Tack BSK-arrangörer!

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

RobinF
Inlägg: 132
Blev medlem: 03 sep 2009, 08:36

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av RobinF »

Silversixx skrev: Men BSK är nog faktiskt årets otrevligaste konvent. Sett till folket runt konventet.
Tack, det värmer :(
Silversixx skrev: Allt från Slaktarn från Birka som verkar tända på att vara auktoritär
Uh, vem är det? Om det är säkerhetspersonerna så var det mest nya där i år. Tror att Adam har varit assistent eller något tidigare år. Vi skulle ju kunna lägga över hela ansvaret på armbandskontroll på arrangörerna om det skulle vara bättre?
Silversixx skrev: till en reception som ger ett intryck av att inte vilja vara där.
Kanske är det vädret, textilkemikalierna i vattnet och en allmän attityd, men BSK är BorCon.
All right, receptionen flackade med ögonen, svarade enstavigt och struntade i att göra något annat än att titta på datorskärmen, typ, eller? Jag vet att ett par i receptionen satt där under fredagen och försökte få ordning på något datorjox, och då inte kunde göra något, men var resten ignoranta också?

RobinF
Inlägg: 132
Blev medlem: 03 sep 2009, 08:36

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av RobinF »

Nefrums skrev:Att en av deltagarnas flickvän som var där och tittade på när han spelade blev utkastad är typiskt fel..

Jag har full förståelse för att man kotrolerar att alla som är med och spelar har band, men att man inte ens får vara där och titat på är att gå lite väl långt..
Jag håller med, blir lite irriterad själv. Hade ingen aning om att denna arkaiska regel fanns och tänker försöka ändra på den till nästa år. Hade jag blivit medveten om detta problem när det uppstod hade jag försökt lösa det då.

Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av Per Pirat »

På 90-talet stoltserade BSK med att det var årets mysigaste och trevligaste konvent, jag får inte de vibbarna längre när:

Man hastar dit på fredagen, sparkar igång första matchen och hotas bli utslängd om man inte går och löser band direkt. Som tur var hade jag och Jimmy 10 min kvar på vår match att det gick bra. Här krockar spelarna med tiden, det är direkt inga småköer på fredagen.

BSK var uppdelat på tre lokaler, det var fan svårt att hitta in i alla byggnader. Tycker man det är ball att ge korta dryga svar som service är det inte konvent man ska hålla i.

När spelares respektive blir förpassade till stans fik och administrationen stirrar in i skärmen när den "jobbiga tjejen" vill lösa problemet.

Jag fick visa mitt band två gånger inom 10 minuter för samma el dutche och vid påpekande ser killen ut som att jag spottat på honom.

Vill man ge all pant till uteliggare kan man göra det efter konventet, känns inte direkt säkert att låta väskor stå.

Kaffeterian var de enda som skötte sig utmärkt av de jag kom i kontakt med av arrangörerna, stort plus. De som arrade spel är inte medräknade men där har det aldrig varit ett problem.
Senast redigerad av 1 Per Pirat, redigerad totalt 4 gånger.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

RobinF
Inlägg: 132
Blev medlem: 03 sep 2009, 08:36

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av RobinF »

Per Pirat skrev:På 90-talet stoltserade BSK med att det var årets mysigaste och trevligaste konvent, jag får inte de vibbarna längre när:

Man hastar dit på fredagen, sparkar igång första matchen och hotas bli utslängd om man inte går och löser band direkt. Som tur var hade jag och Jimmy 10 min kvar på vår match att det gick bra. Här krockar spelarna med tiden, det är direkt inga småköer på fredagen.

BSK var uppdelat på tre lokaler, det var fan svårt att hitta in i alla byggnader. Tycker man det är ball att ge korta dryga svar som service är det inte konvent man ska hålla i.

När spelares respektive blir förpassade till stans fik och administrationen stirrar in i skärmen när den "jobbiga tjejen" vill lösa problemet.

Jag fick visa mitt band två gånger inom 10 minuter för samma el dutche och vid påpekande ser killen ut som att jag spottat på honom.

Vill man ge all pant till uteliggare kan man göra det efter konventet, känns inte direkt säkert att låta väskor stå.

Kaffeterian var de ända som skötte sig utmärkt av de jag kom i kontakt med av arrangörerna, stort plus. De som arrade spel är inte medräknade men där har det aldrig varit ett problem.
Super! (eller inte, men du förstår...) Stort tack Per!

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av Silversixx »

Allt som Per skrev.
Det är ju inte så att BSK har varit otrevligt innan, men de senaste två åren har i alla fall jag upplevt det som ganska så otrevligt.
Fel man på fel position?
Jag hoppas, och tror, att den lilla feedback som postas här resulterar i att det faktiskt går lite smidigare nästa år :)

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av the godfather »

robin, den enkla och självklara lösningen.

alla som spelar i ett ARRANGEMANG, har ni namnlistor på. så i de salarna där arrangemangen var behöver ni inte gestapo.
istället kan ni enkelt med lite samarbete med spelarrangörerna och namnlistorna se om någon som spelar inte hör hemma där.

Så kan gestapo konca sig på salarna för drop-inspelen, där ni inte har koll på alla.


jag håller med alla i övrigt.
gestapo
urkassa toaletter, de luktade illa redan när vi kom på fredag, hur kan det vara så?

sen hoppas jag verkligen att gothconarr nu ser att detta går att lösa via samarbete. Ingen mer passturnering, utan vi tar mer salar och lånar in terräng och löser det. Hur svårt kan det va?
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

RobinF
Inlägg: 132
Blev medlem: 03 sep 2009, 08:36

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av RobinF »

the godfather skrev:robin, den enkla och självklara lösningen.
urkassa toaletter, de luktade illa redan när vi kom på fredag, hur kan det vara så?
Detta har jag också hört från flera ställen, och det är rätt störigt, för när vi skulle städa toaletterna på söndagen, så var de i Sandgärdet (dvs alla figurspelslokaler utom cafeterian) helt ok förutom en del papper på golvet. Kan ha varit så att ventilationen sög röv temporärt? Märkligt. I alla fall så suger ventilationen inne i Högskolan och har gjort så sedan jag gick där för 7 år sedan.

Men självklart tar vi upp detta.
Senast redigerad av 1 RobinF, redigerad totalt 4 gånger.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av Hylander »

En idé är väl att låta utomstående röra sig helt fritt i figurspelsdelen eftersom det endast är just figurspel. Kolla gärna oss som spelar men alla andra kan man ju strunta i. Det finns ju inget mer att göra än att titta eller vara med i turneringarna.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Argos
Inlägg: 1337
Blev medlem: 09 okt 2008, 07:55

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av Argos »

the godfather skrev: sen hoppas jag verkligen att gothconarr nu ser att detta går att lösa via samarbete. Ingen mer passturnering, utan vi tar mer salar och lånar in terräng och löser det. Hur svårt kan det va?
Du tror väl inte att en bonde har tänkt på något innan vi stadsbor tänkt på det? Problemet är utrymmet.

Ola
Inlägg: 1
Blev medlem: 06 nov 2008, 14:11

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av Ola »

Tack för ett skittbra Arr och för att folk tycker att vi Kongoloider är skojiga att spela mot.

Tack för att ni förgyller min fritid!

/GAST Ola

I övrigt tycker jag att Kompmallen bör brännas på bål!
Jag vet inte om det är bara kompmallens fel, men graden av Copy/Paste har gått upp exponentiellt sen den gjorde sitt intåg.
Men det har inte så mycket med BSK att göra.

Skriv svar