SM 2018 - UPPLÄGG & UPPDRAG

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: SM 2018 - UPPLÄGG & UPPDRAG

Inlägg av Nurgle »

Lägger märke till att det finns plats för fler.
Jag förstår att ni vill köra ert eget race sett till ITC-missions och respekterar det till fullo.

Men det går ju att köra detta som ITC med exakt samma förutsättningar som ni angivit med missions, pairings etc. Ni kan ju tom skita i ruinregeln och allt sånt. Så exakt samma.
Enda skillnaden är att ni skulle skicka ett mejl och anmäla eventet till Frontline Gaming att ni har turren som ITC samt lägga upp deras logga i första posten. That’s it!

Sen kan ni rapportera in resultatet efteråt vilket gör att alla som deltar får ITC-poäng.

Jag tror att det för en hel del spelare kan ha betydelse att plocka poäng för ITC-rankingen.

Ursäkta om jag tjatar. Vill bara väl. Blir vi 20 eller 80 blir det lika kul likväl. Jag är fortsatt glad hund :)

WarCry2
Inlägg: 58
Blev medlem: 12 feb 2018, 12:46

Re: SM 2018 - UPPLÄGG & UPPDRAG

Inlägg av WarCry2 »

Nurgle skrev:Lägger märke till att det finns plats för fler.
Jag förstår att ni vill köra ert eget race sett till ITC-missions och respekterar det till fullo.

Men det går ju att köra detta som ITC med exakt samma förutsättningar som ni angivit med missions, pairings etc. Ni kan ju tom skita i ruinregeln och allt sånt. Så exakt samma.
Enda skillnaden är att ni skulle skicka ett mejl och anmäla eventet till Frontline Gaming att ni har turren som ITC samt lägga upp deras logga i första posten. That’s it!

Sen kan ni rapportera in resultatet efteråt vilket gör att alla som deltar får ITC-poäng.

Jag tror att det för en hel del spelare kan ha betydelse att plocka poäng för ITC-rankingen.

Ursäkta om jag tjatar. Vill bara väl. Blir vi 20 eller 80 blir det lika kul likväl. Jag är fortsatt glad hund :)
+1

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: SM 2018 - UPPLÄGG & UPPDRAG

Inlägg av Konfa »

Jag spelar för sällan på turneringar för att bry mig om ranking, men plus ett:ar allt som ger fler spelare ;)

Tycker dock ruinregeln med stängda nedervåningar är bästa hemmafixet på att få 7thterräng att funka bra i 8th.

max_elmgren
Inlägg: 335
Blev medlem: 09 okt 2011, 15:29

Re: SM 2018 - UPPLÄGG & UPPDRAG

Inlägg av max_elmgren »

För resterande platser efter plats 4-8 hur gör man med dem. Vilka placeringar får de? Eller fortsätter de också spela. En nionde plats på SM är ju inte helt fy skam

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: SM 2018 - UPPLÄGG & UPPDRAG

Inlägg av DHettNeck »

Det forstätter precis likadant. Så nästa grupp är 9-12, efter det 13-16 osv.

Blir det en udda grupp kvar på slutet så eplare dom två stycken extra normla 20-0 matcher.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

max_elmgren
Inlägg: 335
Blev medlem: 09 okt 2011, 15:29

Re: SM 2018 - UPPLÄGG & UPPDRAG

Inlägg av max_elmgren »

Jamen va bra, det är ju roligt att spela alla sina matcher, jag diggar verkligen det nya upplägget, det känns mer som ett SM, inte lika lätt att glida igenom på en räkmacka till final. Plus att det blir en riktig finalmatch som man kan sända på Twitch om man så känner för det.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: SM 2018 - UPPLÄGG & UPPDRAG

Inlägg av DHettNeck »

max_elmgren skrev:Jamen va bra, det är ju roligt att spela alla sina matcher, jag diggar verkligen det nya upplägget, det känns mer som ett SM, inte lika lätt att glida igenom på en räkmacka till final. Plus att det blir en riktig finalmatch som man kan sända på Twitch om man så känner för det.
Kul att det uppskattas :)

Jag klurade en stund på det, och tror att detta är ett sätt att få SM att kännas mer spännande och speciellt, samtidigt som matcherna dag två blir väldigt intressanta.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: SM 2018 - UPPLÄGG & UPPDRAG

Inlägg av Konfa »

Är medveten om att det är SM och ingen mysturre, så jag är helt med på ett nej, men jag noterar att som det ser ut nu så är inte alla grupper fulla, utan vissa saknar folk längst ner i seeden. Eftersom det är fallet, och att jag är just en sådan lågrankad nisse, är det möjligt att få flyttas till en annan grupp som behöver lite bottom feed av den anledningen att som det ser ut nu så är jag, Erik W, i samma grupp som den enda andra spelaren jag känner och spelar regelbundet med, Daniel Ö.
Senast redigerad av 2 Konfa, redigerad totalt 16 gång.

max_elmgren
Inlägg: 335
Blev medlem: 09 okt 2011, 15:29

Re: SM 2018 - UPPLÄGG & UPPDRAG

Inlägg av max_elmgren »

Kom att tänka på en sak. I VM i fotboll är det ju de bästa som möter de på pappret sämsta. Så SN seedningen till grupperna från rankingen borde bli som följer. GruppA: 1, 8, 9, 16. GruppB: 2, 7, 10, 15. GruppC: 3, 6, 11, 14. GruppD: 4, 5, 12, 13.
Då blir det en fördel att ha högre ranking. Annars är det ingen fördel.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: SM 2018 - UPPLÄGG & UPPDRAG

Inlägg av refabricated »

Vi vill ha listor att våndas över! :)
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Skriv svar