Gissningslek SM 2015!

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Gissningslek SM 2015!

Inlägg av Röde »

320
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Gissningslek SM 2015!

Inlägg av Trulsante »

Om min matte stämmer (se räkneexemplet nedan, tack Sverigedemokraterna för att du har lärt mig att man kan hävda att det bara var ett räkneexempel som ursäkt närhelst man gör fel) så borde listorna tillsammans skicka iväg 550 gravitonskott.

Uträkning: en elefant åker tre kilometer i en u-båt över kullarna för att nås av chockbeskedet att hens klåda kan vara en dold hudsjukdom. det är då dags att gå ut och skotta snö med högaffel. adderar man det faktum att regnet kommer uppifrån men kallas för nederbörd ter det sig normaliserat och rentutav logiskt att man kommer undan en dålig 100 miljarder-kronors-affär genom att hävda att man endast svarar på konstitutionella frågor.
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Gissningslek SM 2015!

Inlägg av Hylander »

Lysande!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Talos
Inlägg: 183
Blev medlem: 19 feb 2012, 20:56
Ort: Värnamo

Re: Gissningslek SM 2015!

Inlägg av Talos »

666 gravskott

Grav är ren ondska, och har nu taggigt över. " The best" gick venomspamm döden tillmötes

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Gissningslek SM 2015!

Inlägg av refabricated »

@Kjelle
:D
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Gissningslek SM 2015!

Inlägg av Hylander »

Nu är ju frågan om Olof kommer nå sitt mål med denna posten?

Har vi alla nu börjat ändra i våra listor för att det ryktas om en galen gravspam. Kommer Olof då med WKn för att ingen vill spela grav då nu alla ha counter mot det? Osv osv

Jo Olof har lyckats då vi ens funderar på att ändra eller tveka istället för att köra på det vi valt och träna.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Simb4
Inlägg: 323
Blev medlem: 20 apr 2012, 00:19
Ort: Stockholm

Re: Gissningslek SM 2015!

Inlägg av Simb4 »

Jag tror på 500 jämt.

Hade ju räknat ut mig Grav lista. Kanske skall ta och kolla på den igen bara för det :D

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Gissningslek SM 2015!

Inlägg av refabricated »

Hylander skrev:Nu är ju frågan om Olof kommer nå sitt mål med denna posten?

Har vi alla nu börjat ändra i våra listor för att det ryktas om en galen gravspam. Kommer Olof då med WKn för att ingen vill spela grav då nu alla ha counter mot det? Osv osv

Jo Olof har lyckats då vi ens funderar på att ändra eller tveka istället för att köra på det vi valt och träna.
Jösses?

Ok, inte riktigt min avsikt... Allt jag gör är inte med konstanta beräkningar i bakgrunden. Men om någon tror det så bli ju jag nån form at evil mastermind(lockande tanke...). Kan man inte bara ha en liten rolig lek med diskret kritik mot kompen?

Inte mallen utan snarare det faktum att allt komp gör är att putta runt gränser för vad som är det nya svarta. Men låt nu inte detta gå till nån moralisk disskusion om komp eller dolda avsikter. Allt jag vill är att dela ut en gottepåse och hypa SM lite(samt spränga in lite sarkasm).
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: Gissningslek SM 2015!

Inlägg av MITTZ »

klart att kompen bara flyttar gränser så att det blir nya kombinationer som är det "optimala". Stora skillnaden är väl att det blir lite rätt mycket mer intressant att bolla idéer när facit inte finns på Internet....
=)

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Gissningslek SM 2015!

Inlägg av Flogger »

Ingen tror på dig Olof. Du har alltid dolda avsikter med sådana här poster ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar