SM officiell information.

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: SM officiell information.

Inlägg av DHettNeck »

troligt skrev:Finns det en chans i världsrymden att inte ha SM just helgen 8/9 December utan kanske helgen före (1/2 Dec, eller tom 24/25 Nov) så vore jag överlycklig, även om jag förstår att det redan undersöks lokaler till just den 8/9 helgen. Nu förstår jag att det troligtvis bara är jag som har svårt just helgen 8/9 Dec och att man inte kan ta hänsyn till 1 person, men provar ändå att vädja utifall att :)

// Danne
Vi från uppsala vill verkligen inte ha det i november då vi ska arra QFA där i krokarna.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

troligt
Inlägg: 178
Blev medlem: 04 mar 2012, 00:49

Re: SM officiell information.

Inlägg av troligt »

DHettNeck skrev:
troligt skrev:Finns det en chans i världsrymden att inte ha SM just helgen 8/9 December utan kanske helgen före (1/2 Dec, eller tom 24/25 Nov) så vore jag överlycklig, även om jag förstår att det redan undersöks lokaler till just den 8/9 helgen. Nu förstår jag att det troligtvis bara är jag som har svårt just helgen 8/9 Dec och att man inte kan ta hänsyn till 1 person, men provar ändå att vädja utifall att :)

// Danne
Vi från uppsala vill verkligen inte ha det i november då vi ska arra QFA där i krokarna.
Aha! Ja, krockar är ju inget man vill, det förstår jag definitivt. Men om det visar sig att det finns en helg emellan (ex. 1/2 Dec) som inte krockar med någon större 40K turnering runt om i landet så skulle jag bli mycket tacksam om man kunde fundera på att lägga SM då, that's all :)

// Danne

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: SM officiell information.

Inlägg av daskad »

Min turnering är ju då just helgen 1-2 december så jag hoppas att det inte blir då!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: SM officiell information.

Inlägg av Papa D »

Prel datum är 8-9. Det enda som kommer ändra på detta är avsaknad eller stök med lokaler. Med vänlig hälsning,
Daniel
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

tue
Inlägg: 288
Blev medlem: 16 okt 2008, 14:06

Re: SM officiell information.

Inlägg av tue »

Kanske dags att komma ut med lite info är ju bara 2 månader kvar

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: SM officiell information.

Inlägg av Katarsis »

Upplägget är inte helt spikat och därför har vi inte gått ut med något men det diskuteras as we speak.

Det som vi har sagt tidigare gäller fortfarande angående simpla restriktioner och missions.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: SM officiell information.

Inlägg av Neth_Oni »

är "bara" ca en månad kvar nu, vore skoj o veta vad det blir för format. Ingen av mina arméer är särskilt bra utom möjligen ig, beroende på poäng som spelas, så vore nice att redan nu kunna börja planera för att tuffa till en av dem för ngt så häftigt som SM! :)

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: SM officiell information.

Inlägg av Katarsis »

Lokal spikas förhoppningsvis imorgon.

Följande ärt typ spikat och infon kommer antagligen på måndag:
300:- för deltagande

1750p

3h per match.

Regelboksnära missions.

Allies och Fortifications kommer vara tillåtna men de stora forten kommer vara svåra att placera ut och kan de inte placeras ut så dör de.

Den enda restriktionen kommer ligga på flyers där det antagligen kommer vara max 3st för max 450p totalt.

Samma regler kommer att gälla för SM och sidoturneringen.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: SM officiell information.

Inlägg av DHettNeck »

Låter vettigt :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: SM officiell information.

Inlägg av refabricated »

Hade varit bra om ni kan komma ut med exakt info så snart som möjligt. Som student bokar man gärna tåg långt i förväg...
Samma med boende, men det kanske jag kan lösa med syrran.

Hur som, updatera oss! :)
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Skriv svar