Utvärdering Fanatic XXIV

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Utvärdering Fanatic XXIV

Inlägg av Dante82 »

Robert skrev:jag får be om ursäkt om min post misstolkades det var ett försök till humor som man kanske bäst förstår om man känner mig och Hesselbergarna.

postn var ett sätt att via att alla stockholmare inte är otrevliga utan vi turas om att vara elaka.

men för att ta upp sportsmanship frågan seriöst så tycker jag mest battlepoints samt bäst sportsmanship är det bästa systemet då det alltid är lättare att få bra sportsmanship om man förlorar.
Vi ska se och lägga in en funktion i inrapporteringsprogrammet som gör att om någon ger en stockholmare ett omdöme värt mer än två poäng så får dom upp ett meddelande som berättar att dom gjort fel så får dom komma till sekretariatet så rättar vi till det :P

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Utvärdering Fanatic XXIV

Inlägg av egge »

Nu måste jag säga en viktig sak om målningspoängen. Att Fantasia har mycket målningspoäng och att den läggs på i slutet är i särklass den bästa egenskapen hos turneringen. 40k Sverige har blivit riktigt skevt i och med att målningspoäng är mer eller mindre noll nu för tiden.

Det fantasia kan göra fel är att minska målningspoängen eller använda den i turneringen så att folk med hårdare arméer och mer tävlingsinriktade skall få lättare matcher.

Jag är inne på att ni skall tvinga folk att möta samma förening om de är i topp 20 av turneringen. Man skall inte kunna säga att man är i samma lag för att slippa möta folket som ger en mer värdigt motstånd.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Utvärdering Fanatic XXIV

Inlägg av Serpent »

Jag håller med Egge. Att slingshotta upp i listan söndag morgon trots två rejäla strykmatcher lördag eftermiddag och möta stenhårt igen... Det hade nästan fått mig att gå och lägga mig igen. Lägg på målningen i slutet som innan, det motiverar väl folk att måla snyggare så att de slipper lägga energin i "strykpoäng".
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Utvärdering Fanatic XXIV

Inlägg av Bronson »

Jag gillar inte heller tanken på att kasta på målningen under turneringens gång. Som sagt så blir det ju en bestraffning för att du har en snygg armé och den som inte har lagt så mycket energi på sin armé får ju då en bonus i form av att lottas mot "sämre" spelare. Det kan ju skilja ganska rejält också.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Skriv svar