Legends Of The Fall 6-8 sep NYTT UPPLÄGG

Turneringar i Norrköping

Moderator: Snot

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Legends Of The Fall 6-8 sep NYTT UPPLÄGG

Inlägg av Papa D »

I Norrköping är jag fluff spelare ju =)

Annars hade jag kommit med Eldar och eller Tau, då de e rena vidrigheter som slinker igenom på kompen.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Robert
Hyffsat låg lägstanivå
Inlägg: 815
Blev medlem: 20 nov 2011, 18:19

Re: Legends Of The Fall 6-8 sep NYTT UPPLÄGG

Inlägg av Robert »

känner att många åsikter är bra spelare spelar dem bästa listorna håller nog faktiskt inte med den här gången
dem smutsigaste listorna är nog chaos eldar och tau men tror på spelvana över listor.

min ravenwing lista är en dålig ravenwing lista och pappa ds tyranider är bra men är fortfarande tyranider ni nojar för mycket

swooping hawks är inte längre dåliga

men som sagt ska bli klart spännande många matchupps är sten sax påse
/Kickern

Ceasar
Inlägg: 500
Blev medlem: 13 okt 2008, 13:32

Re: Legends Of The Fall 6-8 sep NYTT UPPLÄGG

Inlägg av Ceasar »

Robert skrev: swooping hawks är inte längre dåliga
Nej, de är helt ok nu faktiskt. Speciellt om man tar med priset i beräkningen.

Ska som sagt bli spännande att se hur det går för alla. Måste vara de hårdaste Norrköpingslistorna på länge, de får ju kompfria Fanatic att se ut som en myshörna i jämförelse, om man ser till snittet. Då det är ganska många "snälla" listor där uppe.

Riktigt svårt att sia om en vinnare, då många listor har en nemesis som kan spräcka drömmen om en första plats.

Förvånande att det inte var flera Tau spelare, då de får in stenhårda listor på komp 0.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Legends Of The Fall 6-8 sep NYTT UPPLÄGG

Inlägg av Gonka Koff »

Ceasar skrev:Förvånande att det inte var flera Tau spelare, då de får in stenhårda listor på komp 0.
Jag är förvånad över att så många hinner bygga ihop den nya osten. Sjukt fördelaktigt att spela nya Codexar som inte blivit kompade ordentligt ännu. Synd att jag är så lat att jag inte orkade bygga mig en endaste liten Wraithknight, det hade kännts lite najsare med en smattrande Eldararmé än att komma med högvis av gamla rostiga Immortals...

Ja ja, jag KAN vinna mot alla listor om jag har jätte-jätte-jätte-mycket tur. Får hoppas på det! :D
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Ceasar
Inlägg: 500
Blev medlem: 13 okt 2008, 13:32

Re: Legends Of The Fall 6-8 sep NYTT UPPLÄGG

Inlägg av Ceasar »

Gonka Koff skrev:
Ceasar skrev:Sjukt fördelaktigt att spela nya Codexar som inte blivit kompade ordentligt ännu.
Inte bara nyare codexar, man får ju in 6 psybolt dreads med GK på komp 0. Känns som att det var ett sånt fokus på att hålla necrons på mattan att en del annat blev lite väl lössläppt.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Legends Of The Fall 6-8 sep NYTT UPPLÄGG

Inlägg av Papa D »

Necrons är så snekompade om man jämnför med eldar, tau, Nids, Gk, allt

Det går inte att spela Crons på LBK komp enligt min mening, därför kommer jag med Nids, tror inte jag vinner med dom men man får ihop en ganska bra nidslista iaf.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Legends Of The Fall 6-8 sep NYTT UPPLÄGG

Inlägg av imp »

Ceasar skrev:...Inte bara nyare codexar, man får ju in 6 psybolt dreads med GK på komp 0. Känns som att det var ett sånt fokus på att hålla necrons på mattan att en del annat blev lite väl lössläppt.
Ja, men det kostar typ 1000p. Har aldrig testat 6 st, men 5 st har jag kört. Det såg kul ut, fick rulla en massa tärningar, men det var långt ifrån värt det.
En bild säger mer än 1000 kaniner

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Legends Of The Fall 6-8 sep NYTT UPPLÄGG

Inlägg av daskad »

6st kostar 990p Så det är nästan halva arméen
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: Legends Of The Fall 6-8 sep NYTT UPPLÄGG

Inlägg av Poet »

10 paladiner och draigor kostar ju typ lika mkt =)

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Legends Of The Fall 6-8 sep NYTT UPPLÄGG

Inlägg av daskad »

Vem vinner då? ;)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Skriv svar