uttagen till Best in show fick man 30 (ledsen att jag tar bort din guda-hybris ;)).

Det är relativt många som får 26 eller 28. Så lägger man lite tid på armen borde man hamna därikring.

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXI Våren 2012

Inlägg av Dante82 »

Angånende målningen så gäller följande (kortfattat):

Max 30 poäng
Är armén klar (alla modeller målade och basade) så får du minst 20 poäng.
Alla målade arméer bedöms och tilldelas poäng i tvåpoängssteg (20, 22, 24, 26, 28 eller 30)

Målat innebär att modellerna har "rätt färg på rätt plats", inte att modellen har minst tre olika färger på sig el, dyl.

Ber om ursäkt att denna information inte kom med i häftet denna gång. På grund av att vi håller SM i Fantasy så är det inga målningspoäng på fantasy sidan i år vilket gjorde att denna information bara skulle in i det 40K sepcifika häftet, vilket vi uppenbarligen glömde när det häftet gjordes. Normalt har vi den informationen i den gemensamma delen av häftet.

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXI Våren 2012

Inlägg av Dante82 »

Anmälningslistan uppdaterad. Om det inte är inskrivet vilken ras/armé ni spelar eller att ni ändrat er sedan ni anmälde er får ni gärna ange detta genom att posta här så att vi har mycket information rätt från början som möjligt.

Om ni 40K-spelare som vill delta i lagmomentet redan vet vilka som ni vill bilda lag tillsammans med får ni gärna meddela lagnamn och deltagare här, på stridshammaren eller maila till våran mail så kan vi lägga in det på förhand. Ber om ursäkt för att vi även missat det här med laginfon denna gång, det blev lite avigt när vi är så vana att lägga upp infon på ett visst sätt som vi denna gång var tvungna att ändra på när vi har SM i fantasy men för er som varit med någon gång under de senaste åren vet nog hur den går till, inga större ändringar kommer ske. För er som inte varit med tidigare ska jag försöka plocka fram lite info. Lag består av 3-6 spelare

/Daniel

Fantasia Fanatic Crew

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Fantasia Fanatic XXI Våren 2012

Inlägg av Blom »

Snart är det dags!

PEPP!
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Fantasia Fanatic XXI Våren 2012

Inlägg av speedfreek »

Heja alla utom Blom!

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Fantasia Fanatic XXI Våren 2012

Inlägg av Blom »

speedfreek skrev:Heja alla utom Blom!
:(
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Ceasar
Inlägg: 500
Blev medlem: 13 okt 2008, 13:32

Re: Fantasia Fanatic XXI Våren 2012

Inlägg av Ceasar »

Go go go!

Sitter på hotellet och softar med en öl efter en grym kina buffe på Great eastern, de hade pizza på buffen!!!! Verkar vara en tradition här i Umeå, det är den andra kina krogen här som jag besökt som har haft både pizza och kinamat. :?

Skriv svar