Kommentarer till kiosken på BSK 2009

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

Dale
Inlägg: 2
Blev medlem: 05 nov 2009, 16:16

Kommentarer till kiosken på BSK 2009

Inlägg av Dale »

Hej!
Jag var kioskansvarig på BSK 2009. Jag fick hoppa in på den posten 2 veckor före konventet då han som egentligen skulle vara kioskansvarig blev sjukskriven. Nu vill jag gärna ha feedback på hur besökare och arrangörer upplevde kiosken så att vi kan förbättra till nästa år. Ge gärna specifika exempel, "Kiosken sög" ger inte oss så mycket att jobba med.

Observera att jag inte är involverad i någon annan del av konventet, och har heller inte tid eller lust att engagera mig i det. Jag kan inte påverka vilka arrangemang som blir förlagda i kioskens lokaler. Vi får inte ha kiosken i någon av Högskolans lokaler så placeringen av kiosken är inte heller särskilt påverkbar (endast inom studentkårens lokaler).

Det jag kan påverka och vill ha kommentarer på är:
Kioskpersonalens bemötande
Kioskens utbud
Kioskens utbud av alternativ kost (vegetariskt, allergier etc.)
Kioskens öppettider
Kioskens priser

Vissa saker, framför allt färskvaror, har en tendens att ta slut framåt söndag förmiddag. Är det en bra idé att köpa in mer för att allt ska räcka konventet ut, även om det innebär att priset blir lite högre (för att täcka upp det vi behöver rea ut/ge bort)?

Några övriga funderingar jag missat?

MVH
Martin
Kioskansvarig BSK 2009

Användarvisningsbild
fjugin
Inlägg: 504
Blev medlem: 10 okt 2008, 16:46

Re: Kommentarer till kiosken på BSK 2009

Inlägg av fjugin »

Tyckte koisken var väldigt bra. Vettiga priser på allt. Bästa med kiosken var nog mackorna, verkligen perfekta som lunch, mycket godare än gothcons korv med mos och lincons lincon-burgare. Fortsätt med dom!

Frukosten skulle gå att utöka lite, havregrynsgröt är till exempel enkelt att göra i stora mängder, billigt och är en bra frukost. Yoghurt utan müsli är inte särskilt mättande, och frukostmackorna var inget som jag tyckte var så goda. Så, då yoghurten tog slut på söndagsmorgonen blev min frukost 2*vegan-yoghurt och ett äpple. Vegan-yoghurt är inte särskilt gott..

Konventsmuggar är trevligt, försök införa det istället för "drick så mycket kaffe du vill för 30:-".

Personalen var trevlig,

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: Kommentarer till kiosken på BSK 2009

Inlägg av Mork »

Kiosken var det klart bästa av alla "service"-ställen.

Här blev man trevligt bemött. Fick sin hunger stillad och slapp bära runt på så
mycket pengar :)

Utbudet var alldeles lagom. Det fanns både "nyttig" mat och godis.
Priserna var ok.
Enda minuset skulle väl vara att vissa saker tog slut.

Öppettider hann jag aldrig tänka på. Var alltid öppet när jag var där.

Tycker ni som jobbade i kiosken ska ha en stor eloge, bäst crew!
Mork, the articulate ork!

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Kommentarer till kiosken på BSK 2009

Inlägg av Hylander »

Kiosken rockade.

Det jag gärna vill se där är korv med bröd alt mos. Känns lite "matigare" än mackorna jag tycker dock att mackorna skall vara kvar.

Muggar hade varit prima. Extra jobb att beställa, men ett klart plus för oss besökare som bälgar kaffe/te i mängder.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Kommentarer till kiosken på BSK 2009

Inlägg av Serpent »

Kiosken ska ha all credd för sitt jobb. Trevliga personer, god mat och snabb service. Kaffelådan (betala 3:- i jämna pengar och stör inte kön) var en superb idé. Och snygga är ni också! ;)

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: /5 glada konventsfunks.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Kommentarer till kiosken på BSK 2009

Inlägg av the godfather »

om bandkontrollanterna ska kallas gestapo kan vi döpa kiosken till franska motståndsrörelsen. renee från 'allo 'allo....

en d6kr kakan är det godaste jag ätit på ett konvent.

en jävlit söt tjeja jobbade där med :)

instämmer med de andra, kiosken var det allra bästa icke-spel på konventet.

(det var dock lite sunkigt att spela 40k där, när det stank pan pizza.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Joppe
Inlägg: 383
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:39

Re: Kommentarer till kiosken på BSK 2009

Inlägg av Joppe »

Kiosken var nice! Förutom att jag bara slog sexor på d6-kakorna. Kollade någon om de fuskade?

+ för
Mackorna!
Utbudet
Den trevliga personalen

- för
att det inte fanns någon filial i figurspelsbyggnaden.

Gibber
Inlägg: 204
Blev medlem: 13 okt 2008, 07:29
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Kommentarer till kiosken på BSK 2009

Inlägg av Gibber »

Kiosken va kalas! Det enda jag skulle vilja se är lite grova mackor som komplement samt ev. müssli!
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Kommentarer till kiosken på BSK 2009

Inlägg av Zurken »

Kiosken var helt OK. Inget jag kan klaga på, bra sortiment, "alltid" öppet, bra service, bra priser :D .
Alexander Merinen

snolb
Inlägg: 205
Blev medlem: 08 okt 2008, 21:40

Re: Kommentarer till kiosken på BSK 2009

Inlägg av snolb »

Joppe skrev:Kiosken var nice! Förutom att jag bara slog sexor på d6-kakorna. Kollade någon om de fuskade?
Det var super! Köpte tre stycken och slog 1:a, 1:a och en 4:a! :)

Skriv svar