Touren som SM?

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Mutt

Re: Touren som SM?

Inlägg av Mutt »

Om jag har fattat det rätt så är detta första året som touren går av stapeln? I så fall kan man väl avvakta till en utvärdering av touren skett? Frågor som hur många av de kvalificerade som dyker upp blir enklare att svara på då. Hade fler dykt upp om det varit SM? Ska de turneringar som är kvalificerande till touren/SM vidarebefordra en del av anmälningsavgiften till SM då det trots allt ligger viss vikt i att vara kvalificerande till SM samt hade kunnat bli ett gäng fina priser om alla som spelat en kvalificerande turnering lagt 10kr till SM. Vem ska administrera touren/SM... Är det en privat tour spelar det inte så stor roll om det är klubben för inbördes beundrande som arrangerar den, men om det är ett officiellt SM är det en helt annan femma.

Bara lite lösa tankar från en som inte direkt försökt att kvalificera till någon tour...

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Bra tankar och funderingar Mutt. Jag håller med om att det måste till ett litet arrangemang runt touren om det ska vara SM. Man skulle ju vilja ha video feeds och expert kommentatörer på plats =) Bra priser, en schysst bukla osv. Men de känns ju som folk tycker att det skulle vara en bra ide även om det så klart finns folk som är lite motvals.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Ett SM på Gothcon eller Sydcon känns rätt mehh.. Om sm vore tourfinalen så vore det mycket ballare!

Användarvisningsbild
pära

Inlägg av pära »

Låter väl som en ganska vettig idé tycker jag spontant men man ska kanske låta några fler kvala, framförallt om tex plats 1-4 på en turnering redan kvalat in till touren/SM sedan tidigare? Sen kan det ju vara lite tråkigt för oss sopor att inte ha möjlighet att titta på "sm-finalen" på samma sätt som om det är på en turnering man ändå är på.

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Pära - Jo, men just nu görs ju inget av SM. Man vet ju inte ens vart de är från år till år.
Jag håller med om att man kanske ska titta igenom processen för hur man kvalar till touren, sen tycker jag det skulle vara kul om folk som inte kvalat endå kommer och tittar, men för dom som inte kan det så tycker jag man ska ha webbcasts - live feeds så alla kan följa finalbords matcherna på internet.

Jag vet inte hur man når konsensus i detta, men om vi når koncensus och folk gillar ideén så kan ju exempelvis Jocke och en grupp andra ta fram riktlinjer för hur man skulle utforma ett SM för 2012 och presentera dessa här.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Papa D skrev: Jag vet inte hur man når konsensus i detta, men om vi når koncensus och folk gillar ideén så kan ju exempelvis Jocke och en grupp andra ta fram riktlinjer för hur man skulle utforma ett SM för 2012 och presentera dessa här.

/D
För att få detta seriöst bör det drivas igenom och presenteras innan årsskiftet.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Det borde väl gå att göra ett SM med en hype utan att det bara är en turnering för "de bästa"?

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Men Pär. På Svenska mästerskapen ska väl de bästa från året mötas och battla mot varandra för att avgöra vem som är årets bästa förtiK nörd. Du är så härlig röd solidarisk.. fram med elitismen! Men jag håller med om att man kanske ska ha lite större skara, kanske sikta på minst 30 pers.

Eller varför inte 7*5 spelare, dvs 5 bästa varje turnering där det är de 5 bästa exkluderat tidigare kvalade. eller nåt sånt.

/D

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

Jag plussar nog herr Cadelins inlägg jag med.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Bengtsson den yngre

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Jag tycker att vi utser papa d till SM-general!
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Skriv svar