Touren som SM?
Moderatorer: DHettNeck, GoB40k
- speedfreek
-
Gonka Koff
Re: Touren som SM?
Jepp! Jag vill ha Touren som SM och pappaD som general!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tycker det låter nice att ha touren som SM. Kanske utöka antalet kvalturneringar till 10st (där top 5 lag från BSK kan få vara med också) så får man en ganska stor skara folk.
Just nu är SM i 40K bara en lös tittel man kastar omkring. I Fjantasyn är det iaf en separat turnering vilket är det minsta man kan begära.
Just nu är SM i 40K bara en lös tittel man kastar omkring. I Fjantasyn är det iaf en separat turnering vilket är det minsta man kan begära.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Det här låter som en strålande idé. Klart vi ska få till en seriös mästarkamp 2012.
Känns som att den typ av kval som vi har nu skall fortsätta. Vill vi ha de duktiga och de som kämpat
så ska inte förutsättningarna för att komma med ändras under året.
Ändrar man finns det risk för att det blir lättare och lättare ju senare på året man försöker kvala.
Det ska inte räcka med att komma på 20:e plats bara för att man försöker kvala sent på året och
plats 1-15 är tagna av folk som redan kvalat. 1-6...7 förutbestämda turneringar, spridda över landet.
Och sådana som vi "vet" drar många spelare. Ingen obskyr 20-manna turnering i någons föreningslokal.
Helst skulle jag avfärda lagturneringar. Här finns möjligheten för någon med rätt kontakter att "glida in på en räkmacka".
Även om det nu förutsätter att laget går bra även med personen/erna som ännu inte kvalat.
Om man dock förde statistik över hur många poäng varje spelare som drog in under turneringen så kan ju de 6 bästa kvala.
Detta är givetvis då individuellt, inte baserat på lag. Och lite kul att få en personlig vinnare i en turnering med så
många deltagare. Tiebreakers måste ju troligtvis införas i detta fall.
Tanken på inspelning, lite intervjuer, kommentatorer osv, känns proffsig. Om det sen visas i efterskott eller
live spelar inte så stor roll.
Sponsorer vore ju väldigt uppskattat. Men frågan uppkommer ju om vem/vilka som orkar eller har möjlighet att lägga
ner tid och själ i att jaga dessa.
Låter iaf som en bra idé hur det än blir.
Känns som att den typ av kval som vi har nu skall fortsätta. Vill vi ha de duktiga och de som kämpat
så ska inte förutsättningarna för att komma med ändras under året.
Ändrar man finns det risk för att det blir lättare och lättare ju senare på året man försöker kvala.
Det ska inte räcka med att komma på 20:e plats bara för att man försöker kvala sent på året och
plats 1-15 är tagna av folk som redan kvalat. 1-6...7 förutbestämda turneringar, spridda över landet.
Och sådana som vi "vet" drar många spelare. Ingen obskyr 20-manna turnering i någons föreningslokal.
Helst skulle jag avfärda lagturneringar. Här finns möjligheten för någon med rätt kontakter att "glida in på en räkmacka".
Även om det nu förutsätter att laget går bra även med personen/erna som ännu inte kvalat.
Om man dock förde statistik över hur många poäng varje spelare som drog in under turneringen så kan ju de 6 bästa kvala.
Detta är givetvis då individuellt, inte baserat på lag. Och lite kul att få en personlig vinnare i en turnering med så
många deltagare. Tiebreakers måste ju troligtvis införas i detta fall.
Tanken på inspelning, lite intervjuer, kommentatorer osv, känns proffsig. Om det sen visas i efterskott eller
live spelar inte så stor roll.
Sponsorer vore ju väldigt uppskattat. Men frågan uppkommer ju om vem/vilka som orkar eller har möjlighet att lägga
ner tid och själ i att jaga dessa.
Låter iaf som en bra idé hur det än blir.
Mork, the articulate ork!
Inga lagturneringar.
Sedan kvalificerar man sig genom att komma topp 2 på turneringar med 30-39 deltagare. Topp 3 på turneringar med 40-49 deltagare. Topp 4 på 50-59 deltagare och topp 5 på 60+ deltagare. Alla turneringar måste ha varit utlysta en månad innan på Svenska40k.se
Skulle det bli så att detta gör att fler turneringar kommer upp och fler personer kvalificerar sig så gråter inte jag. Om det blir så att folk sticker till böksholm för att spela på småturneringar så att de kommer upp i 30+ deltagare och kan "enkelt kvalificera sig" ser jag det som extremt bra för turneringssverige.
Sedan kvalificerar man sig genom att komma topp 2 på turneringar med 30-39 deltagare. Topp 3 på turneringar med 40-49 deltagare. Topp 4 på 50-59 deltagare och topp 5 på 60+ deltagare. Alla turneringar måste ha varit utlysta en månad innan på Svenska40k.se
Skulle det bli så att detta gör att fler turneringar kommer upp och fler personer kvalificerar sig så gråter inte jag. Om det blir så att folk sticker till böksholm för att spela på småturneringar så att de kommer upp i 30+ deltagare och kan "enkelt kvalificera sig" ser jag det som extremt bra för turneringssverige.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
-
Doc Sniksnak
Låter bra, men vad skulle detta gett för utslag i år? Skulle ungefär lika många (alternativt ett önskvärt antal) personer ha kvalat till årets tour med denna metod?egge skrev:Sedan kvalificerar man sig genom att komma topp 2 på turneringar med 30-39 deltagare. Topp 3 på turneringar med 40-49 deltagare. Topp 4 på 50-59 deltagare och topp 5 på 60+ deltagare. Alla turneringar måste ha varit utlysta en månad innan på Svenska40k.se
- speedfreek
I ditt exempel Egge, hur gör man vid flera turneringar med samma spelare i toppen? Alltså om samma personer på två olika turneringar för 30-39 personer slutar 1a och 2a på bägge. Räknas de som placerar sig 3a och 4a efter dem då som 1a och 2a och kvalar in till SM eller räknas de helt enkelt bort?
Jag gillar egges förslag åxå.. Men då e de bara de på "rätt" placeringar som tar sig till touren, inte 6 och 7 an om 4 och 5 redan kvalat osv...
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten