Force Majeure

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Force Majeure

Inlägg av Papa D »

Tja ett i dag teoretiskt problem har dykt upp men det kan bli ett riktigt problem i morgon.

Min SM arme förvarar jag i mitt -sommar- hus.

Om det e snö kaos kommer jag inte kunna komma till mitt sommarhus. Jag kan garanterat låna 20 marines och 2 rhinos och tigurius och jag har centurions i min lägenhet.. men ... allt kommer inte vara "samma" och 5p känns som ett vidrigt handikapp när det handlar om 5 tacticals och 2 rhinos.. för jag har just fixat 15 tacticals för att ha 20+ målade =(

Överseende eller får jag sätta på mig snösko och göra som Gustav Wasa?

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Robert
Hyffsat låg lägstanivå
Inlägg: 815
Blev medlem: 20 nov 2011, 18:19

Re: Force Majeure

Inlägg av Robert »

om det är en röstning så röstar kickern och andreas på att du slipper minus
/Kickern

Robert
Hyffsat låg lägstanivå
Inlägg: 815
Blev medlem: 20 nov 2011, 18:19

Re: Force Majeure

Inlägg av Robert »

om någon undrar varför så tycker jag inte sm ska avgöras på målning utan skillzors!
/Kickern

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Force Majeure

Inlägg av daskad »

Jag kan tycka att om det är så snöstorm så kanske man kan slippa.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Force Majeure

Inlägg av Neth_Oni »

det är lugnt, jag kommer nog också få 5 minus i målning, missat 9 firewarriors som fortfarande är i gamla färgschemat :(

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Force Majeure

Inlägg av Papa D »

jag ska så klart göra mitt bästa för att detta inte ska ske...

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Force Majeure

Inlägg av refabricated »

Hoppas verkligen inte du får 5 i straff för detta. Tycker nog man bör kunna ha överseende iom att moder natur hatar stockholmare.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Force Majeure

Inlägg av egge »

Inte för att vara sådan men att det plötsligt blir snö i december är något man borde kunnat vara beredd på om man har tagit sig till SM i 40k... Sorry, Papa D för hårt åsiktande. :oops:

Jag tycker så här: jag förstår helt att vädret påverkar för folk. Men antingen håller vi på målningspoängen eller så får ingen straff för lånade figurer. Jag köper inte att någon skall säga att stormen gör att de inte fick ihop sina modeller och att någon annan sen får straff för att de inte har hänvisat till storm. Alla eller ingen!

Jag är med på vilket som.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Force Majeure

Inlägg av Papa D »

De e lugnt egge - jag visste att det skulle finnas förstående själar som känner med min oförmåga att nå mina rödsvarta spejs marines, och andra - inte lika förstoende knepiga banjospelande nids spelare :)

Just nu ser det dock lugnt ut ang gubbsen - ingen snö så långt ögat kan nå och ganska många plus...

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Force Majeure

Inlägg av daskad »

Ne problemet kommer väl först ner mot Jönköping och söderut
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Skriv svar