Armélistor 2016

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Armélistor 2016

Inlägg av Spell Familiar »

refabricated skrev:Skrev ihop alla listor till SM i ett mer kompakt format utan alla formateringar, poäng, komp osv.
https://docs.google.com/document/d/1dEF ... sp=sharing

ÖSM är tyvärr inte inkluderat, det får någon som spelar där kirra.

Kaka till er som tänker på att skicka in listor man kan Copy-paste:a, smisk till er som skickar in Excell-varianter, Armybuilder osv. :D
Excell går att copy-pasta (gör om till word).
Med det vill jag bara säga att jag inte accepterar mitt smisk (i det här fallet, jag är förtjänt i andra sammanhang dock) ;)
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Armélistor 2016

Inlägg av Neth_Oni »

men Olof du har ju gjort fel i sammanställningen i min lista. Båda singelsuitsen har dubbla flamers ;) Och varför en uträkning av mina skott? :P

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Armélistor 2016

Inlägg av Enochia »

kan du inte göra en sammanställning av din lista också Olof, helst med taktik inkluderad, jag orkar inte ens titta på en miljard necrons
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Armélistor 2016

Inlägg av Neth_Oni »

han har ju sin lista med, men han gömde den under mickes lista ;)

Dock ingen taktik...

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Armélistor 2016

Inlägg av refabricated »

Neth_Oni skrev:men Olof du har ju gjort fel i sammanställningen i min lista. Båda singelsuitsen har dubbla flamers ;) Och varför en uträkning av mina skott? :P
För att du skjuter mest och att fire-powern är ganska bra gömd. Bara din lista har firepower nog att skjuta ut t.ex. min och kickerns listor ==> värt att räkna på det. :D
Eks kanske åsså klarar det iom all ap2-3 i kombination med mobiliteten.

Kompletterade även min lista med lite taktik :D

*Edit*
Tog bort mina anteckningar, har dem på separat ställe så jag inte blåser hemligheter mm.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Armélistor 2016

Inlägg av Neth_Oni »

är för lat för att kolla både swefaq och kompmallen efter svaret så jag ställer frågan här. Räknas olika SM chapters som olika factions? Tänkte mest på Max allied detachment av Raven guard

Användarvisningsbild
kelaino
Inlägg: 749
Blev medlem: 10 nov 2008, 09:44
Ort: Uppsala

Re: Armélistor 2016

Inlägg av kelaino »

Saxat från första sidan i tråden ;)
DHettNeck skrev:
Hawk skrev:Borde inte Max Perssons lista ha ett alliansminus för sina Raven Guards?
Varför det? Han köra ju bara space marines.
DHettNeck skrev:
Hawk skrev:Men två olika chapters räknas väl som två olika factions eller?
Nej, båda är fortfarande faction: SM. Dom kommer ju från samma codex. På samma sätt som tau empire och farsight enclaves också är samma faction.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Armélistor 2016

Inlägg av Neth_Oni »

så rent tekniskt kan han inte ha en allied detachment utan behöver ta en till troop choice och köra dem som en cad då?

mtz
Inlägg: 250
Blev medlem: 08 dec 2008, 16:54
Ort: Varberg

Re: Armélistor 2016

Inlägg av mtz »

Nej. Space Marines har en regel som gör att man får ta ett allied detatchment även om det är samma faction, sålänge det är chapter än primary.

genocidest
Inlägg: 50
Blev medlem: 02 apr 2014, 18:39

Re: Armélistor 2016

Inlägg av genocidest »

Neth_Oni skrev:så rent tekniskt kan han inte ha en allied detachment utan behöver ta en till troop choice och köra dem som en cad då?
Nej utan marines är ju lite speciella på det sättet att de kan alliera med sig själva så länge dom är olika chapters, men i avseende för kompen är dom fortfarande samma faktion och behöver alltså inte pröjsa för det.

Skriv svar