SM 2017 - LISTOR - hitta fel och kommentera

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: SM 2017 - LISTOR - hitta fel och kommentera

Inlägg av Hylander »

refabricated skrev:
DHettNeck skrev:Jag är glad när jag spöar dig i finalen på söndag ;)

Även om jag tror att det är Hylander som tar hemma detta i år...ostlista... :wub:
Ähh, det är bara att skjuta, skjuta och skjuta. När han tror han ska får göra en turn så ber du en stor kompis hålla honom och kallar på domare och får honom DQ:ad för slow-play. Easy!
Det räcker med en liten kompis... Jag är ju en gammal gubbe.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: SM 2017 - LISTOR - hitta fel och kommentera

Inlägg av refabricated »

Ska det inte vara 4x infernus pistol på hyllans enheter?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: SM 2017 - LISTOR - hitta fel och kommentera

Inlägg av Konfa »

Min (Eriks) lista saknar WL och relik. WL är Company Commandern, som också har Kurovsreliken.

Som noterat ovan har Inf.squads sergeanter chainswords, jag hade inte specificerat någon eq i det unitsen eftersom de är standardkittade.

max_elmgren
Inlägg: 335
Blev medlem: 09 okt 2011, 15:29

Re: SM 2017 - LISTOR - hitta fel och kommentera

Inlägg av max_elmgren »

Jag ser att båda mina Hive Tyrants har warlord traits, det går ju inte. så den andra killen får Gorgon Bio Artefact istället (motsvarande reliker hos alla andra), Hyoer addaptive biology.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: SM 2017 - LISTOR - hitta fel och kommentera

Inlägg av Hylander »

refabricated skrev:Ska det inte vara 4x infernus pistol på hyllans enheter?
såklart!
fixar
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: SM 2017 - LISTOR - hitta fel och kommentera

Inlägg av Asphyxate »

Enochia skrev:om man köpt sin warlord från indexet tycker jag att man enbart ska få använda index warlord traits, rätt ska vara rätt.
Nu ska jag inte vara med själv men kände ändå att jag ville kommentera på detta då jag kollat tråden utan rent intresse. :)

Står klart och tydligt i Space Marine codexen på sida 199 att om Warlorden är "ADEPTUS ASTARTES CHARACTER" så kan du välja ett Warlord Trait från "Space Marines Warlord Traits table". Includerar även chapter specifika Warlord traits. Sen vet inte jag hur det är formulerat i andra codex. Detta innebär dock till exempel att alla karaktärer som har "Adeptus Astartes" keyword enligt GWs regler helt fritt kan plocka bland de 6 Warlord traitsen där, om de vill. Så vill man begränsa detta kan det ju vara i åtanke att skriva en specifik husregel. :) Detta bör i praktiken innebära att SW, DA och BA får ta dessa WL traits också.

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: SM 2017 - LISTOR - hitta fel och kommentera

Inlägg av Spell Familiar »

Hylander skrev:
refabricated skrev:Ska det inte vara 4x infernus pistol på hyllans enheter?
såklart!
fixar
Dang it! Jag som hoppades...
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Skriv svar