Tack BSK-arrangörer!

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av the godfather »

Argos skrev:Problemet är utrymmet.
ordna
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av Mortarion »

Lite mer ingående om problemet med konventet i sig:

Som folk har sagt så är ett problem som BSK har dragits med i många år nu de helt galna personerna som kontrollerar banden. De är alltid otrevliga och det känns ärligt talat som de njuter av att äntligen ha fått lite makt och tänker utnyttja detta så långt det går. Självklart måste man kontrollera att folk har betalat, men man kan göra det på ett vettigt sätt. Och att inte tillåta besökare kring figurspelen är helt sjukt. För folk som är intresserade av hobbyn men inte spelar eller precis har börjat är det ett utmärkt tillfälle att åka till en turnering och kolla. Då skall de inte behöva bli utslängda av någon fascist-wannabe. Samma sak med vänner/flickvänner som kommer och hälsar på och kollar när man spelar.

Sen var anmälningssidan bland det sämsta jag har sett någonsin. Flera av knapparna (t.ex. betalningssammanfattning) gav bara felmeddelanden eller tomma skärmar. Och att det fortfarande står BSK25 ger väl lite intrycket att de som gjort hemsidan inte bryr sig.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av DHettNeck »

Kan bara hålla med om gestapo-band-poliserna.

Under våran första match fick vi en otrevlig påhälsning av sånna. Våra motstånder hade varit trevliga nog att släpa med sig 16 spelbord och ställt upp dom precis innan första matchen började. Så en av dom hade inte hunnit gått och fixat sitt band ännu och fick sig en rejäl utskällning trots att det bara var tio min kvar och han skulle gå och fixa det direkt efteråt. Helt klart en otrevlig upplevelse. Detta skulle kunna mildras om dom som kollade banden kunde ha nån trevlig konventströja på sig och prata med folk på ett sansatt sätt istället för att leka krig (klä ut sig i militärlika kläder och låtsas ha mer makt än vad dom egentligen har rätt till).

Toaletterna ovanför sovsalen luktade konstant sjukt illa, men så kan det vara när folk inte lär sig sikta.

Koisken var dock riktigt nice. Allt trevliga, schysta mackor och bra priser!
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av Hylander »

the godfather skrev:
Argos skrev:Problemet är utrymmet.
ordna
Vi kommer iallafall göra vårt bästa med detta.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

xdanskx
Inlägg: 644
Blev medlem: 23 maj 2009, 20:19

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av xdanskx »

jag hade förbannat roligt på BSK, även om spelandet gick åt skogen.

Saknade en vettig best painted, jag vet fortfarande inte hur den vinnande armén såg ut...
Missions funkade, att det var MYCKET bättre att vara lag B i matchup:en var lite tråkigt...

Det som sänkte konventet var band-polisen, och han som satt i receptionen när jag skulle anmäla mig ankomst till konventet.
Har aldrig vart förtjust i folk med uniform, än mindre låtsas-uniform.

Hade inte föranmält mig, för hemsidan var under all kritik i min mening, så tågade glatt bort till receptionen för o anmäla mig.
Den inte speciellt hjälpsamme person som satt i receptionen (som förövrigt var förvånansvärt tom, det var typ bara 1 i kö när jag kom dit) pekade på en dator som jag skulle anmäla mig på, vid den satt nån tjomme o facebookade, så var tvungen o vänta ut den stollen.
När jag väl anmält mig går jag till samma person i receptionen, eftersom han redan visste vem jag var tänkte jag i min enfald "det här kommer gå smidigt"... haha, så fel har jag inte haft sen jag byggde min BSK-lista =)
Utan att förklara nåt frågar han om jag vill bli medlem. jag frågar "vad ger det mig att bli medlem", inget svar... Medlem i vadå tänkte jag ?? jaja, jag svarar ja, man får alltid roligare om man svarar ja.
Det visade sig att då fick man komma in billigare, den informationen fick jag ett par timmar senare....
Han börjar iaf fylla i alla mina uppgifter han vill ha, och ber mig om 300:-.....
Nu börjar stolle 2 i receptionen lägga sig i o fråga mig en massa saker, jag tänker dåliga tankar om dom båda o en burk vaselin, och rotar fram plånboken, 260:- var allt jag hade.
Jag ursäktar mig med "jag är tebax om max en minut, skall bara fixa 40 spänn, trodde det var 250:- som gällde" och rusar iväg från den nu i praktiken helt tomma receptionen.
Letar upp en glad lagkamrat, snor 40:- o rusar tebax, ber än en gång om ursäkt, och ger mannen hans pengar, varpå han säger argt och irriterat att nu måste han allt fylla i allt igen, för han tog bort all info...
Nu lägger sig stolle 2 i igen, och skall förklara en massa saker, jag vände bara på klacken o gick....
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Yautja
Inlägg: 1227
Blev medlem: 26 okt 2009, 06:57

