SM 2012 - Frågetråden
Moderatorer: DHettNeck, GoB40k
-
Gonka Koff
Re: SM 2012 - Frågetråden
Jag ska skriva ut min lista om en liten stund, kan ta din med. -är du Olof Svensson?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
-
Gonka Koff
Sådärja Olof/Refab. Nu har jag din lista i 4 ex.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
SM 2012 - Frågetråden
Ingen som ska dra igång betting? Eller någon gnällig bloggare som analyserar listor! Var är den gamla hederliga trashtalket? Försvann det när snön kom?!
Detta är frågor jag tänkte organisatörerna får svara på.
Med vänlig hälsning, Lilleper som sitter o målar... (Fy fan för rosa...)
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Jo det e jag som e Olof från Sveriges sköna solsida.
Vem skall jag leta efter under turneringen? Ropa "Gonka! Gonka! Var e du?"
@ Per, själv håller jag på med ett par objektiv... Varför känns det som att man bygger c:a 5 inför varje turnering?
Vem skall jag leta efter under turneringen? Ropa "Gonka! Gonka! Var e du?"
@ Per, själv håller jag på med ett par objektiv... Varför känns det som att man bygger c:a 5 inför varje turnering?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
-
Gonka Koff
Jag kommer att skryta runt i en jättestor Polsk coach-landslagströja som det står "Pajac" på. Jag tror att jag vet vem du är också, så det löser sig.refabricated skrev:Vem skall jag leta efter under turneringen? Ropa "Gonka! Gonka! Var e du?"
-
Gonka Koff
Hehe, snön har strulat till det en del. Imorgon skall jag försöka baxa en jättevagn efter min stackars saab in till kungsholmstorg där det ska packas terrräng och bord. Det kan bli duktigt besvärligt.LillePer skrev:Ingen som ska dra igång betting? Eller någon gnällig bloggare som analyserar listor! Var är den gamla hederliga trashtalket? Försvann det när snön kom?!
Angående betting så har jag ingen koll alls på vilka som är på topp nu i 6th ed. Visserligen domineras marathonrankingen av Stockholmare (jag räknar såklart Frigge som stockholmare eftersom han spelar för RT), men det kanske är så att även tölpar från landsbygden lärt sig ett och annat fulknep?
Jag har kollat på listorna upp och ner ett par varv, men det är ju främst i förhållande till min egen lista som jag bedömt dom.
Här är ett gäng listor/spelare jag bävar att möta:
* Clara & Linus DE smatter&panglistor.
* Demonerna (Lille Per och Tobias)
* Åhs keffa tokspam
* Frigges ärkepangiga IG-GK
* Corbulo är en äckelpelle för necrons, så fy och usch för Esters & Håkans listor.
* Tröger vill man INTE möta i kill-points, och förmodligen inte heller i relics.
Men vem vinner? tja, ... jag? =)
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Själv slipper jag gärna Åhs mech-mög. 3 Mantikoror!? Vendettorna kan jag leva med, men raketkastarna...
Annars spelar det ganska mkt kvitta. Tror jag kan skjuta bort dödsstjärnorna, nids psychic coir har jag kört 2 matcher mot och det gick ju bra mot dem.
Demoner... får man bara börja och warp quaken funkar blir det ball, annars inte så ball. Sen finns ju möjligheten för fel wave också.
Tror en skåning tar detta. Inte så mkt fulknep, mest bara massa pew pew
Annars spelar det ganska mkt kvitta. Tror jag kan skjuta bort dödsstjärnorna, nids psychic coir har jag kört 2 matcher mot och det gick ju bra mot dem.
Demoner... får man bara börja och warp quaken funkar blir det ball, annars inte så ball. Sen finns ju möjligheten för fel wave också.
Tror en skåning tar detta. Inte så mkt fulknep, mest bara massa pew pew
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Jag önskar att jag kunde säga JAG, men det tror jag tyvärr inte ens på själv, listan saknar element, som man kan arbeta runt men den e så sjukt svår spelad, komma ihåg alla 12 spells, synergier, assulta i rätt ögonblick och sen, inte kunna skjuta ut tanks alls på long range är jobbigt.
Jag tror Leidermark vinner öppna
Jag SM har jag INGEN aning om...
/D
Jag tror Leidermark vinner öppna
Jag SM har jag INGEN aning om...
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten