SM 2014 - Ris och Ros

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

The Desman
Inlägg: 54
Blev medlem: 24 okt 2010, 22:19

Re: SM 2014 - Ris och Ros

Inlägg av The Desman »

Det här årets SM var riktigt trevligt och en väldigt uppskattad tillställning

Ros:

Maten, på flera sätt. Dels så var det praktiskt att ha alla ätandes bara ett stenkast från spelsalen så att vi slipper ha den här stressen när X antal spelare måste spendera en timme för att hitta till en ledig pizzeria. Det snabbar upp turneringen att ha det så här smidigt. Sen så var middagen på kvällen utsökt och väl värd sina pengar.

Objektiv med mera. Bra grej att dela ut objektivmarkers och sånt innan turneringen. Dom kom till nytta många gånger.

Terrängen. Även fast jag körde en skyttearmé så tycker jag om att det finns rejäla LoS-blockers på de flesta bord för det ger något att spela runt. Sen var många bord jäkligt snygga också!

Lokalen var bra. Men skulle det få plats med ett ordentligt SM och inte den pyttevariant med minimalt deltagande som vi hade i år?


Ris:

Man kanske skulle fundera på vad man tillåter för något? Är kluven i mitt tyckande huruvida SM ska ha komp eller inte men i slutändan ska det handla om vem som är skickligaste spelaren.

Sassafrass
Inlägg: 58
Blev medlem: 12 jun 2013, 15:15

Re: SM 2014 - Ris och Ros

Inlägg av Sassafrass »

The Desman skrev:Det här årets SM var riktigt trevligt och en väldigt uppskattad tillställning

Lokalen var bra. Men skulle det få plats med ett ordentligt SM och inte den pyttevariant med minimalt deltagande som vi hade i år?
Lokalen klarar utan problem av 40 bord (detta testades innan turneringen, se inför-videon.)

Angående deltagandet kan vi titta på följande siffror:

2012: 46
2013: 50
2014: 46

Så åttio platser är ganska väl tilltaget.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: SM 2014 - Ris och Ros

Inlägg av Hylander »

Glömde att en Ros till skall ju gå till att ÖSM blev en välbesökt tillställning. DVS egentlige en ros till vardera spelare som åkte till ÖSM. Jävligt gött att den turneringen börjar ta fart. Att SM blev en liten stenhård turnering ser jag inte som något problem alls. Det är väl bäst att det bästa av de bästa samt en turgubbe som jag gör upp i 5 knallhårda matcher än att man skall ha lottningstur och stompa noobs så man vinner.

Pöss på er!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: SM 2014 - Ris och Ros

Inlägg av Zurken »

Deltog inte i SM detta året (även om jag kvalade) lite på grund av upplägget. Jag har inget emot att man testar nya grejer, men jag tycker SM ska vara mer av en "standard" turnering.

Däremot var det riktigt kul att se på streamen, grymt att man kunde följa turneringen live hemifrån :).
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Simb4
Inlägg: 323
Blev medlem: 20 apr 2012, 00:19
Ort: Stockholm

Re: SM 2014 - Ris och Ros

Inlägg av Simb4 »

Blir ett kort inlägg för att inte bli tjatigt.

Ros
* genomtänkt arrangemang angående mat, sömn, underhållning
* allt det arbete med terräng, bord och prepp som är gjorts innan turneringen
* goodiebag
* bra och genomtänkta mission

Ris
* inget best painted
* missions kom lite sent

+-
Restriktionerna var bra med vissa undantag.
Tycker inte att det har kommit någon standard för 7th än.
Men vissa saker borde kanske speltestas lite mer innan de tillåts :P

Desertlord
Inlägg: 696
Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
Ort: Norrköping

Re: SM 2014 - Ris och Ros

Inlägg av Desertlord »

Får bara säga tummen upp för denna turnering.

Till och med att ni tagit hänsyn till möjligheten för avlastningsytor vid varje bord är bara super

Och Hoppas verkligen att ni arrangerar nästa SM också
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: SM 2014 - Ris och Ros

Inlägg av Flogger »

Jag får väl hoppa in och säga att jag personligen tyckte fluff-jeopardy var höjdpunkten med helgen, länge sedan jag skrattade så mycket :wub:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: SM 2014 - Ris och Ros

Inlägg av daskad »

Flogger skrev:Jag får väl hoppa in och säga att jag personligen tyckte fluff-jeopardy var höjdpunkten med helgen, länge sedan jag skrattade så mycket :wub:
Frågan är då bara om en slaanesh gubbe är rätt svar då?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: SM 2014 - Ris och Ros

Inlägg av Trulsante »

Instämmer i hyllningskören, GoB ordnar ett mästerligt arr!

Maten var tiptop och bristen på bastu uppvägdes av att caféet var toppentrevligt!

SM borde få vara i Jönköping även nästa år!
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Skriv svar