SM 2015 - Officiell Turneringsinformation
Moderatorer: DHettNeck, GoB40k
-
Silvertejp
- Inlägg: 997
- Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19
Re: SM 2015 - Officiell Turneringsinformation
Hade inte några scouter i nån låda 32mm? Och det var snack om det på forumet?
Re: SM 2015 - Officiell Turneringsinformation
Enligt GWs hemsida kommer SM scouts på 25mm.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Re: SM 2015 - Officiell Turneringsinformation
Bara så alla är med på noterna här:
Du är INTE anmäld förrän du betalat OCH mailat. Med andra ord hamnar du inte på någon lista förrän vi fått BÅDA dessa.
Är du inte uppskriven är det helt enkelt så att din betalning/mail inte kommit fram sist vi kollade och vi kollar INTE varje dag då vi faktiskt gör andra saker med vår tid också.
Har du varit uppskriven på fel lista är detta enbart slarv från vår sida och detta ber vi om ursäkt för, mycket bra att ni påpekar dessa fel.
/Arr
Du är INTE anmäld förrän du betalat OCH mailat. Med andra ord hamnar du inte på någon lista förrän vi fått BÅDA dessa.
Är du inte uppskriven är det helt enkelt så att din betalning/mail inte kommit fram sist vi kollade och vi kollar INTE varje dag då vi faktiskt gör andra saker med vår tid också.
Har du varit uppskriven på fel lista är detta enbart slarv från vår sida och detta ber vi om ursäkt för, mycket bra att ni påpekar dessa fel.
/Arr
Re: SM 2015 - Officiell Turneringsinformation
Visserligen men jag tror inte det är fördel att ha 32mm baser på dem och jag antar att de kommer komma med 32 då tex Necron Warriors med T4 och 4+ save har just detta.Flogger skrev:Enligt GWs hemsida kommer SM scouts på 25mm.
Om någon, med god framförhållning, har basat om sina scouter till 32mm och är konsekvent med det (samt då alla eventuella vanliga marines) skulle inte detta vara ok. Det är ju definitivt inte "modelling to ones advantage".
Edit: Rent estetiskt blir det ju snyggare också
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Re: SM 2015 - Officiell Turneringsinformation
Spacemarine codexen har ju bilder med scouter på 32 mm baser så mina senast byggda scouter står på sådana (raven guard uppslaget bl.a. )
Mattias Lindeberg
Re: SM 2015 - Officiell Turneringsinformation
Vad Pär och MFL sa... nu står mina scouter stadigt på 32mm baser och det ser riiiiktigt najs ut med resten av 32mm-gänget 
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Re: SM 2015 - Officiell Turneringsinformation
Så länge ni är konsekventa är det inte ett problem 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Re: SM 2015 - Officiell Turneringsinformation
Nu har jag brutit mina principer för GOBs skull och kommer ha utfört bankärenden 2 ggr denna månad. Allt är betalt och ref är Papa D på min betalning, vill inte skicka mina personuppgifter hur som helst.
Varför behöver ni personnummer i anmälan föresten?
Hur förvarar ni personnummer, hur säkerställer ni vilka som access till personnummer?
Är den lagringsmediet krypterad?
Mvh
Daniel
Varför behöver ni personnummer i anmälan föresten?
Hur förvarar ni personnummer, hur säkerställer ni vilka som access till personnummer?
Är den lagringsmediet krypterad?
Mvh
Daniel
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
- Inlägg: 5051
- Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50
Re: SM 2015 - Officiell Turneringsinformation
Inte kritik, snarare en kommentar till arret.
Jag förstår att ni bara vill lista folk som redan betalat iom att det är lite av ett problem med folk som anmäler och inte kommer när det gäller planering.
Men å andra sidan så drar intresse mer intresse. Dvs en turnering som har en lång anmälningslista ser bra mkt mer attraktiv ut än en som har 8 personer. Iaf jag planerar mina turneringar nån månad i förväg.
Låt oss anta att man har att välja mellan säg släktmiddag eller en 12manna-turnering, då åker man nog till släkten. Men är det 40man+(där man antar att 10 droppar, så 30) så blir det lättare att skippa släkten denna gången.
Kan det inte vara en bra idé att låta folk intresseanmäla sig mot att anmälan blir bindande vi sista datum för listinskick, som ändå nu är sista dagen för anmälan. Ni kan ändå inte förrän då spika bord, mat, sal mm. eftersom det alltid kan komma 30pers som anmäler & betalar sista dagen med detta systemet.
Enda egentliga skillnaden är att turneringen får möjligheten att se biffigare ut och att ni i värsta fall måste tjura lite med 1-2 personer och kräva in straffavgift för att man inte avanmält sig i tid.
-------------
Alternativt kan ni kombinera anmälningslista med intresselista. Inte svårt och kräver inte så mkt av er.
1. Olof
2. Daniel
3. Per <intresserad>
4. Kalle <intresserad>
Sedan kommer Jocke och betalar =>
1. Olof
2. Daniel
3. Jocke
4. Per <intresserad>
5. Kalle <intresserad>
Och då pushar ni bara alla som enbart har intresseanmält sig närmre "du-fick-inte-plats"-gränsen.
Hur som så uppmuntrar detta folk att visa intresser för en turnering och intresse föder intresse.
Och det Daniel tar upp är faktiskt relevant... Tycker inte heller om att sprida ut personuppgifter. Vet att Daniel jobbar med data-säkerhet och jag har en del vänner som brännt sig på kapningar, inget allvarligt men obehagligt är det.
Vad/vem är det som kräver så mkt detaljer i anmälan? (bara intresserad)
Puss på er! Hoppas/tror ni kommer rocka evenmanget som ni brukar.
Jag förstår att ni bara vill lista folk som redan betalat iom att det är lite av ett problem med folk som anmäler och inte kommer när det gäller planering.
Men å andra sidan så drar intresse mer intresse. Dvs en turnering som har en lång anmälningslista ser bra mkt mer attraktiv ut än en som har 8 personer. Iaf jag planerar mina turneringar nån månad i förväg.
Låt oss anta att man har att välja mellan säg släktmiddag eller en 12manna-turnering, då åker man nog till släkten. Men är det 40man+(där man antar att 10 droppar, så 30) så blir det lättare att skippa släkten denna gången.
Kan det inte vara en bra idé att låta folk intresseanmäla sig mot att anmälan blir bindande vi sista datum för listinskick, som ändå nu är sista dagen för anmälan. Ni kan ändå inte förrän då spika bord, mat, sal mm. eftersom det alltid kan komma 30pers som anmäler & betalar sista dagen med detta systemet.
Enda egentliga skillnaden är att turneringen får möjligheten att se biffigare ut och att ni i värsta fall måste tjura lite med 1-2 personer och kräva in straffavgift för att man inte avanmält sig i tid.
-------------
Alternativt kan ni kombinera anmälningslista med intresselista. Inte svårt och kräver inte så mkt av er.
1. Olof
2. Daniel
3. Per <intresserad>
4. Kalle <intresserad>
Sedan kommer Jocke och betalar =>
1. Olof
2. Daniel
3. Jocke
4. Per <intresserad>
5. Kalle <intresserad>
Och då pushar ni bara alla som enbart har intresseanmält sig närmre "du-fick-inte-plats"-gränsen.
Hur som så uppmuntrar detta folk att visa intresser för en turnering och intresse föder intresse.
Och det Daniel tar upp är faktiskt relevant... Tycker inte heller om att sprida ut personuppgifter. Vet att Daniel jobbar med data-säkerhet och jag har en del vänner som brännt sig på kapningar, inget allvarligt men obehagligt är det.
Vad/vem är det som kräver så mkt detaljer i anmälan? (bara intresserad)
Puss på er! Hoppas/tror ni kommer rocka evenmanget som ni brukar.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Re: SM 2015 - Officiell Turneringsinformation
Bra poäng där, Olof!
Jag tror att det är kommunbidragen som kräver en del siffror på folk. De brukar vara rätt anala med sådan, men bara en gissning från min sida...
Jag tror att det är kommunbidragen som kräver en del siffror på folk. De brukar vara rätt anala med sådan, men bara en gissning från min sida...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.