Turneringar som ingår i Touren

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Turneringar som ingår i Touren

Inlägg av Snot »

Serpent skrev:Goda idéer, men en sak... Inga inbjudningar. Är vi inte en tillräckligt exkluderande nördhop redan? Har folk kvalificerat sig ska de spela, har de inte det så får de inte vara med. Annars kommer det eskalera till "Bjud in Linus också, det är alltid underhållande när han får frispel och avrättar tärningar på lastbryggan". :roll:

Ska man jämföra med sport så blir ju inte Tyskland inbjudet till fotbolls-VM om de misslyckas att kvala in, även om "alla vet" att de har där att göra. ;)
Men ett par länder är autoinbjudna till eurovision song contest, även om dom aldrig har där att göra :D
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Turneringar som ingår i Touren

Inlägg av Halvar »

Snot skrev:
Serpent skrev:Goda idéer, men en sak... Inga inbjudningar. Är vi inte en tillräckligt exkluderande nördhop redan? Har folk kvalificerat sig ska de spela, har de inte det så får de inte vara med. Annars kommer det eskalera till "Bjud in Linus också, det är alltid underhållande när han får frispel och avrättar tärningar på lastbryggan". :roll:

Ska man jämföra med sport så blir ju inte Tyskland inbjudet till fotbolls-VM om de misslyckas att kvala in, även om "alla vet" att de har där att göra. ;)
Men ett par länder är autoinbjudna till eurovision song contest, även om dom aldrig har där att göra :D
eurovisi.... *ryyyyyysa*
men de mutar väl in sig om det jag har hört stämmer? undrar vad arr gillar för något i mutväg...
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Turneringar som ingår i Touren

Inlägg av Katarsis »

Halvar skrev:
Snot skrev:
Serpent skrev:Goda idéer, men en sak... Inga inbjudningar. Är vi inte en tillräckligt exkluderande nördhop redan? Har folk kvalificerat sig ska de spela, har de inte det så får de inte vara med. Annars kommer det eskalera till "Bjud in Linus också, det är alltid underhållande när han får frispel och avrättar tärningar på lastbryggan". :roll:

Ska man jämföra med sport så blir ju inte Tyskland inbjudet till fotbolls-VM om de misslyckas att kvala in, även om "alla vet" att de har där att göra. ;)
Men ett par länder är autoinbjudna till eurovision song contest, även om dom aldrig har där att göra :D
eurovisi.... *ryyyyyysa*
men de mutar väl in sig om det jag har hört stämmer? undrar vad arr gillar för något i mutväg...
Jupp, Big Five (Storbritanien, Tyskland, Frankrike, Spanien och Italien) är direktkvalificerade pga deras stora ekonomiska del i Europeiska Radio och TV-unionen. Däremot betalar t.ex. SVT typ lika mycket under själva Eurovision, men vi är inte direktkvalificerade för det.

Vad gäller Hawkens förslag tycker jag att allt utom invites är en bra idé (vi behöver inte bygga på ryggduknarklubben mycket mer).
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Turneringar som ingår i Touren

Inlägg av theWatchman »

speedfreek skrev:Fan... Jag som bara kvalat två gånger...


Men en turnering för David och Jeppa, bäst av fem låter ganska skoj.
Jag röstar för...
Ja e på! 3 enheter scouts, 18 longfangs o 9 razor backs! Game on :)

Skriv svar