Ett nytt BlomCon som goes RoE?

Turneringar i Norrköping

Moderator: Snot

Arioch
Inlägg: 656
Blev medlem: 13 jan 2010, 07:15

Re: Ett nytt BlomCon som goes RoE?

Inlägg av Arioch »

WettCon är det turneringen med Mr t-Shirt :o Ta en helg, du bestämmer! Du kan aldrig göra alla nöjda...
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Bagarn
Inlägg: 545
Blev medlem: 25 jul 2011, 21:02

Re: Ett nytt BlomCon som goes RoE?

Inlägg av Bagarn »

Vecka 13 ser ju kanon ut :P tycker jag
Daniel "bagarn" Carlson

Arioch
Inlägg: 656
Blev medlem: 13 jan 2010, 07:15

Re: Ett nytt BlomCon som goes RoE?

Inlägg av Arioch »

Jämn vecka... vi som har delad vårdnad behöver också få komma ut :) annars får han bestämma...

Såg att nån undrade vad RoE va, det finns asgamlöa exempelregler i början av forumet från 2008, de har sedan uppdaterats för 5th. Har för mig att jag mailade in dessa hit sen men de verkar inte ha dykt upp. Exempel reglerna från 2008 bör dock ge en "bra" fingervisning om vad som gäller...
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Ett nytt BlomCon som goes RoE?

Inlägg av Halvar »

en liten fråga om RoE. eftersom necroncodexen inte exkluderar terminator armours i sina transporter, får en terminator inependent character åka catacomb command barge? det finns inget i terminator armour reglerna som jag hittar som förbjuder det (chaos, i grey knights codexen förbjuds bara rhinos och razorbacks, inte chimeras).
det vore lite småskoj att åka runt och få tre attacker med drach'nyen.

edit: såg när jag skulle kommentera nurglebikers-tråden att det var en gammal codex jag tittat i (en som inte tillåter mark of nurgle på bikers), men frågan kvarstr, terminator armour till command barges?
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Ett nytt BlomCon som goes RoE?

Inlägg av Seregon »

Terminator armour brukar ju alltid räknas som dubbelt, så då borde det inte få plats.

Rent RAW bör det dock gå, då det står 1 IC. Samtidigt skulle då inte Crowe, DC Tycho eller Mephiston kunna åka i den, då de inte är independent characters.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Ett nytt BlomCon som goes RoE?

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag fattar inte, vad sjutton har terminators i necronbåtar med RoE att göra?

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Ett nytt BlomCon som goes RoE?

Inlägg av Seregon »

Jag antog att jag var i tag-team-LBK-tråden när jag svarade. Det kanske Halvar också trodde när han skrev?
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Arioch
Inlägg: 656
Blev medlem: 13 jan 2010, 07:15

Re: Ett nytt BlomCon som goes RoE?

Inlägg av Arioch »

8-)
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Ett nytt BlomCon som goes RoE?

Inlägg av Blom »

Hur kan ni förväxla LBK med BlomCon?! Ni är portade ifrån alla framtida BlomCons!

Förövrigt kommer information up i början av nästa vecka då jag träffar både snot och lokal ansvariga i helg så vi kan kocka ihop hur vi ska fixa det hela.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Ett nytt BlomCon som goes RoE?

Inlägg av Halvar »

ja, jag hade blandat ihop dem från början, trodde båda turneringar var 2vs2 på samma bord. får ställa frågan på rätt ställe helt enkelt. sorry.
Ja' än't bittä'!

Skriv svar