Kvalsystem till SM - vara eller inte

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Kvalsystem till SM - vara eller inte

Inlägg av Yabob »

Neth_Oni skrev:låter spännande helt klart, kanske behöver göra ngt "side event" eller liknande medan finalisterna spelar då det kan vara folk som åkt långt, redan bokat hotell osv som inte kvalar in till slutspel och kanske vill ha ngt att göra. 40k är ju inte den mest intressanta åskådarsporten samt att det försvårar för de som spelar om alla andra står runt deras bord
För ett antal år sedan improviserade vi en läktare med ett par våningar runt finalbordet på LinCon. 10-15 pers följde finalen vill jag minnas. Så det går om man vill.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Kvalsystem till SM - vara eller inte

Inlägg av Nurgle »

Neth_Oni skrev:låter spännande helt klart, kanske behöver göra ngt "side event" eller liknande medan finalisterna spelar då det kan vara folk som åkt långt, redan bokat hotell osv som inte kvalar in till slutspel och kanske vill ha ngt att göra. 40k är ju inte den mest intressanta åskådarsporten samt att det försvårar för de som spelar om alla andra står runt deras bord
Kul idé med kval, låter asgrymt! Instämmer med Neth-Oni. Åker jag så långt så vill jag spela fullt ut, inte kliva av efter tre matcher. Att man inte når toppen är ju rätt tydligt även i ”vanliga” turneringar också så det gör ju mindre skillnad egentligen. Däremot kan ju ett kval trigga avhopp när man inte går vidare, vilket gör det svårt att fortsätta spelare när lottning och eventuella ojämna deltagarantal uppstår. Men något som ”tvingar” spelare att stanna kvar i turren för att inte folk ska kliva av ifall de inte kvalar vidare. Exempelvis att droppa = exkluderad från nästa SM.

Skriv svar