Komp/Restriktioner på Touren?
Moderatorer: DHettNeck, GoB40k
Re: Komp/Restriktioner på Touren?
Jag tycker att en tröskelkomp eller ett restrektionsformat (LBK-mall) känns mest rättvis. Vet inte hur väl speltestat LBK-mallen är, så kanske känns RT-kompmall som ett säkrare kort. Vad tröskeln skulle ligga på är jag dock lite osäker på. Jag tycker att mallen känns lite svag under 30 och över 50 för många arméer (på 1750 p), så kanske runt 35-40 (tycker det ska vara hyffsat hårda listor trots allt).
Oavsett ser jag fram emot det!
/H
/H
-
Michael Carl
Egge är vis som vanligt.egge skrev:Jag tror nog att någon kompgräns är vettigast. En som inte är satt i tidigare turneringar.
...
2k poäng. Komp 40 gräns. Nytt, tvingar nytänk och alla arméer bör kunna tävla. Alla sorters restriktioner gynnar bara ovanstående arméer ändå, subjektiv komp är jobbigt att få till bra, aktivkomp kan också vara bökig och brukar ändå gynna de med lägre komp så en ny gräns är perfekt.
Alla!DHettNeck skrev:Vem vinner? Den med högst promille eller den som spyr sist?Asplund skrev:Kan vi inte bara kramas och dricka bärs?
Annars lätt Egges ide rätt, ok. Även om tröskelkomp+RT mall inte direkt är nån favvo... Hmmm... jag kanske inte tycker det lät så ok ändå. Men karln framställde det fint!
Det finns dushar på plats för mig och Blom va?
Kör en bladning av vad som varit tycker jag.
Mitt förslag: Tröskelkomp 25 där man sedan har en ickespelande grupp som kan subjektiv kompa ner listan X antal poäng (typ 5-10) och sedan aktiv komp på det
Vill man krångla till det lägger man även in att tröskelkomp 25 listan måste även följa LBK-mallen på något sätt
Mitt förslag: Tröskelkomp 25 där man sedan har en ickespelande grupp som kan subjektiv kompa ner listan X antal poäng (typ 5-10) och sedan aktiv komp på det
Vill man krångla till det lägger man även in att tröskelkomp 25 listan måste även följa LBK-mallen på något sätt
Ägare av Weighted Dice din Spellbutik i Katrineholm och på Nätet
35-40 hyffsat hårda listor?????? förtår inte vad du du skriver. Menar du inte 35-40 hyffsat snälla listor?Hawk skrev:Jag tycker att en tröskelkomp eller ett restrektionsformat (LBK-mall) känns mest rättvis. Vet inte hur väl speltestat LBK-mallen är, så kanske känns RT-kompmall som ett säkrare kort. Vad tröskeln skulle ligga på är jag dock lite osäker på. Jag tycker att mallen känns lite svag under 30 och över 50 för många arméer (på 1750 p), så kanske runt 35-40 (tycker det ska vara hyffsat hårda listor trots allt).
/H
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
En till tanke varför man ska köra okompat. På 1750 käner jag väldigt ofta att jag inte kan få med alt jag vill ha. Borde inte detta räcka för att göra spelet mer varierat? Sitter själv ofta i dilemmat vad man ska ta med på 1750 då det finns så mycket som är typ lika bra men som fyller olika roller.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
Kan du inte bara acceptera att du inte har samma inställning till komp som de flesta andra?Tadaotoko skrev:35-40 hyffsat hårda listor?????? förtår inte vad du du skriver. Menar du inte 35-40 hyffsat snälla listor?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
+1HeadWar skrev:Kan du inte bara acceptera att du inte har samma inställning till komp som de flesta andra?Tadaotoko skrev:35-40 hyffsat hårda listor?????? förtår inte vad du du skriver. Menar du inte 35-40 hyffsat snälla listor?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Alla spelar samma lista!
Nu kommer jag sannolikt inte spela touren men jag håller helt med de som vill ha någon form av restriktion.
Framför allt en "ny" restriktion. Något som "vi" inte är vana vid, något som faktiskt utmanar på fler
nivåer än att man ska lyckas klämma in mest järn och ändå krypa tätt inpå gällande kompgräns.
Detta är antagligen inte så lätt att uppnå men om touren skall vara värd någonting utöver en "vanlig"
turnering så måste vi få så mycket spelskicklighet med i sammanhanget som vi kan.
Vad sägs om att ha en ganska hög kompgräns? Säg ex 55 eller 65. Dock med en tvist för att undvika
t.ex komp 100 med 100 stealers alá BSK. (eller vad de nu hade).
På så sätt kanske man slipper det ändlösa havet av specialvapen, fordon och uber-karaktärer.
Framför allt en "ny" restriktion. Något som "vi" inte är vana vid, något som faktiskt utmanar på fler
nivåer än att man ska lyckas klämma in mest järn och ändå krypa tätt inpå gällande kompgräns.
Detta är antagligen inte så lätt att uppnå men om touren skall vara värd någonting utöver en "vanlig"
turnering så måste vi få så mycket spelskicklighet med i sammanhanget som vi kan.
Vad sägs om att ha en ganska hög kompgräns? Säg ex 55 eller 65. Dock med en tvist för att undvika
t.ex komp 100 med 100 stealers alá BSK. (eller vad de nu hade).
På så sätt kanske man slipper det ändlösa havet av specialvapen, fordon och uber-karaktärer.
Mork, the articulate ork!