Kvalificerade till SM 2013

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Gonka Koff

Re: Kvalificerade till SM 2013

Inlägg av Gonka Koff »

If I think that the guy who won one of the most challenging tournaments ever held in Sweden should be able to compete in the Swedish championship?
... of course!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Ardhiel

Inlägg av Ardhiel »

Tycker mig ha läst att vinnaren av SM är kapten i Svenska ETC laget, verkar konstigt att ha tex en dansk eller amerikan där om så skulle bli fallet. Kallar man tävlingen SM, som i Svenska mästerskapen, bör man nog ha samma regler som i övriga SM-tävlingar.

Men man kan ju ha kvar tävlingen i samma format men med nytt namn och nya kriterier för ETC laget och tillåta alla att vara med. Alternativt vinner man SM även om man kommer på tex femte plats givet att alla över än är utlänska medborgare.
Jag är inte dryg, jag bara låter så.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Ardhiel skrev:Tycker mig ha läst att vinnaren av SM är kapten i Svenska ETC laget, verkar konstigt att ha tex en dansk eller amerikan där om så skulle bli fallet. Kallar man tävlingen SM, som i Svenska mästerskapen, bör man nog ha samma regler som i övriga SM-tävlingar.

Men man kan ju ha kvar tävlingen i samma format men med nytt namn och nya kriterier för ETC laget och tillåta alla att vara med. Alternativt vinner man SM även om man kommer på tex femte plats givet att alla över än är utlänska medborgare.
Jag är den nuvarande svenska mästaren, och jag är inte ETC-kapten ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

ETC-uttagningen går att läsa om här (2013 börjar lustigt nog på sida 13) (någon får gärna bekräfta att det är rätt tråd, men är hyffsat säker).

Personligen tycker jag att det är helt OK att utbölingar får vara med, kvalet går ju ändå bara via svenska turneringar. Går någon långväga utsoknes och vinner får vi väll utse bästa svensk som svensk mästare och utrikaren i fråga får nöja sig med att vara bättre än alla svenskar :P
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Dante82

Inlägg av Dante82 »

Det officiella svaret angående detta från oss i SM-Gruppen lyder

"Han har kvalificerat sig enligt de uppsatta kvalreglerna och får därför delta i SM-finalen."

Svenska Mästerskapen är således ett öppet SM där enda kravet är att du ska kvalificera dig på någon av de svenska turneringarna som har Kval-status. Huruvida det kommer vara så eller inte kommer att vara upp till den aktuella SM-gruppen att bestämma varje år men det ser ut som vi kommer att hålla det som ett öppet SM inom överskådlig framtid.

/Daniel

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

David Utter placerade sig på första plats på Jönköpings Gladiatorturnering och bör således stå med på denna listan.

Vem fixar detta? :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Det kommer nog när resultatet är inrapporterat.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Dante82

Inlägg av Dante82 »

Precis som Katarsis säger väntar jag in de officiella resultaten under spelade turneringar innan jag skriver in spelarna på listan här. Detta mest för att jag ska inte ska missa någon av alla turneringar som går samt inte råka ta någon icke-slutgiltig lista från en forum-post då jag inte följer alla turneringstrådar speciellt noga.

/Daniel

Dante82

Inlägg av Dante82 »

Uppdaterat med turneringarna som kom in i rankingen förra veckan.

/Daniel

Användarvisningsbild
Skcuzzlebumm

Inlägg av Skcuzzlebumm »

Undrar om ni kommer att inkludera Flabbergast med för kvalificeringen?

http://tok.sverok.net/tto/tournament.ph ... showResult
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...

Skriv svar