Alla listor

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Alla listor

Inlägg av Neth_Oni »

Som jag skrev tidigare, Linus har egentligen en annan lista men han har skickat fel, får dock inte tag i han :P

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Alla listor

Inlägg av Gonka Koff »

Det låter ju bra ;)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Alla listor

Inlägg av Katarsis »

Neth_Oni skrev:Som jag skrev tidigare, Linus har egentligen en annan lista men han har skickat fel, får dock inte tag i han :P
Om du kan så försök lite till så att vi kan få korrekta listor så snart som möjligt.

Det är ganska många som har glömt att skriva ut saker som Warlord, Spells, vilken modell som har vilken equpment, typ av Power Weapon, och liknande. Ni behöver inte skicka in en ny lista för detta utan det räcker med att det är korrigerat på armélistan ni tar med er till turneringen.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Alla listor

Inlägg av Flogger »

Så sådana här listor är helt ok och anses spelvänliga på SM. Spännande!

Men en demonlista med två stycken kittade demonprinsar är inte tillåtet för att DET vore ostigt? Vissa restriktioner är ju bara trams alltså..
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Karaghul
Inlägg: 172
Blev medlem: 02 dec 2012, 18:10

Re: Alla listor

Inlägg av Karaghul »

Flogger skrev:Så sådana här listor är helt ok och anses spelvänliga på SM. Spännande!

Men en demonlista med två stycken kittade demonprinsar är inte tillåtet för att DET vore ostigt? Vissa restriktioner är ju bara trams alltså..
Ja, en fullständig Kompmall har inte hunnit släppas än, (och även då, finns det alltid någon "loop-hole" i Kompmallar).

Tycker att de nuvarande restriktionerna är ett bra beslut för att få bort de förmodligen tråkigaste listorna (Necron Flying Circus, demoner...osv).

Det är som sagt inte tänkt att restriktioner ska vara perfekta, speciellt inte när en edition, samt dess första Codex, släppts hyfsat nyligen, inget jag tycker man kan klaga på direkt. (Bara imho, såklart).


Utöver det är de flesta listor hårda, ja, det uppfattar jag som solklart, men jag tycker personligen att det finns hyfsat list-variation, så jag ser inget problem.

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: Alla listor

Inlägg av Kimich »

Vill bara säga att jag avanmälde mig i anmälningstråden så därför ingen lista från Kim Nilsson. Bara så ni vet.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Alla listor

Inlägg av Flogger »

Karaghul skrev:
Flogger skrev:Så sådana här listor är helt ok och anses spelvänliga på SM. Spännande!

Men en demonlista med två stycken kittade demonprinsar är inte tillåtet för att DET vore ostigt? Vissa restriktioner är ju bara trams alltså..

Utöver det är de flesta listor hårda, ja, det uppfattar jag som solklart, men jag tycker personligen att det finns hyfsat list-variation, så jag ser inget problem.

Enda sättet att spela kompetativt med demoner är att maxa screamers/flamers och köra kairos. Enda demonlistan som är godkänd på SM OCH kan tävla. Dessa restriktioner ber om screamer spam och jag som spelar demoner utan kairos och screamers/flamers får inte spela två demonprinsar med dessa restriktioner. Verkligen inte ett sätt att lösa problem eller skapa variation. Men ja, jag ska inte på SM så uttrycker bara mina tankar om poängrestriktion på flyers/fmc och jag tycker de är dåliga. Straffa det som förtjänar att straffas istället för att straffa allt för att det finns enstaka brutna kombos. Min åsikt bara :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Alla listor

Inlägg av Neth_Oni »

Fast flyers/ flying monstrous creatures är väl värt att straffa om något då de i dagsläget är lite väl game-breaking, sen om du inte väljer att optimera modellerna i sig är ditt val. De som sätter restriktionerna måste ju räkna med att spelarna optimerar alla val och därmed skriva mallen därefter. Om du pratar om att börja ta hänsyn till alla uppgraderingar, kombinationer osv så är vi åter inne på RT-mallen, och den kommer men inte än!

Säger den som nog har en av de minst optimerade listorna på länge till SM ;)

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Alla listor

Inlägg av Flogger »

Neth_Oni skrev:Fast flyers/ flying monstrous creatures är väl värt att straffa om något då de i dagsläget är lite väl game-breaking, sen om du inte väljer att optimera modellerna i sig är ditt val. De som sätter restriktionerna måste ju räkna med att spelarna optimerar alla val och därmed skriva mallen därefter. Om du pratar om att börja ta hänsyn till alla uppgraderingar, kombinationer osv så är vi åter inne på RT-mallen, och den kommer men inte än!

Säger den som nog har en av de minst optimerade listorna på länge till SM ;)

Flyers, ja. Flying Monstrous Creatures, nej. Förstår inte varför de två sakerna behandlas som en. Jag har aldrig sett en match eller ens hört talas om en som dominerats av Flying Monstrous Creatures, däremot har jag många gånger hört att flying monstrous creatures stendött mot lasguns, bolters osv. då det faktiskt bara krävs en enda 6a för att ha 33% chans att dra ner en flyer på marken (och då tar rejäl skada) och sedan spränga den åt helsike. Sådant händer inte med flyers.
Hade det varit max 450p Flyers och max 3 FMC hade det varit betydligt vettigare, tycker jag då :)


Men men, nu är det som det är, tänkte bara uttrycka min åsikt om den restriktionen :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Alla listor

Inlägg av Mutt »

Jag har sett hemska monstrous creatures flyga omkring och skjuta ihjäl mina stackars marines. Hade tyvärr inga lasguns som enkelt kunde plocka ner dem.

Skriv svar