SM 2015 - Officiell Turneringsinformation

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: SM 2015 - Officiell Turneringsinformation

Inlägg av Silvertejp »

Hade inte några scouter i nån låda 32mm? Och det var snack om det på forumet?

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: SM 2015 - Officiell Turneringsinformation

Inlägg av Flogger »

Enligt GWs hemsida kommer SM scouts på 25mm.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
GoB40k
Inlägg: 192
Blev medlem: 23 apr 2014, 14:19

Re: SM 2015 - Officiell Turneringsinformation

Inlägg av GoB40k »

Bara så alla är med på noterna här:

Du är INTE anmäld förrän du betalat OCH mailat. Med andra ord hamnar du inte på någon lista förrän vi fått BÅDA dessa.

Är du inte uppskriven är det helt enkelt så att din betalning/mail inte kommit fram sist vi kollade och vi kollar INTE varje dag då vi faktiskt gör andra saker med vår tid också.


Har du varit uppskriven på fel lista är detta enbart slarv från vår sida och detta ber vi om ursäkt för, mycket bra att ni påpekar dessa fel.


/Arr

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: SM 2015 - Officiell Turneringsinformation

Inlägg av Hylander »

Flogger skrev:Enligt GWs hemsida kommer SM scouts på 25mm.
Visserligen men jag tror inte det är fördel att ha 32mm baser på dem och jag antar att de kommer komma med 32 då tex Necron Warriors med T4 och 4+ save har just detta.

Om någon, med god framförhållning, har basat om sina scouter till 32mm och är konsekvent med det (samt då alla eventuella vanliga marines) skulle inte detta vara ok. Det är ju definitivt inte "modelling to ones advantage".

Edit: Rent estetiskt blir det ju snyggare också ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

MFL
Inlägg: 204
Blev medlem: 12 jan 2013, 21:50

Re: SM 2015 - Officiell Turneringsinformation

Inlägg av MFL »

Spacemarine codexen har ju bilder med scouter på 32 mm baser så mina senast byggda scouter står på sådana (raven guard uppslaget bl.a. )
Mattias Lindeberg

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: SM 2015 - Officiell Turneringsinformation

Inlägg av Trulsante »

Vad Pär och MFL sa... nu står mina scouter stadigt på 32mm baser och det ser riiiiktigt najs ut med resten av 32mm-gänget :D
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: SM 2015 - Officiell Turneringsinformation

Inlägg av Flogger »

Så länge ni är konsekventa är det inte ett problem :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: SM 2015 - Officiell Turneringsinformation

Inlägg av Papa D »

Nu har jag brutit mina principer för GOBs skull och kommer ha utfört bankärenden 2 ggr denna månad. Allt är betalt och ref är Papa D på min betalning, vill inte skicka mina personuppgifter hur som helst.

Varför behöver ni personnummer i anmälan föresten?
Hur förvarar ni personnummer, hur säkerställer ni vilka som access till personnummer?
Är den lagringsmediet krypterad?

Mvh

Daniel
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: SM 2015 - Officiell Turneringsinformation

Inlägg av refabricated »

Inte kritik, snarare en kommentar till arret.

Jag förstår att ni bara vill lista folk som redan betalat iom att det är lite av ett problem med folk som anmäler och inte kommer när det gäller planering.

Men å andra sidan så drar intresse mer intresse. Dvs en turnering som har en lång anmälningslista ser bra mkt mer attraktiv ut än en som har 8 personer. Iaf jag planerar mina turneringar nån månad i förväg.
Låt oss anta att man har att välja mellan säg släktmiddag eller en 12manna-turnering, då åker man nog till släkten. Men är det 40man+(där man antar att 10 droppar, så 30) så blir det lättare att skippa släkten denna gången.

Kan det inte vara en bra idé att låta folk intresseanmäla sig mot att anmälan blir bindande vi sista datum för listinskick, som ändå nu är sista dagen för anmälan. Ni kan ändå inte förrän då spika bord, mat, sal mm. eftersom det alltid kan komma 30pers som anmäler & betalar sista dagen med detta systemet.
Enda egentliga skillnaden är att turneringen får möjligheten att se biffigare ut och att ni i värsta fall måste tjura lite med 1-2 personer och kräva in straffavgift för att man inte avanmält sig i tid.
-------------
Alternativt kan ni kombinera anmälningslista med intresselista. Inte svårt och kräver inte så mkt av er.
1. Olof
2. Daniel
3. Per <intresserad>
4. Kalle <intresserad>

Sedan kommer Jocke och betalar =>
1. Olof
2. Daniel
3. Jocke
4. Per <intresserad>
5. Kalle <intresserad>

Och då pushar ni bara alla som enbart har intresseanmält sig närmre "du-fick-inte-plats"-gränsen.

Hur som så uppmuntrar detta folk att visa intresser för en turnering och intresse föder intresse.

Och det Daniel tar upp är faktiskt relevant... Tycker inte heller om att sprida ut personuppgifter. Vet att Daniel jobbar med data-säkerhet och jag har en del vänner som brännt sig på kapningar, inget allvarligt men obehagligt är det.
Vad/vem är det som kräver så mkt detaljer i anmälan? (bara intresserad)

Puss på er! Hoppas/tror ni kommer rocka evenmanget som ni brukar.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: SM 2015 - Officiell Turneringsinformation

Inlägg av Hylander »

Bra poäng där, Olof!

Jag tror att det är kommunbidragen som kräver en del siffror på folk. De brukar vara rätt anala med sådan, men bara en gissning från min sida...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar