SM2013

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: SM2013

Inlägg av DHettNeck »

Jag känner att det är upp till arrangören, men ser också gärna i princip okompat på SM. Detta för att inte en mall skall styra vilken som är bästa arméen och den som har flyt att ha just den avarten vinner.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: SM2013

Inlägg av refabricated »

Både ja och nä.

Ja, eftersom om man arrar skall man göra det på ett sätt som man tycker e kul.
Nä, eftersom jag anser att SM bör hållas inom samma ramar år efter år.

Sen e det min högst personliga åsikt att jag tycker det skulle vara kul med en turnering där många bra spelare kommer med det grisigaste de kan komma på. Fjolårets sm gillade jag skarpt. Klimatet på ETC gillade jag.
Sen finns det inga hårda turneringar söder om polcirkeln...

Det enda komp gör för mig är att jag måste skaffa en eller annan ny gubbe som jag inte tycker om...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

SM2013

Inlägg av Flogger »

DHettNeck skrev:Jag känner att det är upp till arrangören, men ser också gärna i princip okompat på SM. Detta för att inte en mall skall styra vilken som är bästa arméen och den som har flyt att ha just den avarten vinner.
Hur är detta annorlunda från okompat?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: SM2013

Inlägg av refabricated »

GW:s regler samt den allmäna uppfattningen avgör vem som ligger på topp i näringskedjan i okompat.

Inte en lista samanställd av spelare. Det blir helt enkelt mer opartiskt. Många av dem som skall vara med i SM är med och skapar mallen(jag bl.a.), rent rättsligt skulle detta kallas för jäv.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: SM2013

Inlägg av DHettNeck »

Flogger skrev:
DHettNeck skrev:Jag känner att det är upp till arrangören, men ser också gärna i princip okompat på SM. Detta för att inte en mall skall styra vilken som är bästa arméen och den som har flyt att ha just den avarten vinner.
Hur är detta annorlunda från okompat?
refabricated skrev:GW:s regler samt den allmäna uppfattningen avgör vem som ligger på topp i näringskedjan i okompat.

Inte en lista samanställd av spelare. Det blir helt enkelt mer opartiskt. Många av dem som skall vara med i SM är med och skapar mallen(jag bl.a.), rent rättsligt skulle detta kallas för jäv.
Jag tycker att han förklarar det bra. Man vet också vad som gäller lång väg i förväg och kan förbereda sig på ett annat sätt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: SM2013

Inlägg av egge »

För mig är detta helt avgörande om man skall vara med. Jag spelar inte Tau men får då hoppas att jag får ett lika obalanserat codex om det är okompat om jag skall vara med. Annars är det ingen mening. För mig är det roligare att ha varit kvalificerad till SM och sedan inte vara med om min armé just då inte är tillräckligt stark än att jag kommer sist för att jag inte har GW codex of the month just då. Eller vinna för att jag har just det...

Jag tycker komp. Jag är trött på "bäst lista vinner" turneringar. ETC var väldigt talande om hur kul spelet är okompat just nu.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: SM2013

Inlägg av Zurken »

Jag kan tycka att en minimalistisk komp/restriktionslista som gör att fler codexar kan vara med och tävla kan vara en idé att ha, men det ska vara så liten som möjligt.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: SM2013

Inlägg av kombat »

Anser helt klart ingen komp, finns knappt ingen okompad/inga restriktioner turnering i sverige tom norrlänningarna har restriktioner.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: SM2013

Inlägg av egge »

kombat skrev:Anser helt klart ingen komp, finns knappt ingen okompad/inga restriktioner turnering i sverige tom norrlänningarna har restriktioner.
Fast för mig var detta ett väldigt bra argument för att ha komp/restriktioner. Varför inte köra sm på det sätt som svenskarna helst vill ha det?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: SM2013

Inlägg av refabricated »

Göra en poll där alla kvalade kan rösta på vad de anser?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Skriv svar