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av Yautja »

Kanske kan någon som var ansvarig för security/bandkontroll träda fram och utveckla lite för de ovetandes hur resonomanget, instruktionerna och informationen gick till för de som jobbade inom security (och reception då antar jag).
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av Serpent »

Det här kan man också göra för att lösa problemet med band-gestapo:

Besökare (dvs inte deltagare) har ett eget, separat band som ger entré till lokalerna men inte tillåtelse att spela några av spelen. Man kan till och med ha olika färger för olika dagar! På det sättet löser man problemet med folk som "smyger in" sig på konventet och bara betalar för två dar. Det hela löses med följande konversation:
:ugeek: (Spelnörd) : Hej, jag är anmäld till 40K-turneringen. Det här är min tjej...
:P (Flickvän) : Hej!
:mrgreen: (glad receptionspersonal): Hej!
:ugeek: : ...och hon är här för att kolla på när jag flyttar gubbar och skriker åt mina tärningar. Sen ska vi åka hem och kramas.
:P : Mhm.
:mrgreen: : Najs!
:ugeek: : Så vi behöver ett besöksband för ikväll.
:mrgreen: : Det ordnar vi! *bandar upp flickvän och spelnörd*
:ugeek: : Sweet. Tack!
:mrgreen: : Ha ett bra konvent!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av Hylander »

Smileyserier är bara för gulligt :)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

RobinF
Inlägg: 132
Blev medlem: 03 sep 2009, 08:36

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av RobinF »

Serpent skrev:Det här kan man också göra för att lösa problemet med band-gestapo:

Besökare (dvs inte deltagare) har ett eget, separat band som ger entré till lokalerna men inte tillåtelse att spela några av spelen. Man kan till och med ha olika färger för olika dagar! På det sättet löser man problemet med folk som "smyger in" sig på konventet och bara betalar för två dar. Det hela löses med följande konversation:
:ugeek: (Spelnörd) : Hej, jag är anmäld till 40K-turneringen. Det här är min tjej...
:P (Flickvän) : Hej!
:mrgreen: (glad receptionspersonal): Hej!
:ugeek: : ...och hon är här för att kolla på när jag flyttar gubbar och skriker åt mina tärningar. Sen ska vi åka hem och kramas.
:P : Mhm.
:mrgreen: : Najs!
:ugeek: : Så vi behöver ett besöksband för ikväll.
:mrgreen: : Det ordnar vi! *bandar upp flickvän och spelnörd*
:ugeek: : Sweet. Tack!
:mrgreen: : Ha ett bra konvent!
Till nästa konvent lär detta hända. Tzeentch är min nuvarande patron :mrgreen: .

***

Fundersam över så mycket på receptionen, finns det fler som xdanskx's exempel?

RobinF
Inlägg: 132
Blev medlem: 03 sep 2009, 08:36

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av RobinF »

Yautja skrev:Kanske kan någon som var ansvarig för security/bandkontroll träda fram och utveckla lite för de ovetandes hur resonomanget, instruktionerna och informationen gick till för de som jobbade inom security (och reception då antar jag).
De hänger inte på detta forumet, och jag umgås inte med dem på fritiden så kan dessvärre inte fråga. Jag kan säga att skälet till att kontrollen lagts på säk är ifrån de sista par åren på Bäckäng, då vi var för få arrangörer för att hinna med även bandkontroll.

Ev. kan jag få svar på detta efter efterkonventsmötet.

Skriv svar