Komp/Restriktioner på Touren?

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Komp/Restriktioner på Touren?

Inlägg av egge »

Njae...det är väl rätt ok med poll men skall inte arrangörerna för Svenska 40k touren också bestämma upplägget?

Jag tycker nog att 1750 komp 40 gör att folk måste göra nya listor och antagligen alla måste anpassa sig.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Komp/Restriktioner på Touren?

Inlägg av theWatchman »

I så fall skall det vara en poll som endast är öppen för redan kvalificerade spelare. Men jag tror nog att arr kan bestämma hur vi ska spela utan en poll.

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Komp/Restriktioner på Touren?

Inlägg av Joakim »

Tanke var för spelarna som skulle vara med. Var mest att om arrangörerna skall bestämma så spelar det ju egentligen inte så stor roll vad alla tycker. Undrade bara varför det uppstod så många sidor av diskussioner. Jag är på vilket det än blir och anpassar mig därefter.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Komp/Restriktioner på Touren?

Inlägg av egge »

@Jocke: Det blir så många sidor för det är nytt, spännande, bra initativ och jäkligt intressant! :)
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: Komp/Restriktioner på Touren?

Inlägg av Mork »

Here's a crazy thought...

Om vi nu ska ha en kompgräns så tycker jag nog att den ska vara EXAKT samma för alla.
De som kvalat hit har visat prov på skills genom det gångna året. Samtliga borde vara
kapabla att spela oavsett förutsättningar.

Med exakt samma för alla så menar jag att man sätter ex.vis komp 40. Men då ska ALLA listor ligga
på 40. Inte 39, inte 41.
På det viset får vi också en bättre årlig test av mallen. Är alla komp x listor likvärdiga? Alla spelas av
duktigt folk som kan opta enligt mall. Alla har exakt samma komp. Bättre test får vi inte.

Nu hade jag ju själv tänkt komma 7:a på SSK, så ingen plats i touren för mig. Men kan ju vara kul att
ge lite förslag iaf... :?
Mork, the articulate ork!

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Komp/Restriktioner på Touren?

Inlägg av Hylander »

Mig kvittar det totalt vilka restriktioner eller ej det blir. Jag är TOK pepp på att åka ändå och kommer ha askul vilket som!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Magnus
Inlägg: 253
Blev medlem: 01 apr 2009, 22:08

Re: Komp/Restriktioner på Touren?

Inlägg av Magnus »

Hylander skrev:Mig kvittar det totalt vilka restriktioner eller ej det blir. Jag är TOK pepp på att åka ändå och kommer ha askul vilket som!
+1

Skriv svar